Hvilke fødestilling?

-blomsterpiken

Forumet er livet
Juli13-jentene
VIP
Hvilken fødestilling fødte du i? Kommer du til å føde i den stillingen denne gang også?
Selv fødte eg alle 3 på rygg... Blir vell det denne gang og, men vet aldri

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

På rygg i fødestol pga registrering og forløsning med sugekopp. Får vel ta det som det kommer denne gangen også :)

Oi sniker! Vanskelig med oversikt på mobilappen :P

Har ingen aning ka det blir denne gangen. Sist lå jeg litt på halv8 i sengen, på ryggen :rolleyes: Har lyst å føde i vann, men får se hva som skjer og tar det derfra.

Jeg har tidligere bare født liggende på rygg. Første gang fordi jordmoren hang over magen min og presset babyen nedover, og andre gang pga for mye fostervann og fare for at navlestrengen skulle komme ut først eller at babyen skulle gjøre noen sprell på vei ut (hodet var ikke festet). Jeg har ingen plan denne gangen, tar det som det kommer.

Forrige gang var på rygg, men føler ikke det egentlig var ideelt, selv om jeg ikke klarte noe annet akkurat da.
Denne gangen har jeg lurt litt på om jeg skal prøve å stå på knærne, eller det som blir anbefalt.
Smertelindring skal jeg bruke badekar og lystgass iallefall, men en kan jo aldri vite.... så får ta ting som det kommer. :)

Første satt jeg i den gyn stolen med beina på stengene.
Sist så lå jeg på rygg i senga.
Har ikke tenkt så mye på selve fødselen enda.
Eneste jeg vet er at jeg vil helst klare meg med kun lystgass som tidligere :)

Har en på rygg med bena i holdere på grunn av vakum forløsning. Sittende/ liggende på rygg kom nr to. Denne gangen vil jeg gjerne føde i vann om det lar seg gjøre;)

Første gang her, men skal føde i vann om alt forløper normalt :)

Jeg satt på fødekrakk :)
Skulle ønske jeg kunne fått lov til det denne gangen også! Men siden det er tvillingfødsel så går det ikke.
Men skjønner at dem må gjøre det som er tryggest både for meg og barna :)

Med første lå jeg i føde senga, men under hele påningsfasen lå jeg på alle fire i en rammemadrass, så med nr to sto jeg på knærne og lente meg mot ryggen på fødesenga. Sååå mye bedre for meg:) rrekner med at det blir på knæra denne gangen og:)

*sniker forresten*

Jeg lå i fosterstilling i en seng :P

Hmmm, her har visst jeg rotet meg inn på ett hel feil forum :)
Sniker meg ut igjen siden jeg ikke hører hjemme her ;)

Jeg lå på ryggen i senga, trooor jeg lå med bena i sånn gynekologlignende holdere men ærlig talt så var jeg så utslitt at jeg bare ikke husker det 100% :P

Lå på rygg med begge.. Prøvde å ligge på siden med nr 1 pga bekkenet, men ble snudd tilbake da de kom ned sugekoppen :/ nr 2 kom fort, så der var rygg veldig greit... Håper jo på en rimelig kjapp fødsel denne gang også, så satser på rygg igjen... Men mye kan jo skje...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

De to andre har jeg født liggende på siden og det var helt greit. Regner med at jeg kommer til å velge den stillingen denen gangen også hvis fødselen blir omtrent som de to andre, men man vet aldri :)

Back
Topp