Hvilke bakovervendte bilsete i Ford s-Max.

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
B

*BV addict*

Guest
Vi har nettopp handlet oss ny bil, Ford s-Max 2010 modell. Jeg har ikke kjempe peiling på hverken bil eller seter, men kjøpt det som har vært bra i test til jentene mine da de har fått nye seter. Minstesnuppa veier litt over 19 kg, er 3 år og sitter bakovervendt. Jeg vil hun skal sitte bakovervendt hvertfall et år til. Støttebenet på sete hun har nå er litt for kort til nyebilen. Hun har britax multitech. Om vi skal kjøpe nytt sete vet jeg ikke hva som kommer godt ut i test bakovervendt til 25 kg? Bør jo være et som kommer godt ut forovervendt også... Leste noe om luke i gulvet på s-Maxene som ikke vil tåle støttebenet så godt ved eventuell kollisjon, men forsto det slik at det følger med noe man kan legge nedi som gjør det sikkert likevel. Dette har ikke selger sagt noe om til oss, men tror ikke det er største problemet her. Det viktigste er at vi har et sikkert , godt bakovervendt sete som går opp til 25 kg der støttebenet rekker ned. Hørt fler har sagt at multitech generelt har kort støtteben. Det er også isofix i nyebilen, kanskje er det noen seter med isofix som kommer godt ut i test bakovervendt til 25 kg?! Det beste hadde jo vært å bruke det vi har siden hun må ha nytt om et år uansett da hun vil bli snudd riktig vei, men når multitech sitt støtteben er litt kort må hun vel få nytt nå og nytt om et års tid......

Kan ikke dere ta dere en tur til en butikk som selger seter og prøve litt forskjellige da? Ta da også med de andre setene, slik dere ser at alle får plass 

Kan ikke dere ta dere en tur til en butikk som selger seter og prøve litt forskjellige da? Ta da også med de andre setene, slik dere ser at alle får plass 

Back
Topp