Hvilke hensyn tar dere til dere selv?

janfeb*

Betatt av forumet
Juli13-jentene
Spørsmålet sier vel seg selv :) Noe dere gjør/ ikke gjør nå som dere er gravide og magene begynner å komme?

Tar mye hensyn,mer enn jeg trodde. Mye pga bekkensmerter,så det gjør seg litt av seg sjøl. Ikke gått på ski i vinter feks, og måtte fryse sats-abb. etter råd fra fysio. Mannen handler som regel nå,og det samme med støvsuging. Ham er sååååå snill <3 Så jeg tar i grunnen mye hensyn på fysiske anstrengelser. Mindre hensyn på jobb enn hjemme,merker det skal mer til før jeg spør noen om å hjelpe meg der enn med mannen ;-)

Hensyn?? Det ordet vet jeg ikke hva betyr :p på lørdag bar jeg opp en tung bordplate opp på loftet. (Loftluke m/stige) kjente det senere ja :o

Jeg jobber endel med meg selv for å ikke la meg stresse på jobb, der kan det være fryktelig mye å gjøre, og helst skal jeg gjøre 3-4 ting på en gang. Men siden jeg ble gravid prøver jeg så godt jeg kan å ikke bry meg om at noen kan bli utålmodige, jeg jobber så fort jeg kan, mer kan jeg ikke gjøre. Jeg er også blitt flinkere til å si fra at "greit, jeg skal gjøre det, la meg bare bli ferdig med dette først".

Jeg gjør egentlig ting som før. Magen er ikke så stor, og jeg føler meg ikke så tung, så lett å "glemme" at man er gravid, når man bærer hjem tunge handleposer, gjør husarbeid osv. Men det går jo fint! :-)
Litt mer andpusten kanskje.
Ellers er jeg jo sykmeldt fra jobb da, men det har ikke fysiske årsaker.

Jeg er ikke flink nok til å ta hensyn, men det er ikke så lett når man har to barn man skal følge opp fra før, og en mann som er mye borte.

Jeg har i hvertfall bestilt meg vaskehjelp som skal ta den tyngste husvasken, jeg begrenser litt hva jeg tar på meg av oppgaver privat, jeg går til fysioterapeut og har fått en 40% sykemelding. Dagene blir litt mer overkommelige, men bekkenet blir værre og værre så jeg er spent på hvor langt det holder :(

jeg har ikke tatt hensyn til min gravide kropp før no! jeg har bært skap,funnet sekker med barneklær på loftet,gjort alllllllt for mye tunge løft og det har jeg fått igjen for no de siste dagene,3 kvelder på rad med 2-3 timer med sammentrekkninger i magen og bekken som har begynt å skrike..så i går ble jeg sykemeldt 60% og fått beskjed om å trimme lett og slappe av :)

Jeg tar egentlig ikke noe særlig hensyn, men merker at nå som magen har blitt litt stor så lager jeg rare "gammel dame" lyder når jeg skal gjøre de samme aktivitetene :)

Jeg bærer ikke så tungt lenger, da. Det er vel det eneste jeg bevisst ikke gjør.

Tar vel lite hensyn til meg selv desverre, iallefall nå som jeg er "god" igjen! Etter 3 mnd med null energi og oppkast hver dag flere ganger til dagen så føler jeg vel at jeg må trø litt ekstra i nå, og det er vel heller ikke så bra..Så må bli flinkere til å lytte til kroppen, noe jeg faktisk gjorde i går, da sa kroppen KLART og tydelig ifra om at nå var det nok, og jeg sov fra jeg kom hjem fra jobb og til i dag når jeg skulle på jobb igjen, litt søvn å ta igjen der jah :P

Back
Topp