Hvilke bleier og babyprodukter anbefaler dere?

Missy

Glad i forumet
Hei.

Overskriften sier egentlig sitt:) Hvilke bleier og babyprodukter har dere erfaringer med og vil anbefale videre? Hva skal dere bruke? Tenker på alt fra såper, oljer, våtservietter, kremer etc..:)

Takk for svar! :)
 
Da sønnen min var nyfødt brukte vi Libero bleier, syns de passet bedre enn pampers, når han ble eldre derimot passet pampers best:)
Vi brukte bepanthen salve, både på sår rumpe og når han hadde tørre flekker ellers på kroppen.
I badevannet brukte vi kun olje:)
Til bleieskift brukte vi mesoft med vann eller olje på, aldri våtservietter.

♡ appen ♡
 
vi har stort sett kun brukt pampers, og fram til storebror var noen mnd brukte vi kun mesoft med vann, etter hvert så brukte vi mer og mer våtservietter ;) bepanthen er rett og slett en gave fra oven, den har redda oss mange ganger! ;) ellers vil jeg anbefale deg å prøve deg fram, det som passer noen passer ikke alltid andre.. bestill de babypakkene du kan få gratis (hvis du ikke allerede har gjort det..), der er det masse prøver på alle slags produkter (storebror er tre nå og vi har fortsatt ikke trengt å kjøpe badesåpe :p), du finner fort ut hva du foretrekker og ikke ;)
 
Det eneste jeg kan anbefale er en salve fra apoteket som heter INOTYOL. Den er (i mitt hode) magisk! Nesten uansett hvor sår og rød barna mine har vært nedentil, har denne gjort dem fine nærmest over natta :)
Ellers så er det veldig individuelt hva barn tåler av såper, våtservietter ol. Så på det området er det kanskje best og prøve seg fram? Mine barn har aldri tålt pampers, de får utslett. Mens andre ikke kan få fullrost pampers osv. :)
Lykke til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg anbefaler også inotyol!!! Beste salven for såre rumper etc. Ellers brukte vi mesoft og vann til bleieskift. Av og til olje. Lactacyd til bading. Denne brukte de også på sykehuset. Vi prøvde både Libero og pampers, mest Libero. Har nå kjøpt inn Libero. Men har noe pampers jeg har fått..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Snakka med ei venninne som fikk i januar, ka ho syns va best.
Ho sei det at Liberobleia i begynnelsen (1,2 og 3) e absolutt best, så videre på coop sine bleiepakka etterhvert....
 
Har ikke så mange meninger om varevalg fra første. Vi brukte nesten aldri våtservietter, men heller engangskluter fra apoteket. Brukte Liberobleier veldig lenge (hamstra under bleiekrigen) - når de var slutt gikk vi over til Rema1000 sine. Absolutt ingenting å si på de, men det var jo til mye større unge da. Har frelst flere av mine venner til Remableier i ettertid, svinbillig i forhold! Kommer helt klart til å teste disse denne gangen også
 
Sniker fra februar:p

Prøvde mange typer bleier her, endte med pampers baby dry. Rema sine og Coop sine er og bra:)
Utrolig salven er fantastisk. Må bestilles på nett. Men den virker.
Initynol og anbefaler jeg:)
 
Vi har kun brukt Libero bleier. Veldig fornøyd med det. Har imidlertid hatt trøbbel med Up&go (eller generelt buksebleier) for gutten min er ganske tynn i lårene så de holder ikke godt nok inntil.

Libero sin sinksalve er fabelaktig, vi har testet Natusan også men den er for tynn.

Vi bruker våtservietter men kun når vi ikke er hjemme. Hjemme bruker vi klut og varmt vann, enkelt og greit. Og olje i badevannet. Bruker sjelden noe krem, bortsett fra om vinteren.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Bempathen, pampers, (billigbleier når lita begynner å passe dem. Rett og slett pga pris og at de kommer best ut i test. Vi har brukt dem til storesøster og er fornøyde med det), olje i vannet, tørre servietter vi væter selv.

Ellers av pleie produkter så har vi nesesuger, romp temp-måler (med engangs hetter), parasett, qtips(rens av navelen) det jeg kommrr på i farta som vi har klart:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Når det gjelder bleier så er det best å bare prøve seg frem. Om du har bestilt disse Babypakkene så får du noen vareprøver på bleier i de, så det er veldig kjekt.
Men vi begynte ihvertfall med Libero.

Man trenger egentlig ikke så mye salver og slikt til babyer. I begynnelsen brukte vi bare babyolje fra Babyline, og shampoo fra Babyline. Brukte også våtservietter fra Coop Änglamark. Og hadde zinksalve fra Coop Änglamark.
Det er best å bruke produkter uten parfyme og parabener (Coop Änglamark, Babyline, Libero, Neutral).
 
Når største var baby hadde vi olje til badet, også hadde vi vel en zinksalve liggende som nesten aldri ble brukt. Hadde ikke behov for noe mer enn det. Etter hvert måtte vi ha fuktighetskrem på grunn av eksem (som heldigvis er borte nå), men det kjøper man jo senere etter behov. Trenger minimalt tenker jeg :)
 
Vi brukte pampers først, men gikk over til Libero. Jeg tror det varierer fra barn til barn hvilke som passer best, så som de andre sier er det bare å prøve seg frem med prøver fra babypakkene! Ellers brukte vi slike vaskeservietter (tørre) som vi fuktet med olje og vann for å vaske ved bleieskift. Vi gikk ganske raskt over til våtservietter fordi det var enklere (brukte neutral sine).
Av salver prøvde jeg mange forskjellige som lå i babypakkene, men fikk en favoritt som jeg alltid brukte, inotyol. Den lindrer og motvirker utslett og sår hud. Jeg prøvde sinksalve, men den reagerte datteren min på og ble verre. (Sink skal vel egentlig tørke ut ting, så jeg tror den er best ved feks soppinfeksjoner????)
Jeg kjøpte også et pannetermometer og et rumpetermometer. Pannetermometer kan være unøyaktig, men kan brukes uten å vekke baby, evt ta av klær og bleie, og uten å "plage" den lille. Så bruker jeg rumpetermometer bare dersom pannetermometer indikerer feber. (Vi slet veldig med å få målt temperatur i rumpa)
Jeg kjøpte mye annet, men denne gangen vet jeg bedre, og kommer ikke til å kjøpe noe annet før behovene evt melder seg!
Jeg brukte forresten brystvortekremen til medela under nesen og på leppene da vesla ble større, og slet med såre lepper og under nesen på vinter og ved forkjølelse. Den er helt fantastisk. Har helt sluttet med alle andre former for lypsyl ol på meg selv også!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
har for øvrig hørt flere kommentere at mange med guttebabyer foretrekker pampers, mens jentebabyene foretrekker libero.. vi brukte rema1000-bleiene en periode, men syns det ble veldig kraftig tisselukt av dem da gutten vår ble litt eldre, og da gikk vi tilbake til pampers igjen.. :)
 
Da frøken var liten vekslet vi mellom Libero og pampers. Nå bruker vi Rema 1000 og firsprice som er overraskende gode.

Vi brukte ren olivenolje da hun var nyfødt til ca 8 uker, så begynte vi med Oilatum til hun var rundt 6 mnd også Natusan såpe.

Vi brukte pampers sensitive de første 5 mnd, så byttet vi til vanlige våtservietter, rema 1000 og firstprice etc.

Tips: ikke bruk parfymerte kremer og såper.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Libero bleier er best :) Veldig glad i natusan sitt pudder og såper! Vasker mest i vasken, men har brukt natusan sine våtservetter også :)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp