Hvilke bivirkninger fikk DU av nesesprayen?

babyT

Forumet er livet
Vil gjerne høre hvordan du reagerte, og gjerne hva som står om bivirkninger i pakningsvedlegget.

Lurer også på om man kan ta litt vin til maten samtidig som man sprayer?

Mulig jeg kommer på enda flere spørsmål etterhvert, så ha tålmodighet med meg [8D]

He he....jeg bør helst ikke fortelle deg dette, jeg er et untak veldig spesiell - det var bare legen, sjefen sjøl som trodde på meg i POrsgrunn, når jeg ringte inn og spurte hva jeg skulle gjøre trodde de ikke på meg. MEN JEG ER ALLERGISK TIL SYNARELA NESESPRAYEN, hovnet opp i øynenen, var hos fastlegen han sa det var alergisk reaksjon ikke noe annet tull, og takk og pris for at sjefen sjøl der nede i Porsgrunn hviste det - men jeg kunne bruke allergi medisiner, så det ble litt øyendråper for min del, ellers så ble det neseproblemer med høysnue og den hovna også opp litt og det ble litt neseblod.

Så da krysser jeg for at det hjelper med akkupunktur for neste IVF, ogat det blir mindre reaksjoner, dette var noe dritt.

Bortsett fra dette så hadde jeg ikke mange bivirkninger, hetetokter toppen de 2 siste dagene før jeg startet med sprøytene.

Har du hatt allergiske reaksjoner på andre legemidler? Jeg vet jeg får elveblest av alle typer antibiotika/penicillin unntatt Bactrim.

Er jo ikke gøy å få ferien ødelagt av allergiske reaksjoner. Er jo heller ikke akkurat særlig god i Japansk (kan ingenting selvfølgelig), så en tur på Legevakten i Tokyo bør vel unngås [8|] Er så usikker på om jeg skal tørre å starte neste syklus eller om vi skal vente enda en... Ville jo helst hatt en spire i magen for lenge siden...

Jeg får utslette - elveblest av pencilin. Husker ikke noen andre medisiner jeg får det av. Men jeg er ellers allergisk også, pollen allergi men det er ikke normalt for meg å hovne opp i øynene på denne måten, men husk det er så lav sjanse for at dette hender deg, det er mindre enn 1 av 1000 som reagerer slik med hovne øyne, men det er mer normalt med nysing.

Og det hadde jo vært rart at vi hadde blitt 2 som reagerte på denne måten her inne, når sjansen er så lav.

EN TING TIL: jeg reagerte ikke på Crinone, der er det mer vanlig at man kan få eksem eller problemer, jeg hadde bare en liten smule irriterete slimhinner men det var ikke noe problem.

ok.

Det er jo ikke sikkert vi får begynne enda heller da. Står jo i brevet at det pga stor pågang ikke er sikkert vi får starte opp etter første henvendelse. Ringer nå inn mens imorgen, så får jeg snakke med dem og høre når vi eventuelt kan få komme igang og hva de anbefaler.

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: babyT?

ok.

Det er jo ikke sikkert vi får begynne enda heller da. Står jo i brevet at det pga stor pågang ikke er sikkert vi får starte opp etter første henvendelse. Ringer nå inn mens imorgen, så får jeg snakke med dem og høre når vi eventuelt kan få komme igang og hva de anbefaler.

krysser for at du får starte allerede denne syklusen [:D]

Det passer dårlig, for som du ser på den nederste tickeren min, så begynner det å nærme seg tur. Etter mine beregninger vil da innsetting bli den uka vi er på ferie...

babyT jeg stusser litt på syklusene dine fremover, eneten så greier dere å komme igjenom et forsøk før turen så vidt det går før uke 18 eller det kan krølle seg til. Dersom starter neste syklus så blir det vel både spray og sprøyter på turen, det er bare en sjapp hoderegning. Men man kan jo forlenge nedreguleringsstiden dersom det er vanskelig da den mest normale lengden på nedregulereing er 2-3 uker såvidt jeg har kjønt.

Du for se hva de sier når du ringer inn og hva de anbefaler deg å gjøre og selvfølgelig hvordan de kan få deg inn på timeplanen, skal bli spennendes dette her og se når du kan ta din ICSI i henhold til ferie også.

Mine bivirkninger:
-hetetokter, spesielt om natten
-søvnløshet, både pga. svetting, men også pga sprayen..
-vondt i nesen..
-Hadde lavt blodtrykk/svimmelhet, men det er ikke sikket var av sprayen..
-Konsentrasjonsproblemer, men om det var direkte av sprayen, vet jeg ikke...

