Hvilke garn anbefaler du, og hvilke plagg for sørlandssommer

Mini Marihøna

Forelsket i forumet
MayDay2021
Overskriften sier vel litt i seg selv.
Er mye omstillinger når andremann kommer i slutten av mai og førstemann er født 1. Februar.
Jeg har veldig lyst å strikke, men vet ikke hvilke plagg som passer best og hvilke garn uten st det skal bli for varmt. Vi bor på sørlandet så blir jo fort veldig varmt på sommeren. Er luer, ullsokker og votter like nødvendig. Eventuelt hvilke garn burde dem strikkes i så det blir litt svalere. Tenker medt på å strikke romper og en jakke, men usikker på om bukser er like nødvendig osv.

De beste garntypene til sommerplagg for baby er etter min mening
Dalegarn Lerke - p 3,5 og p 4
Dalegarn Lille Lerke - p 3
Sandnesgarn Duo - p 3,5 og p4
Knitting for olive Cotton Merino - p 2,5 og 3

Jeg strikket feks en t-skjorte til sønnen min i Duo, og den gjorde ham mindre klam og svett på varme dager. Disse 3 garnene er en myk blanding av bomull og ull, som kan brukes rett på kroppen og som puster bedre enn en bomullsbody.

Om du får bruk for bukse eller ikke, kommer jo veldig an på sommerværet. Kan jo svinge mellom 15 grader og 35 på sørlandet, så det er ikke godt å si. Til min baby tenker jeg å strikke følgende plagg som er passe på sommeren

Lue
Jakke
2 bukser
Bleiebukser/bloomers
Body med kort ermer/romper

Bleiebukser er jo veldig søte plagg som man får brukt uansett årstid. For sommeren strikker jeg nok bare i garn som er blanding av ull/bomull. :)

Strikket noen rompere, en jakke og lue i Sandnes tynn Line til min junibaby! De plaggene ble utrolig mye brukt på varme dager :) ellers strikket jeg mye i ull som ikke ble brukt, eller brukt lite fordi sommeren 2018 var så varm. Så kommer til å satse på lette plagg til denne bebisen og :)

Jeg tenkte å prøve å strikke noe i bambus. Det er nydelig på huden om sommeren. Så blir det noe i babyull, og noe i blanding ull/bomull. :rolleyes:
Ønsker hvertfall noen rompere, et par bodyer og litt forskjellig småsnæks som kan brukes utover høsten og sensommeren. :smug: Så får vi se hva jeg rekker da :hilarious: Har heldigvis en god venninne som er kjempe flink til å strikke - så hun vil strikke noe for meg også. :smug: :love7

Back
Topp