Hvilke babyting vasker dere og ikke?

Troya91

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
MayDay2021
Har så smått begynt med vasking av tepper, kluter, babyklær, sengesett osv. Jeg tenker å vaske alt som skal være i nærkontakt med baby, og derfor ikke vognpose, dyne, madrasstrekk i vogn osv som er nye. Vasker man en helt ny babygym liksom? Leser så forskjellig, så vil gjerne høre deres erfaringer og tanker rundt dette:p

Jeg vasker det meste , men ikke babygym.. litt immunforsvar har de, og da ligger de jo samtidig på gulvet som sikkert ikke er helt sterilt. Hehe :)
Og som du sier - madrass osv har du jo laken på og deretter kanskje et lammeskinn/babynest og en baby med klær.

Jeg er ikke så hysterisk på det. Vaske det jeg kan vaske og som føles naturlig å vaske. :)

Tenker som du, vasker kroppsnære ting som klær, laken, dynetrekk og kluter osv. Dyna vasker jeg om den ikke er ny(arver etter storebror her) ellers ser jeg det ann. Som sagt, litt immunforsvar har de, og man skal ikke være helt hysterisk heller.

Der igjen så steriliserer jeg smukkene og flasker før bruk da.

Vasker det som babyen skal ha på seg og være helt nærme. Ny vognpose hadde jeg ikke vasket heller ikke babygym. Orker ikke være helt hysterisk ;)

Vasker egentlig det meste som kan vaskes :hilarious: Tenk hvor mange steder f.eks en vognpose har vært før den blir lagt i vogna til den lille. Kommer vel an på merket, men har sett nok av uinnbydende fabrikker, lagere, mennesker, frakt, emballasje ++.. :wideyed:

Vasker som de over her. Det som jeg føler ikke er rent nok for baby å ligge på.

Dyner arves av storebror og de kommer jeg til å henge ut i minusgradene.

Jeg tenker at brukt ofte er sunnere enn nytt. Ting som er nye kan ha kjemikalier fra produksjonen. Flammehemmere, ftalater osv. - forhåpentligvis er det lite av sånt nå til dags, men det er skumle saker som f.eks. kan føre til nedsatt IQ, konsentrasjonsvansker, m.m.

Jeg er mindre redd for bakterier o.l. fra nærmiljøet - der er jeg mer pragmatisk og tenker at man bygger opp immunforsvaret litt etter litt.

Jeg kommer til å vaske alt av tekstiler som kan vaskes, og vasker/tørker over med klut harde ting som badekar, vippestol, osv. -både arvet og nytt.

Jeg tenker at brukt ofte er sunnere enn nytt. Ting som er nye kan ha kjemikalier fra produksjonen. Flammehemmere, ftalater osv. - forhåpentligvis er det lite av sånt nå til dags, men det er skumle saker som f.eks. kan føre til nedsatt IQ, konsentrasjonsvansker, m.m.

Jeg er mindre redd for bakterier o.l. fra nærmiljøet - der er jeg mer pragmatisk og tenker at man bygger opp immunforsvaret litt etter litt.

Jeg kommer til å vaske alt av tekstiler som kan vaskes, og vasker/tørker over med klut harde ting som badekar, vippestol, osv. -både arvet og nytt.
Jeg tenker helt likt :)

Har du link til at nytt babyutstyr kan føre til nedsatt IQ, konsentrasjonsvansker m.m?

Back
Topp