Hvilke grønnsaker liker de små?

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Jeg ble så lykkelig når jeg på Mandag fikk SOfie til å spise hodekål for jeg visste hun ville like det. Hun åt så øra stod rett ut.

Så nå spiser hun, hodekål, gulerot, tomat, løk, agurk og potet av grønnsaker. Hadde drømt om noe mer, men ALRIGHT.

Deres da?

Potet, gulrot, brokkoli, blomkål, agurk, mais, løk, salat, paprika. (liker ikke tomat[:D])

Er kanskje mer, men kommer ikke på noe[:D]

løk, hvitløk,brokoli,gulrøtter,tomater, poteter, paprika i middag, squash i middag, sopp i middag, mais, aspargesbønner..husker ikke flere i øyeblikket.
Jeg lager tomatsauser til pasta og pizza selv så da får jeg lurt i henne mye forskjellig..eller lurt blir hun jo ikke da hun er med på å lage[;)] jeg lager også tomatsuppe selv og da kan jeg mose masse grønsaker i.

Gulrøtter, paprika, tomater, mais og erter tror jeg[8D] Er litt usikker på om paprika kanskje er frukt?

Løk, paprika, brokkoli, blomkål, sukkererter, asparges, tomat, sopp, gulrøtter, poteter, mais, agurk, ehh.. hmm, kommer ikke på mer nå jeg, men han spiser vel stort sett det meste [;)]

Her går det i Agurk for alle penga, men også potet
og gullerøtter. og bambus

han spiser blomkål, brokkoli, gulerøtter, erter, suragurk, agurk, tomater, mais, potet.. ja egentlig det meste, han elsker frukt og grønt!

Potet[:o]
Denne jenta her liker IKKE grønnsaker! E helt håpløst, men men... tenker at hun med tiden vil like d så har gitt opp kampen!

Han spiser alt av grønnsaker tror jeg, kommer hvertfall ikke på noe i farten som han ikke liker!

Tomat,agurk,gulrot,kålrot,champingon,paprika...brokkoli og rosenkål var han en stoooor fan av en stund men ikke nå for tida. vil heller ikke ha blomkål...men det kommer nok, det går jo i rykk og napp hva de liker[:)]

he ja glemte løk og mais! sviiitkårn som han sier[:D]

ehm,kokt gulrot av og til?
sopp på pizza eller i annen mat.
mais

det var kanskje det?
han spiste agurk, paprika, potet og masse annet før.
men i det siste har han bare latt det ligge igjen på tallerkenen og i matboksen.
han får servert samme grønnsaker som oss, men det blir bare liggende igjen på tallerkenen[X(]
skjønner ikke hva som har skjedd.. tipper jeg kaster 1 kg med frukt og grønt i uka, rester av det han ikke har spist[&o]

Snuppa spiser brokkoli, asparges, sukkererter, mais, gullerøtter, potet, erter, agurk, tja....egentlig det meste..men spiser ikke tomat eller paprika...

ORIGINAL: TheusOgNuska

mais

det var kanskje det?
men i det siste har han bare latt det ligge igjen på tallerkenen og i matboksen.
han får servert samme grønnsaker som oss, men det blir bare liggende igjen på tallerkenen[X(]
skjønner ikke hva som har skjedd.. tipper jeg kaster 1 kg med frukt og grønt i uka, rester av det han ikke har spist[&o]

Det forandrer seg nok. Har hørt at de har "perioder" der de liker det&det. Lucas elsket brokkoli&rosenkål da han var 1 1/2, nå spiser han det ikke. Og for tiden er han lei gulrøtter.
Det kommer skal du (og vi) se![:)]

ORIGINAL: Eternal*

ORIGINAL: TheusOgNuska

mais

det var kanskje det?

Det forandrer seg nok. Har hørt at de har "perioder" der de liker det&det. Lucas elsket brokkoli&rosenkål da han var 1 1/2, nå spiser han det ikke. Og for tiden er han lei gulrøtter.
Det kommer skal du (og vi) se![:)]

mm, det tenker jeg også.
derfor fortsetter vi å legge opp grønnsaker og salatblandinger til han, i håp om at han skal like det.
Det er ingen tvang fra vår side, bare en liten "regel" om at det meste av mat skal spises med grønnsaker.
så han får ihvertfall tilbudet til hver måltid.

ORIGINAL: Cathygirl

Potet[:o]
Denne jenta her liker IKKE grønnsaker! E helt håpløst, men men... tenker at hun med tiden vil like d så har gitt opp kampen!

Godt å høre det ikke bare er her det spises lite grønnsaker da. Han her spiser INGENTING, ikke en gang potet. [X(] Hender en og annen sjelden gang han spiser bittelitt potet, men som regel ikke. Han spiser nesten aldri middagen vi har så han lever stort sett på brød. [>:]

Gulerøtter og poteter er det det går i her..
skulle ønske det var mer, men jeg prøver og være fornøyd med det ialelfall, det er jo noe[:D]

Back
Topp