Hvilke fotballsko har ditt barn?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Eldste på seks har begynt å spille fotball, så han må ha sko.

Hvilke sko har ditt barn?

Er ikke ute etter noen dyre siden de sikkert må skiftes til høsten, og de blir ikke så mye brukt liksom...

Gjerne link ;-)

Vil anbefale deg å få tak i brukte sko. Spør på en kjøp, salg, bytte side på Fb der du bor. Her har vi arvet frem til nå, hun har str 37 nå og blir 11 år.

Vår arvet et par fra onkelen sin som er er år eldre. På ingen måte utslitt, så det synes jeg var helt ok. Umbro merke på dem, mener jeg.

(mannen, helt annen histore, han forbruker fotballsko og må stadig ha nye)

Finn først ut hva de trener og spiller på slags underlag.
Vi har både gress og kunstgresssko.

Sjekk xxl , de har ofte salg. Ville ikke kjøpt de billigste skoene.

Det finnes en mengde helt OK sko til noen få hundrelapper, hittil har vi alltid funnet noe rimelig eller et tilbud når vi trenger. Jeg kikket kjapt over årets lagbilder, og ser at de fleste har billigste Adidas eller varianter av Nike Mercurial. Et par av seksåringene har joggesko.

Det viktigste er å finne en modell som passer foten, og en såle som passer underlaget han spiller på.

Ligg unna de som har papir i innersålen, og sjekk at de ikke har logoen til feil lag eller idol.

De har adidas, Nike og umbro. Kjøper midt på treet dyre sko. De bruker skoene så og si hver dag og de billigste syns jeg ryker fort. Men sko til 2000kr paret det får de ikke selvom de kunne ønske det :p

Jeg kjøpte nettopp splitter nye Adidas sko til tuppa på 9 på MX-Sport for 249,- hadde tilbud :)

Her har hun gule og rosa Nike kunstgress sko. Har også er par inne sko. De spiller aldri på grus/gress så det har hun ikke behov for. Kjøpte de for 300 kr i september i fjor. Må kjøpe nye nå, men det er for at de har blitt litt for små. De er ikke utslitt :)

Her arver eldstemann av far (han er samme str og spiller aktivt og får derfor mange par i løpet av en sesong av god kvalitet av sponsorer av klubben. Verdi 2000+). Dilemmaet eller skal jeg kalle det konflikten er at eldstemann vil ha fargesprakende nike sko i dyr prisklasse noe vi sier er uaktuelt. Mange på laget får disse skoene hjemme. Vi ønsker ikke å sløse penger på disse skoene når han får flere par gjennom fars klubb i ekte skinn og god kvalitet . Begynner å lukte fjortis av junior :)

Må legge til at han her er så bevisst at vi ikke snakker om de billige fargerike nikeskoene men de med sokk som har en helt annen pris. Grøss og gru :)

Har sko til gress. Ikke kunstgress. Kjøpet fotballsko brukt siden han sliter ut 3 par i året og nye sko fort koster oppi 6-700kr.

Jeg vet faktisk ikke om de guttungen har er til gress eller kunstgress, han har brukt dem på begge deler, men mest kunst. Antar faren har peiling. Han gar egne sko til innetrening da, selvsagt.

Så på uteskoene nå, det er umbro ja. De må nok byttes etter ferien.

Her arver eldstemann av far (han er samme str og spiller aktivt og får derfor mange par i løpet av en sesong av god kvalitet av sponsorer av klubben. Verdi 2000+). Dilemmaet eller skal jeg kalle det konflikten er at eldstemann vil ha fargesprakende nike sko i dyr prisklasse noe vi sier er uaktuelt. Mange på laget får disse skoene hjemme. Vi ønsker ikke å sløse penger på disse skoene når han får flere par gjennom fars klubb i ekte skinn og god kvalitet . Begynner å lukte fjortis av junior :)
Ni åringen her og mener han skal ha de dyre Nike skoa, ikke aktuelt med mindre han sparer selv :p

Underlaget har mye å si for hvilke fotballsko man skal ha, så det bør du sjekke ut først. Gutten min har tre ulike par, ett for kunstgress, ett for ordinært gress og innesko. Dette fordi de spiller på alle disse ulike underlagene jevnlig. Trenger ikke kjøpe de dyreste skoene da det finnes mange gode sko til en rimelig penge på både XXL og andre butikker. Gutten min trener tre ganger i uken og spiller i tillegg kamper minst én gang i uken. Da sier det seg selv at fotballskoene får gjennomgå og må skiftes jevnlig. Kjøper ikke de dyreste, men fokuserer på at skoene skal sitte godt på foten, ha gode hælkapper og selvsagt ha korrekte knotter i forhold til underlaget de skal brukes på. Sjekk litt på nettet også. Ofte tilbud rundt omkring. Kan være lurt å prøve sko i butikk første gang, for å sjekke hva som er korrekt størrelse. Min erfaring er nemlig at str 36.5 ikke er str 36.5 i alle merker og alle modeller. Det varierer ganske mye.

Lykke til med kjøp! Om det ikke er sikkert at gutten din skal fortsette/spille, går det fint an å bruke vanlige joggesko i begynnelsen. Det husker jeg det var mange som gjorde i min sønns klubb helt i starten. Greit å teste ut en stund først.

Underlaget har mye å si for hvilke fotballsko man skal ha, så det bør du sjekke ut først. Gutten min har tre ulike par, ett for kunstgress, ett for ordinært gress og innesko. Dette fordi de spiller på alle disse ulike underlagene jevnlig. Trenger ikke kjøpe de dyreste skoene da det finnes mange gode sko til en rimelig penge på både XXL og andre butikker. Gutten min trener tre ganger i uken og spiller i tillegg kamper minst én gang i uken. Da sier det seg selv at fotballskoene får gjennomgå og må skiftes jevnlig. Kjøper ikke de dyreste, men fokuserer på at skoene skal sitte godt på foten, ha gode hælkapper og selvsagt ha korrekte knotter i forhold til underlaget de skal brukes på. Sjekk litt på nettet også. Ofte tilbud rundt omkring. Kan være lurt å prøve sko i butikk første gang, for å sjekke hva som er korrekt størrelse. Min erfaring er nemlig at str 36.5 ikke er str 36.5 i alle merker og alle modeller. Det varierer ganske mye.

Lykke til med kjøp! Om det ikke er sikkert at gutten din skal fortsette/spille, går det fint an å bruke vanlige joggesko i begynnelsen. Det husker jeg det var mange som gjorde i min sønns klubb helt i starten. Greit å teste ut en stund først.
Takk :-)

Ja han har vært med på en trening.
Og de trener en gang i uka og ikke så mye kamper. De er seks år.

Tror han skal få bruke joggeskoene også neste trening, så får han kjent litt mer på det.

Ja, underlaget har mye å si, så det er så vidt jeg vet kunstgress guttunge har sko til, men har blitt overrasket av et par kamper på gress på et par turneringer, og det har jo gått greit det også. Han har selvsagt egne innesko.

Ni åringen her og mener han skal ha de dyre Nike skoa, ikke aktuelt med mindre han sparer selv :p

Samme har vi sagt! Greit å ha gode sko altså, men det får være måte på ;) vi har flere barn som skal ha sitt, fotballsko til over 2000 er uaktuelt så sant han ikke sparer selv det de koster over normalskoen :) viktig å lære dem verdien av ting!

Min har nike sko til 500 til kunstgress og sko til 700 til gress (kjøpte de på ahlvpris da så de kostet 350)

Back
Topp