Hvilke bleier er bra til fem-seksåring

misty

Glad i forumet
August 2018
Sønnen min som snart er seks år tisser fortsatt på seg om natta. Det er lenge siden han sluttet med bleie, han har ikke lyst til å bruke det, og jeg synes det går greit med tisselaken og syntetisk dyne som er rask å vaske og tørke (ikke hver natt han har uhell heller). Men i ferien har vi blitt enige om at han skal bruke bleie når vi er bortreist siden det ikke er like lett å få vasket sengetøy etc. når man overnatter et annet sted.

Er det noen som kan anbefale bleier til barn på den alderen? Er det greit å bruke Libero i str. 7, eller er det mer laget for tunge/kraftige treåringer? Ser det finnes bleier for alderen 4-7 år fra DryNites på apoteket, de er dyrere, men har de kanskje bedre passform for store barn?

Han veier rundt 20 kilo, bruker str. 122 i klær og er ganske slank.
 
Last edited:
Vi har vært mest fornøyd med drynites som nattbleie til stort barn. Er du coop medlem så er det 50% på dem på coop extra (mulig andre Coop butikker også). Ev. har Libero også noen for store barn, også 50% på dem, men lurer på om jeg kun har sett dem på rema (50% med Æ). Vi var mest fornøyd med drynites til vår 5-6 åring, men han er kraftig bygd. Libero sine mener jeg var noe smalere i passformen.
 
Vi har vært mest fornøyd med drynites som nattbleie til stort barn. Er du coop medlem så er det 50% på dem på coop extra (mulig andre Coop butikker også). Ev. har Libero også noen for store barn, også 50% på dem, men lurer på om jeg kun har sett dem på rema (50% med Æ). Vi var mest fornøyd med drynites til vår 5-6 åring, men han er kraftig bygd. Libero sine mener jeg var noe smalere i passformen.
Tusen takk for svar! Og veldig fint at du nevnte det med rabattene, tenkte ikke på det siden det er så lenge siden vi har kjøpt bleier nå.
 
Vi bruker Libero 9 (nattbleier) eller drynites 4-7 år til vår 5-åring på natt! Har bruker str 128 i klær ellers. Opplever kvaliteten på Libero sine som mye dårligere enn Drynites.
 
Vi bruker Libero 9 (nattbleier) eller drynites 4-7 år til vår 5-åring på natt! Har bruker str 128 i klær ellers. Opplever kvaliteten på Libero sine som mye dårligere enn Drynites.
Takk for svar! Ser ut som vi går for Drynites da :)
 
Har du snakket med legen om det? Kanskje det er mulig å få bleier på resept? Noen barn får det vet jeg om de sliter med å holde seg tørr om nettene i en alder det er forventet at de har sluttet med bleier
 
Har du snakket med legen om det? Kanskje det er mulig å få bleier på resept? Noen barn får det vet jeg om de sliter med å holde seg tørr om nettene i en alder det er forventet at de har sluttet med bleier

Det er først ved fylte 8 år når det er om natta (fylte 6 på dag). Da kan en også få madrassbeskytter på blå resept mener jeg.
 
Back
Topp