Hvilke biler har bakovervendte bakseter?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Altså, der noen av baksetene er bakovervendt?
Det må jo være ett godt alternativ til å måtte snu barna fremover pga plassen f.eks?

(Vi skal ikke snu snuppa med det første, har bare lyst å vite hvilke biler som har den muligheten så man kan sitte bakover hele livet sitt[;)])

VW multivan har to eller tre seter bakovervendt. I alle fall i den bilen jeg har sett.

ORIGINAL: HeDa

Problemet med disse er vel at det ikke er lov å ha bilstoler i dem?(mener jeg å ha hørt ihvertfall)

Stemmer det, ja.

jeg hadde heller satt ungen min fremover i baksete,enn å sette det i de setene som står bakover i bagasjen....

Er det ikke ofte magebelte sele på slike seter da ??

som sagt er de ikke godkjente, men så stusset jeg litt her om dagen da jeg så en slik bil som hadde intrigrerte barneseter på disse plassene... er ikke det litt rart om det ikke er godkjent?

ORIGINAL: veteran

som sagt er de ikke godkjente, men så stusset jeg litt her om dagen da jeg så en slik bil som hadde intrigrerte barneseter på disse plassene... er ikke det litt rart om det ikke er godkjent?

Integrerte barnseter blir noe annet, og de er heller ikke anbefalt å bruke unntatt i nødstilfeller..

Problemet med disse er vel at det ikke er lov å ha bilstoler i dem?(mener jeg å ha hørt ihvertfall)

Hvorfor det?

I den multivanen jeg har sett, så var det isofix fester i de setene en kan snu. Det er to vanlige seter, der en kan velge om de skal stå med eller mot kjøreretningen. Er det sånn at en kan festebilsete der om det står rett vei, og ikke når setet er snudd?

Jeg har også sett flere biler med bakovervendte bakseter der det satt barn i barnestoler. Hvorfor er ikke det godkjent om det er vanlige belter?

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: veteran

Integrerte barnseter blir noe annet, og de er heller ikke anbefalt å bruke unntatt i nødstilfeller..

samt at i vår (vi har en sharan der du kan plassere setene nesten som du vil) står det utrykkelig i instruksjonsheftet at de integrerte barnestolene IKKE må brukes når setene står bakover. Tror ikke det er godkjent i andre biler med den muligheten heller

ORIGINAL: lise o

jeg hadde heller satt ungen min fremover i baksete,enn å sette det i de setene som står bakover i bagasjen....

I bagasjen? De bilene jeg har sett har ikke baksetene i bagasjen. Er ikke snakk om vanlige småbiler, er vel bare de større bilene som har bakovervendte bakseter uten at de er i "bagasjen".

jeg så en med det og de hadde 2 bilstoler i de bakovervendte setene. genialt[:D]

ORIGINAL: Mrs Lutz

jeg så en med det og de hadde 2 bilstoler i de bakovervendte setene. genialt[:D]

er ikke genialt det om det ikke er lov/sikkert??

ORIGINAL: Mrs Lutz

er ikke genialt det om det ikke er lov/sikkert??

Men ingen her kan jo tydeligvis svare på hvorfor det ikke er lov/sikkert, så da er man jo like langt...

Hvorfor er det ikke lov? Jeg høres sikkert helt blåst ut nå, men jeg synes det var en god idè [:D]

ORIGINAL: Labambie

Hvorfor er det ikke lov? Jeg høres sikkert helt blåst ut nå, men jeg synes det var en god idè [:D]

Ja det er jo min tanke også, så jeg venter i spenning på at noen som faktisk vet hvorfor det visstnok ikke er lovlig kommer med ett svar[:D]

ORIGINAL: *blomsterpia*

ORIGINAL: Labambie

Ja det er jo min tanke også, så jeg venter i spenning på at noen som faktisk vet hvorfor det visstnok ikke er lovlig kommer med ett svar[:D]

skal se om jeg finner noe i dag,men ligger på sofa med spysjuka,så får se når jeg orker .Men mener ihvertfall å ha lest det i bruksanvisningen til stolene vi har hatt

Back
Topp