ORIGINAL: twinanne

babyT jeg stusser litt på syklusene dine fremover, eneten så greier dere å komme igjenom et forsøk før turen så vidt det går før uke 18 eller det kan krølle seg til. Dersom starter neste syklus så blir det vel både spray og sprøyter på turen, det er bare en sjapp hoderegning. Men man kan jo forlenge nedreguleringsstiden dersom det er vanskelig da den mest normale lengden på nedregulereing er 2-3 uker såvidt jeg har kjønt.

Du for se hva de sier når du ringer inn og hva de anbefaler deg å gjøre og selvfølgelig hvordan de kan få deg inn på timeplanen, skal bli spennendes dette her og se når du kan ta din ICSI i henhold til ferie også.

Det er det jeg også kommer frem til, derfor jeg vurderer å bruke primulut-N for å forskyve neste syklus ei uke... Får høre med dem på UNN dersom vi får starte så raskt da.

jeg hadde noen helve*** hetetokter, djises sier bare jeg.kjentes ut som om jeg skulle brenne opp innvendig.hehe. så ble jeg litt amper..hehe. hormoner i sving vettø[:D] ellers litt hodeverk innimellom ,og en del drikke/mat smakte rart synes jeg. fikk tørre slimhinner,spesielt når jeg skulle legge meg, så ble kvalm også, kanskje av tørre slimhinner--
meeen, ikke noen av disse var slik at jeg plages skikkelig skikkleig lissom. dte gikk over, så sprayinga var ikke så ille. det værste var å huske på den, å den hersens mobilen som kima i ett kjør[:D]

ORIGINAL: babyT?

Vil gjerne høre hvordan du reagerte, og gjerne hva som står om bivirkninger i pakningsvedlegget.

Lurer også på om man kan ta litt vin til maten samtidig som man sprayer?

Mulig jeg kommer på enda flere spørsmål etterhvert, så ha tålmodighet med meg [8D]

mine bivirkninger var kvalme, den kom etter første dose,folk her inne trodde at det var fortidlig,men jeg forhørte meg på apoteket og de sa detvar fult mulig. så kom eg i falsk overgangs alder,og det sier vel sitt[:)] ja, så begynnte eg å svi noe sykt i nesen desiste dagene på nesesprayen. og hodepine haddeeg en stund

dette med alkohol..... vi skulle jo på rølpatur med englands båten bare ett par dager etter oppstart på sprayen, så vi forhørte oss om dette på klinikken. eg måtte bare reise,og alkohol gjorde ingen ting.
men det eg tenkte på då var kor mye alkohol de tenkte då, for eg kan jodrikke en flaske bacardi bare på forspill, så på den turen hadde det blitt en del alkohol. men siden eg var litt bekymret for mengden og i tillegg at eg var kvalm så reiste vi ikke. men eg gikk på mc fest her hjemme istedet og drakk meg god og full[:D] litt av ett syn[:D] for nese sprayen måtte jo bli med meg, så mamma kom med dobbelsidig tape og dobbelsidig tape med borrelås[:D] så tok dobbelsidig tape på nese sprayen og satt den nedi hjørnet på innerlommen på vesten min og dobbelsidig tape med borrelås på åpningen på lommen[:D]hahaha[:D] husket å ta sprayen kl 2200 og kl 0800 for vi holdt ennå på[:D]
eg drakk vel alle helgene når eg gikk på spray,men når eg begynte påsprøyter så ville eg ikkedet, det er faktisk da eggene blir laget og klargjort så vil ikke da risikere å ødelegge medalkohol. så no har eg vært helt edru i mange helger[:D] og vil gjerne fortsette med det leeeeeeeeeeenge framover no[:D]

så drikke kan du[:D][:D][:D]det er lov på sprayen[:D]koooooos deg

mine bivirkninger var, hetetokter,hodepine, og humørsvingninger. er ihvertfall de jeg husker, er jo så lenge siden nå.

bare litt hodepine, ikke noe annet å klage over. Tror jeg var veldig heldig for synes ikke det var plagsomt i det hele tatt. Men puregon og progestan derimot[:'(] Veldig kvalm og uvel av det.

hadde ikke så store bivirkninger... litt svimmel til tider..og ble trøtt av den..

litt vin til maten bør gå helt fint når man sprayer[;)]

ORIGINAL: ElinR

håper jeg bli mer trøtt om kvelden som en bivirkning, jeg har alltid problemer med å sovne...

He he...da passer det veldig godt for deg å bli gravid da, de 3 første måneden kan man bli ganske trøtt, dette skjer med endel.

Back
Topp