hvilke har du? kontinentalseng :)

Stita

Gift med forumet
Jeg er ute etter ny seng.. Har hatt en dårlig rammemadrass i 6-7 år nå.. Begynner å bli alvorlig på tide å bytte den ut! Men jeg har ikke akkurat 10 000 til overs, så håper det kan være mulig å finne en god kontinentalseng til en del mindre enn det.

Hvilke seng har du? Er du fornøyd, ikke fornøyd? Pris?

Vi har en av de dyreste til Wonderland, men på 2 år så har vi byttet madrasser 1 gang allerede og senga har blitt lagt inn igjen.... Vi betalte 20 000 og da var den på salg, men vi kommer aldri til å kjøpe Wonderland igjen hvertfall

Vi har hatt en fra jysk i snart 6 år og jeg vil en gang til anbefale jysk :p har ikke noe spesielt forhold til jysk altså, men vet bare at sengene der er like gode til halve prisen fra skeidar, bohus og møbelringen... 
Se på denne f.eks http://www.jysk.no/4/467/689/3219064/a/catalog

Har seng fra IKEA. Kjøpte madrassene for 5-6 år siden, og de er like gode å sove i enda :) Alle andre jeg kjenner med seng fra IKEA er også kjempefornøyd! Et annet pluss er at IKEA sine senger/madrasser er relativt billig i forhold til Svane/Wonderland. 

Har kontinentalseng fra Møbelringen, betalte 5000,- for den for 4,5år siden, byttet ut overmadrassen i år - ellers har den holdt seg god og grei :) Vel verdt de 5000,-. ;)

Har denne
http://www.bohus.no/Soverom/senger-og-madrasser/Kontinentalsenger/sleep-kontinental-180x200-cm1/ , bare at jeg betalte 4000,- mer for den ser jeg, er på tilbud til 8995,-..
Kjøpte den for halvannet år siden, og det er ikke tegn til at den er "nedligget". Det er ikke en spesielt myk seng, men bra for oss og meg med vond rygg:). Er jo flere ulike grader av hard og mykhet..  Du/dere må nesten prøveligge de i butikken før dere kjøper, må aldri kjøpe en seng uten å teste ut først..
Sleep dream kontinental, 180x200 cm

Har tempur seng å kunne ikke vær mer fornøyd :) Beste senga vi har hatt noen gang :)

vi har god seng å sove i - kontinental av noe slag med wonderlandmadrasser. God å sove i, ikke like god til pulings. Vi pleier å si at neste gang vi kjøper seng skal vi ikke bare prøveligge, men ha et prøveligg også

Har denne:

Svane Classic. Tror den var på tilbud på Skeidar nå til 7000

Fra wonderland. Den kosta 15.000kr når den var ny for 7 år siden. Fornøyd, men madrassene må byttes snart!

RockStarBaby skrev:
Vi har hatt en fra jysk i snart 6 år og jeg vil en gang til anbefale jysk :p har ikke noe spesielt forhold til jysk altså, men vet bare at sengene der er like gode til halve prisen fra skeidar, bohus og møbelringen... 
Se på denne f.eks http://www.jysk.no/4/467/689/3219064/a/catalog

Denne sengen har vi og... er veldig fornøyd...
Produsenten av madrassene er den samme som produserer de sengene bohus selger (husker ikke om det er svane eller wonderland)...

Får iallefall veldig mye seng for pengene... vi har kjøpt seng fra Jysk 2 ganger - 1 sengen for 10 år siden, og den bruker vi nå når vi er hos svigermor...

Jeg synes det er best med seng. Så nå har vi seng med jensen madrasser oppi:) Har hatt jensen flere ganger og er utrolig fornøyd, kommer aldri til å gå over til et annet merke. Vi kjøpte madrassene på tilbud, kosta ca 8000 tror jeg. Og senga hadde vi, den kosta 3000 ny. Man burde legge litt penger i seng, så varer den lengre også. Har hørt mye bra om Ikea madrassene forresten..

Her har jeg gått vekk fra kontinentalseng - den "sank" sånn i midten, dårlig støtte) og gikk over til to st. rammemadrasser - excellent SVANE, som jeg kjøpte sånne kroker til for å få disse to 90 * 200 sengene sammen. Så spanderte jeg en hel, god og tykk overmadrasse over. 
Nå får vi den støtten vi trenger fra hver vår madrasse og overmadrassen gjør at vi ikke merker at den er to-delt. Anbefales virkelig! Har også hørt mye bra om IKEA madrassene. 

Så har jeg også bein på våre madrasser - hater den der kassen som gjør det vanskelig å støvsuge og vaske under senga, så ser det også mye luftigere ut med ben. 

Tempur-madrasser må du styre unna hvis du ikke MÅ ligge rolig grunnet rygg/helseproblemer. 

Takker for tips dere:)

Jeg så litt på den der sengen fra jysk og den sengen de har på tilbud til 2500 på skeidar, men jeg synes beina på sengen er så utrolig stygge :P Går det ann på bruke sånn kant rundt slik som på den svane classic sengen på alle, eller må man bruke tilhørende ben?

Jeg har ca 5000 å bruke, så håper jeg klarer å finne noe jeg blir fornøyd med innenfor det.

Back
Topp