Hvilke endringer ville du gjort her?

Nullenusken

Forumet er livet

Vi skal bygge på en del på huset vi skal kjøpe etterhvert, hovedsakelig til barnerom...
Her er et forslag på fordeling av rommene, men jeg er fryktelig usikker...
Føler at barnerommene blir fryktelig små!
Vi kan evt droppe det gjesterommet, men føler det er utrolig praktisk å ha...
Vil i så fall bruke det som kontor og oppbevaring i tillegg...
Vi håper å få 3 barn til slutt...

Vårt soverom kommer vegg-i-vegg med lekerommet (nedenfor bildet) og døren fra lekerommet går direkte ut i stua...
Hva slags endringer ville dere ha gjort?
Noen forslag til en annen planløsning på rommene evt?

ORIGINAL: DenicaD

7kvm er jo ikke stort. Men er det plassen dere har så.. er det du som tegner?

Jeg tegner det ja... Men er helt stuck i tankegangen på denne delen her...

kan du f.eks utvide rommene litt?
Jeg mener, bedre med litt større rom enn gang/lekerom[:)] (og litt mindre gjesterom.)
hvertfall om ungene skal bli store i huset[:)] og her er fremdeles lekerommet stort.[:)]

eg syns d e greit me små soverom og heller satse på et litt større fellesareal,om man tenker frem i tid, så e d ingen som sitter på rommet lenger, barn og unge samles rundt tv'er,dataer,spill, osv.

ORIGINAL: Løvemamma83

eg syns d e greit me små soverom og heller satse på et litt større fellesareal,om man tenker frem i tid, så e d ingen som sitter på rommet lenger, barn og unge samles rundt tv'er,dataer,spill, osv.

Må si meg veldig enig med deg!

Når barna blir eldre er det kjekt å ha huset med et fellesrom som barnas venner kan samles i. Som foreldre tror jeg det vil være godt å ha "kontroll" når barna blir ungdommer.

ORIGINAL: Lykkeliten 09

Når barna blir eldre er det kjekt å ha huset med et fellesrom som barnas venner kan samles i. Som foreldre tror jeg det vil være godt å ha "kontroll" når barna blir ungdommer.

jeg har alltid brukt rommet mitt jeg. Så jeg har nok en annen oppfatning[:)]

Ja, er det jeg og har tenkt....
Først skal de leke sammen, senere kan de få en sofa og tv der osv....
Er bare usikker på om 7kvm blir FOR smått???

Jeg tror nok at 7kvm er nok en liten stund, helt til barna blir litt eldre.. Emma greier seg fint på det rommet hun har nå (9kvm) men når en skal ha inn stor seng, klesskap og gjerne litt andre greier så blir det lite..

Ville nok ihvertfall hatt dem på 9-10 kvm..[;)]

ORIGINAL: Lykkeliten 09

jeg har alltid brukt rommet mitt jeg. Så jeg har nok en annen oppfatning[:)]

Jeg også, soverom på 7kvm litt for lite synes jeg. Jeg likte løsningen din. Og som du sier, lekerommet er jo fortsatt stort.

Jeg tror jeg hadde droppet gjesterommet, med mindre du har mye overnattingsgjester da [8D]

Det er greit å ikke ha altfor små rom til ungene, de bruker mye tid der inne når de blir eldre selv med felles oppholdsrom f.eks[;)]

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg tror jeg hadde droppet gjesterommet, med mindre du har mye overnattingsgjester da [8D]

Det er greit å ikke ha altfor små rom til ungene, de bruker mye tid der inne når de blir eldre selv med felles oppholdsrom f.eks[;)]

9-10 kvm er vell helt ok, går jo ann å utnytte rom veldig bra, men 7 synes jeg blir litt lite altså.
F.eks kunne jo gjesterommet eller det lange rommet også bli brukt som garderobe rom til hele familien? så får man mer plass på rommene[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

9-10 kvm er vell helt ok, går jo ann å utnytte rom veldig bra, men 7 synes jeg blir litt lite altså.
F.eks kunne jo gjesterommet eller det lange rommet også bli brukt som garderobe rom til hele familien? så får man mer plass på rommene[:)]

7 kvm er veldig lite. Tenk når de får stor seng. Da går jo opp mot 2 kvm bort i den. Kanskje en pult, 1 kvm, bokhylle 1/2 kvm, skap 1/2 kvm. Blir fort trangt.

Hanna sitt rom er på ca 9 kvadrat, og det er absolutt ikke større enn det det må være. Står et innebygd klesskap der og da, som tar ca en kvadratmeter alene, så det er vel ca åtte igjen. Blir ikke veldig mye plass igjen den gangen det skal inn en større seng der.. :)

Back
Topp