Hvilke babyprodukter

Nisseguri

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Har dere tenkt å kjøpe?:) Jeg tenker på såpe, babyolje, zinksalve eller lignende.. Det fins så mange typer på markedet at jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gå for:P libero, natusan, sebamed, neutral osv.. Noen anbefalinger?;)

Jeg har tenkt å kjøpe inn derma babyline sine produkter.
Selv har jeg kun hørt positivt om de produktene!:)

Har bestilt fra iherb som er parfymefritt osv. Så tenker jeg å teste ut produktene vi har fått i babypakkene før vi skal ta å kjøpe. Er jo så mye å velge mellom, så greit å få prøvd litt

Kjøper mesoft på apotek, bruker bare olje i vann når jeg skal stelle.

Bruker også bare olje i badevannet de første 5 - 6 mnd.

Jeg sverger til Inotyol til såre barnestumper.

Kjøper talkum (parfymefritt) på apoteket til små valker :) (Pudrer ALLTID under hake og armer og knær på de nyfødte)

Thats it! :)

Har dere tenkt å kjøpe?:) Jeg tenker på såpe, babyolje, zinksalve eller lignende.. Det fins så mange typer på markedet at jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gå for:p libero, natusan, sebamed, neutral osv.. Noen anbefalinger?;)

Etter min erfaring på 2 barn, så har jeg endt opp med::

Babyolje og Zinksalve (Natusan)
Babysåpe til bad (Babyline)
Lotion, våtservietter, papirkluter (engangs), bleier og Q-tips (Libero/
Ansiktkrem og mot tørr hud ellers så bruker jeg A-krem (den brune krukken som er på apoteket, den er den eneste som har hjulpet mot tørr/flassete hud hos meg og barna)

* Babyolje til badevannet (blander denne med lavendel eterisk olje for at baby skal sove godt om natten)
* ESSEX krem fra apoteket istedenfor sinksalve.. Hjelper på såre stumper og ekstremt tørr hud..
* Myke kluter til vask

* First Price Vipes til stelleveska ;)

Weleda calendula merket skal jeg bruke :) Jeg jobber på en sunkostbutikk og har hørt så masse bra om disse produktene fra di :) Helt naturlig og parabenfri :)

Her går det i Natusan produkter zinksalve, lotion, olje.
Libero bleier på dagtid, pampers nattbleier.
Variert med kremer alt etter som.
Shampoo å slikt blir variert på.

Hva har du bestillt derifra?:) spesefikt du søkte på eller?:)

Venter en liten prins 9 November ❤

image.jpg
Dette har jeg bestilt:) søkte ikke på noe spesielt. Bare kom over disse, også var det så billig der:) i tillegg virker jo de bra med tanke på at de er luktfri, organisk (utifra som jeg skjønte da, hehe)osv osv.. Men jeg har ikke noe peiling på baby produkter så må bare teste

Kommer til å bruke samme produkter som jeg brukte/bruker til storesøster :)

Olje til badevannet fra Dr. Greve Pharma (kjøpes på apotek). Bruker denne oljen selv også, da jeg tåler så og si ingenting, og den er helt super! :)

Hjemme bruker vi Mesoft kluter og vann + evt. litt olje. Har Libero sine våtservietter i stellebagen, men har alltid med Mesoft også og bruker det dersom det er tilgang på vann der vi skifter bleie.

Ellers sverger jeg til Inotynol salve til sår stump! Talkum kan også være greit å ha på lur dersom babyen blir sår mellom hudfoldene, f.eks. på halsen, under armen osv.

Nå er storesøster snart 17 mndr og bruker fortsatt de samme produktene i tillegg til badeskum (parfyme og såpefritt) fra babyserien til SebaMed. Har også fuktighetskrem fra SebaMed, men har ikke blitt mye brukt da hun aldri har vært plaget med tør hud. Holder lenge med olje i badevannet for henne :)

Bruker litt av hvert jeg:) Brukt Libero sine baby produkter, pampers, natusan, weleda dr. greve. Har prøvd litt av hvert. Vært fornøyd med alle jeg:)

Det eneste virkelig faste produktet hos oss er Inotyol! Helt suverent til såre stumper :)

Ellers kjøper jeg noe på apotek og noe på butikk. Den første tiden er jeg veldig nøye på å velge parfyme og parabenfrie produkter. Nå som kommende storebror er blitt så stor og helt eksemfri, så kjøper jeg gjerne lett parfymerte produkter til dusj/bad, feks fra apotek :) Man kan si hva man vil om parfyme, men å snuse på god lukt fra en deilig ren nybada liten gutt er herlig :D

Mange forskjellige merker ute å går her ser jeg;) vi får vel bare prøve oss fram å se hva som passer:) henta vitusapotek sin pakke i går, den var det masse vareprøver oppi!:) (knøttsmå vel å merke:P)

Vis vedlegget 24098
Dette har jeg bestilt:) søkte ikke på noe spesielt. Bare kom over disse, også var det så billig der:) i tillegg virker jo de bra med tanke på at de er luktfri, organisk (utifra som jeg skjønte da, hehe)osv osv.. Men jeg har ikke noe peiling på baby produkter så må bare teste
Jøss så bra:) de er nok helt sikkert greie de:)

Venter en liten prins 9 November ❤

Kommer til å bruke samme produkter som jeg brukte/bruker til storesøster :)

Olje til badevannet fra Dr. Greve Pharma (kjøpes på apotek). Bruker denne oljen selv også, da jeg tåler så og si ingenting, og den er helt super! :)

Hjemme bruker vi Mesoft kluter og vann + evt. litt olje. Har Libero sine våtservietter i stellebagen, men har alltid med Mesoft også og bruker det dersom det er tilgang på vann der vi skifter bleie.

Ellers sverger jeg til Inotynol salve til sår stump! Talkum kan også være greit å ha på lur dersom babyen blir sår mellom hudfoldene, f.eks. på halsen, under armen osv.

Nå er storesøster snart 17 mndr og bruker fortsatt de samme produktene i tillegg til badeskum (parfyme og såpefritt) fra babyserien til SebaMed. Har også fuktighetskrem fra SebaMed, men har ikke blitt mye brukt da hun aldri har vært plaget med tør hud. Holder lenge med olje i badevannet for henne :)

Hihi, gøy å lese om andre som gjør så og si det samme:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Back
Topp