Hvilke blomster planter du nå på våren?

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Enten du har blomsterkasse på verandaen eller bed i hagen.
Jeg trenger litt ideer, hadde rosa og hvite margeritter i fjor, men lyst på noe annet fargerikt noe i år.

Har ikke så mye peilig på blomster egentlig.. og navn er jeg veldig dårlig til å huske..[X(]
Har mye stauder og slikt som kommer igjen hvert år... men i potter og kasser prøver jeg å variere litt hvert år.... vet vel aldri hva jeg ender opp med til slutt...[:D]
Men de er jo veldig flinke å gi råd og komme med gode tips på gartneri da... [;)]

Gleder meg jeg og, da har sommeren kommet skikkelig når de er i jorda.
Men hva heter de som man får i masse farger også flerfarget?
Hmm, lurer på om det er de mange har i rødt, hvitt og blått til 17. Mai. Ikke så høye og veldig søte.
Er det stemorsblomster?? Noen som vet?

Hihi...Planter ja....Burde vel hatt flust av det jeg nå men....

Men det jeg pleier å kjøpe på denne tiden er stemor i blått, lilla og hvitt....
Syns det er så lekkert å holde det ton i ton i krukkene mine[:D]

Og så tåler jo de 4-5 minus og da og det kan fortsatt komme frostnetter så....[8D]

Det første bilde maria har lagt ut er en spansk margeritt[:D][:D]

Eg var på plantasjen i går og handla inn ein heil haug med planter som eg ikkje aner namnet på! [:D] Så no er verandakassene så fine så. Her går det mest i gult, kvitt, lilla/blått og rosa. Krysser fingrane for at det ikkje vert alt for kaldt om nettene...

Pleier også ha en del av disse...

De står jo til langt ut på høsten ... så de liker jeg kjempegodt....
I fjor hadde jeg dem i en lilla farge.... alldeles nydelig..[:)]

ORIGINAL: Smashing

Jeg planter det som ser fint ut når jeg er ute for å kjøpe.. Har ikke så mye peiling. Noen som har noen gode tips til meg? Må være lettstelt og tåle mye vind..[:)]

Skal de være hengende el opprette da???
Lobelia er jo veldig greie da men må ha en del sol....Syns blandingen du får av de i lilla,blå og hvit er flotte....
Kommer jo og ann på fargen på huset om du skal ha det inntil det...

Maria:Lobelia var kjempefine, så søte må blomster på dem, veldig fine de du ikke husker hva heter heller.

Meta: Stemorsblomster er det ja, de er utrolig søte, greit å vite at de her hardføre mtp tempratur.
Skal jaggu kjøpe noen sånne altså. Hmm, kanskje jeg skulle kjøpt en potte å ha de i, en litt stor så jeg kan ha flere samtidig.

ORIGINAL: ~Maria~

ORIGINAL: meta

Det første bilde maria har lagt ut er en spansk margeritt[:D][:D]

Det er margeritt det også ja? Lært noe nytt idag også! Jeg har alltid masse vis, de holder seg så bra! Jeg er ikke noe flink til å plante blomster,men mamma er! Så jeg kjøper blomstrene jeg vil ha,og hun planter![8D][:D][:D]

Hihi...Godt en kan lære noe nytt...[8D][8D][;)]
Kjekt med sånne mødre[:D] Jeg kan da plante jeg men er ikke glad i å ligge på alle 4 i beddet så derfor har jeg mest krukker og sånn[8D]

ORIGINAL: Tussa og Sofie

Maria:Lobelia var kjempefine, så søte må blomster på dem, veldig fine de du ikke husker hva heter heller.

Meta: Stemorsblomster er det ja, de er utrolig søte, greit å vite at de her hardføre mtp tempratur.
Skal jaggu kjøpe noen sånne altså. Hmm, kanskje jeg skulle kjøpt en potte å ha de i, en litt stor så jeg kan ha flere samtidig.

De er lekre i en krukke og de holder seg kjmpebra og blir store og flotte så ikke plant de for tett....Gjødsel dem gjerne med fullgjødsel B el vanlig gjødsel så blir de enda flottere[:D][:D][:D][:D]

mamma pleier å kjøpe til meg å hun blir like fortvilet hvert år for uansett hva jeg gjør så dør plantene[8D]til og med en kaktus klarer jeg å drepe....

Back
Topp