Hvilke blomster har du i hagen?

Foreløpig bare jordbærplanter, georginer og lavendel, skal ut og handle rosebusker på lørdag:)

Pr dags dato: NADA, absolutt ingenting. Måtte kun være løvetannen eller engkarsen som vokser i plenen.

I månedskiftet mai/juni har jeg nok fått plantet noe lobelia og spanske margeritter. Enkle fine blomster som holder hele sommeren og ikke krever alt for mye...

Gressløk! Har store planter som nå har satt seg i jorda. Begynte med frø fra plantasjen, klippa ned på høsten, tok med inn og plantet ut på våren igjen. Den har blitt kraftig, og nå har den bare stått ute de siste åra og blitt stor. :) Bruker det mye i matlaging! :)

Her er det så mye snegler at jeg har gitt opp bedene litt.. Har plantet to kjempevalmuer bare i år, som sneglene visstnok ikke liker. Har klematis og stemor i kasser på terrassen da, håper sneglene holder seg unna der. Skulle veldig gjerne plantet masse peoner i bedet, det er en av mine favoritter! Og hortensia, men de blir spist opp her.

Vi har clematis, mynthe, primula, kusymre, jordbær, gressløk, nelliker, hortensia, solhatt, roser, liljer, spanske margeritter, prestekrager, litt forskjellige steinplanter og mange jeg ikke vet navnet på :p
Vi bruker også å kjøpe sommerblomster hvert år, men jeg synes det er kjekkest med stauder :)

Middagsblomst, stemor, peppermyntebusker, skaugumbegonia, tagetes, lyng, oktoberroser :)

Back
Topp