Hvilke fordeler og ulemper er det med å føde i Mai måned?

Anellena

Flørter med forumet
Maiblomstene 2020
det beste med å føde i mai, for min del, er at jeg ser for meg det er lettere med tunge våkenetter og en mulig vanskelig spedbarnsperiode når det er lyst og vårlig ute. Fremfor at dette skjer på mørkeste vinteren når man i utgangspunktet har lite energi!

Er enig med deg der. Ekstra tungt med våkenetter når det er mørkt ;)

Ulempene - At det er midt i konfirmasjonstiden og 17. mai

Fordelene - absolutt at det er lenger lyst ute, lite søvn er mye lettere å takle da! Liker også tanken på at den svære babymagen er borte før den varmeste tida starter :) Også er det deilig å tenke på at man slipper bekymre seg for snøstorm på vei til fødestua :happy090

Å ha sommeren foran oss etter fødsel og slippe å gå høygravid i de varmeste månedene :)

Oooog deilig å slippe å pakke inn nyfødte babyer i lag på lag med ull kun for å trå utenfor døra :D

Jeg signerer den med å slippe snøstorm på vei til sykehuset. Jeg har relativt kort vei denne gangen, så jeg slipper å ha mareritt om at jeg føder i ambulanse midt på fjellet i snøstorm.

Jeg fikk i November sist og da var jo frykten for dårlig føre der. Hehe. Godt vi slipper å tenke på det nå :happy:

Ikke være gravid på sommeren.
Om det skulle bli våken netter så hjelper det på at det er lyst ute! :)
Og sleppe all den ull påkledningen. :p

Slippe dårlig føre ja :shy:
Har for barn i mars og oktober, men da bodde vi 5 min unna sykehuset. Nå derimot bor vi 45 min unna :woot:
Og fordel med å få i mai er at jeg får både sommeren og julen i permisjon :joyful: for jeg kommer til å ha hele felles perioden med ferie inkludert :happy:

Vi fikk mai sist og det var perfekt.
Var sykemeldt før fødsel og hadde en fin vår med rusleturer og sol på terrassen. Slapp mye klær, enkle kjoler siste tiden. Og når hun var født slapp vi styre med om hun var kald osv. Og pappaen hadde 14 dager fri så 14 dager på jobb og så 7 uker sommerferie(lærer) passet oss perfekt

Fordeler:
- Slipper mye klær på baby.
- Nyte at dagene blir lyse
- Mai er en fin måned

Ulempe:
- Babyen sover mye første tiden og da må mor også slappe av. Så sommerdagene løper fort av sted. (Jeg hadde starten av Juni sist)
- Sommerkroppen rett rundt hjørnet :hungover:
- Det kan bli varmt å gå høygravid i mai.

Starte trilleturer uten sny under bena, og slippe unna som høygravid i sommervarmen (fikk mange klagesnapper fra noen som var det).

Forrige gang fikk jeg i november, og det var lenge perioder med -20..:wtf:

Ser frem til å trille i mildt vårvær og lyse dager:)

Fordeler er vel som nevnt over er at det kanskje blir lettere med våkenetter når det er lysere ute. Vi slipper å kle på babyen så voldsomt når vi skal ut døra :p Blir deilig med trilleturer i fint vær! Og så slipper vi å gå høygravid på de varmeste sommerdagene!

Ulemper er vel at det er rundt 17. Mai og konfirmasjonstider, sommerkroppen blir nok ikke så mye å skryte av og jeg kan ikke bruke like mye strikk på babyen som jeg hadde sett for meg :sorry:

Fordeler:
Slipper å gå høygravid gjennom sommeren
Får store deler av den beste trillesesongen i mors permisjon ;)
Kan kle barna lett når de er små.
Når de skal begynne å lære å gå ute i ettårsalderen, så er det nok en gang vår og fint vær:)
Man har god tid til å få sommerkroppen 2021. 2020 er jo bare å gi opp fra start, og med baby som assesorie er det ingen som ser en slapp mage uansett:D

Ulemper:
Det tar kort tid før sommerferien hvor eldre søsken krever mer.
Ungen rekker knapt å bli født før første reise til konfirmasjon (for oss i alle fall)

Konklusjon:
Jeg synes mars-mai er beste perioden å føde i om jeg tar utgangspunkt i svangerskap og permisjon.

Ikke gå gravid i sommer når det er varmt og klamt og svetting.

Men jeg gruer meg også med små i sommer fordi jeg takler varme svært dårlig, så jeg blir vel svett og klam og varm uansett. Jeg blir så stressa av varme, og ikke mindre stessa med tvillinger kan jeg tenke meg. Eldste reiser bort i hele sommer også, kunne trengt litt hjelp av hun da :laughing002:laughing002

Fordelen er helt klart at søsken ikke er så mye syke og ikke smitter den nyfødte.

Ellers godt å slippe styre med vinterpose og boblete klær.

Ulempe? At man må gå halvfeit gjennom sommeren fordi man nettopp har født ;)

Og at det blir vanskelig å planlegge sommerferie. Sydentur utgår :woot:

Jeg har fått ett barn på vinteren og to på sommeren. Sommer halvåret er helt klart best ;)

Back
Topp