Hvilke forsikringer har dere?

pernille85

Glad i forumet
Himmelbarn
Jeg sitter å prøver å få oversikt over forsikringene mine, noen steder er jeg overforsikret andre steder mangler jeg forsikring. Jeg er da nysgjerrig på hvilke forsikringer dere har og hvor mye dere betaler?

Per i dag har jeg disse forsikringene

Hus
Innbo
Bil 1 Volvo v70
Bil 2 seat toledo
Hunden
Sønnen vår x 2 (en i IF og en gratis gjennom postbankens trygghetskonto)
Reiseforsiking x 2 (en i utdanningsforbundet og en i europeiske, skal selvsagt si opp den ene [;)])
Grunnforsikring ( en type livsforsikring med 5 g i utbetaling og familieulykkeforsikring (dette har jeg ikke helt oversikten på)

Vurderer å ordne en uførforsikring på meg og mannen i tillegg.

Jeg har ikke helt oversikt over hvor mye vi betaler på de ulike postene, men kommer på 19000 per år når jeg tar ett raskt overslag.

Traktor
2 biler
unge- ulykke,reise og uføre
oss voksene-ulyke,reise og ufør, gjeldsforsikring
hus
innbo
garasje,låve
naturskadeforsikring
hundene

Innbo
Grunnforsikring gjennom Utdanningsforbundet
Reiseforsikring
Bilforsikring

Hus
Innbo
2 biler
Reiseforsikring for hele familien
Forsikring på ungene
Livsforsikring på oss voksne

Som eg kommer på [:)]
Er mannen som har kontroll på alle forsikringene

livs- og uføreforsikring på meg og mannen
Barneforsikring (gjensidige) på ungene
hus
innbo
bil
reise
i tillegg har jeg gode forsikringer på død/uføre gjennom jobb, disse skatter jeg bare for.

vil anbefale deg å ta uføreforsikring om du ikke har fantastisk ordning gjennom jobb. Ulykkesforsikringer er i de fleste tilfeller noe man kan fjerne om man skal ta bort en forsikring. 

Husforsikring
Innboforsikring
Bilforsikringer
Motorsykkelforsikring
Forsikring ungene
Forsikring hundene

Hvor mye dekning trenger jeg på uføreforsikring da, tenker på 5 g eller 11?

Innbo
2 biler
ufør
reise
og livsforsikring for alle tre.

Innbo
Hus
2 biler
Reiseforsikring
Livsforsikring begge
Uføre forsikring meg
Ulykkesforsikring begge
Barneforsikring (gutten vår)

ORIGINAL: pernille85

Hvor mye dekning trenger jeg på uføreforsikring da, tenker på 5 g eller 11?

kommer ann på evt gjeld, hva som skjer om du evt blir ufør. HVor mye har dere råd å gå ned i inntekt. 5 G er ikke så mye da.. Vi har 22 G. Er to ulike uføreforsikringer også, en som utbetales etter 12 mnd sykemld og en som utbetales ved minst 50% varig uføre. Anbefaler deg å ta kontakt med rådgiver eller direkte til forsikringsselskapet.

dytter og håper på svar, ja 5 g er jo ikke store summen= 375000, men det er da noe. Vi har lite gjeld, og ikke så stort forbruk, men med tanke på at vi er såpass unge burde vi kanskje gå for 11 G i det minste. Takk for svar til dere som har svart [:)]

ORIGINAL: Dalarama

har nbbl på reise og innbo.... 1300kr i året tror jeg[:-]
toyota på bilen... 12300[:'(][:'(]

Fy f.... 12300 på en bil, det er dyrt. Nesten urettferdig at det er så stor forskjell på bilene, selv om det har noe med hvor mange som kommer ut for ulykke med den biltypen. Heldigvis har vi ikke noen typiske ungdomsbiler så da er det i det minste ikke så dyrt å forsikre dem heller.

dytter og håper på svar, ja 5 g er jo ikke store summen= 375000, men det er da noe. Vi har lite gjeld, og ikke så stort forbruk, men med tanke på at vi er såpass unge burde vi kanskje gå for 11 G i det minste. Takk for svar til dere som har svart [:)]
vi har på 11g

ORIGINAL: bondekone

vi har på 11g

Ja, tror vi går for det. Hvor mye betaler dere for den forsikringa?

Vi har:

Villaforsikring på begge husene med innboforsikring til det huset vi bor i, leietaker har egen innbo for det vi leier ut såklart.
Bilforsikring
Barneforsikring (den som er gratis med barnas trygghetskonto i Postbanken + vi betaler litt ekstra der for at han skal være fullforsikret ca 130,- i mnd om jeg husker rett)

Har ikke skaffet ny reiseforsikring enda, hadde i min gamle jobb som reisekonsulent, men skaffer ny før neste reise såklart.

Livsforsikring på guttungen
Livs, uføre og ulykke på meg
Innbo
Reiseforsikring

Back
Topp