Hvilke grønnsaker gir dere?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Nå er vi godt igang med smaksprøver på grønnsaker, men jeg lurer på hvilke grønnsaker jeg skal bruke. Hittil har jeg brukt gulrot og potet, men det er jo et helt hav å velge mellom. Jeg har kjøpt kålrot, men så begynte jeg plutselig å tenke på om babyen kunne få vondt i magen av det. Hun reagerer ikke på noe av det jeg spiser, er det bare å slå seg løs i grønnsaksdisken da?

Aner ikke. Vi har begynt å prøve ut de glassene som selges. Svisker slo godt ann her. Hu ble ikke dårlig i magen av det en gang. Men den potet og gulrot blandingen farger skikkelig. Hele vasken ble farget. Så må skyldes før klærne vaskes. Skal prøve blåbær i dag. Har også prøvd pære. Er ikke mye man får kjøpt til 4 mnd. Men er vel bare å prøve på morran. Da slipper du mas om natta hvis de får vondt i magen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke begynt ennå, men høres gøy ut å prøve! :-)
Gleder meg!
Du får slå deg løs, og håpe at hun tåler der meste!

Vi får bare prøve oss fram. Det er kjempegøy, og veldig lett å lage selv. :)

Avokado er jo supert å begynne med. Vi prøvde litt grøt for første gang i dag. D falt i smak :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Søtpotet er kjempedigg:)
Eller kan man lage fruktmos/pure av det meste:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Avokado som nevnt over er noe av det beste man kan gi. :) Bare sunt fett! :)
Her har vi prøvd gulrotmos men det kom bare rett opp igjen :( Tåler vel ikke konsistensen enda da? Brukte vann og kokte moste gulrøtter..

Hva slags væske blander du med når du lager grønnsaks puré? Mm, Mme eller kokt vann? Tenkte jeg skulle prøve og lage litt grønnsaks puré selv :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Jeg bruker bare av det vannet som grønnsakene er kokt i. Det kjekke med å lage selv (bortsett fra at jeg syns smaken er bedre), er at jeg kan fryse ned i så store/små porsjoner som jeg ønsker.

Jeg bruker bare av det vannet som grønnsakene er kokt i. Det kjekke med å lage selv (bortsett fra at jeg syns smaken er bedre), er at jeg kan fryse ned i så store/små porsjoner som jeg ønsker.

Det var lurt :) Hva fryser du maten i da? Beger med lokk? :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Det var lurt :) Hva fryser du maten i da? Beger med lokk? :)

♡Prinsesse 14 juli♡

Ja, jeg tar det jeg har av beger og små bokser med lokk. For små smaksprøver kan man også bruke isbitformer, og mikse og trikse med forskjellige typer etterhvert.

Nå er vi godt igang med smaksprøver på grønnsaker, men jeg lurer på hvilke grønnsaker jeg skal bruke. Hittil har jeg brukt gulrot og potet, men det er jo et helt hav å velge mellom. Jeg har kjøpt kålrot, men så begynte jeg plutselig å tenke på om babyen kunne få vondt i magen av det. Hun reagerer ikke på noe av det jeg spiser, er det bare å slå seg løs i grønnsaksdisken da?
Kålrot er jo en type kål og det er vel mulig at de kan få vondt i magen av det vil jeg tro? Ville gitt bare bitt litt først i såfall :)

Dere som har gitt avokado, moser dere den med stavmikser da eller?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg prøvde å gi avocado uten å mose den skikkelig, og det gikk ikke i det hele tatt. Frøkna begynte bare å gråte når hun fikk det i munnen, så den bør moses ja. :)

Bortsett fra det mislykkede avocado-forsøket, har alt gått ned uten problemer. Gulrot, kålrot, søtpotet, svisker og en ferdiglagd fruktmos. Det er gøy å ha en baby som er glad i mat :)

Back
Topp