Hvilke bøker liker barna deres?

Timian

Elsker forumet
Har en fireåring som virkelig har fått sansen for bøker, og vi har frest gjennom Kaptein Supertruse- og Bukkene Bruse-bøkene (samt masse annet) flere ganger i det siste. Så nå er jeg på leting etter flere morsomme, underfundige og fine bøker. Hvilke bøker liker barna deres?
 
Mine liner godt bukkene bruse på badeland og oppfølgerne, eller har vi så vidt begynt å lese Gorm er en snill orm. Min beste bok på nett lager bøker med barna som en del av historien, og det er også veldig populært. Eldste liker også karius og baktus :)
 
Du kan jo kansje se på et abonoment hos Goboken da?
Der er jo mye spennende :)
Der er forøvrig flere andre bokklubber også. anbefaler deg å ta deg en titt :)
 
Last edited by a moderator:
2 åringen er glad i Gullet Mitt og Bukkene Bruse I Badeland. 5 åringen liker tallbøkene til Goboken og eventyrbøker i alle former.
 
Min på 4,5 er veldig glad i hakkebakkeskogen, kardemommeby, Tambar, Karius og Baktus, de er favorittene her hjemme. Ellers leser vi alt mulig vi kommer over på biblioteket :)
 
3,5 år, elsker karius og baktus, flere av bøkene fra godboken og nå skal vi snart begynne på Gorm er en snill orm :)
 
Boka «ABC for barske barn» har morsomme og absurde vers som både fireåringen og vi voksne liker :)

(Hun er også veldig glad i bukkene bruse -bøkene)

Eksempel (bokstaven H):
2F5B7F42-83DD-4A24-9000-0E8EE81E3C5B.jpeg
 
Mine er ikke et år enda, men de eeeelsker bøker med mye kontraster av farger og ting å kjenne på i dem.
 
Bukkene Bruse-bøkene, bøkene om Serafin og Plym, Hakkebakkeskogen, Emma og Thomas og nå i det siste har vi lest eventyret om guttene som møtte trollene på Hedalskogen en haug med ganger hver eneste dag.
 
Begge mine er over gjennomsnittet opptatt av bøker, og har mange hyllemeter med barnebøker. F.eks Roald Dahl, Kaptein Sabeltann-bøkene, Gutta i trehuset med x antall etasjer (finnes flere av de), Gangsterbestemor osv. Også den Steinvokterserien og Kattekrigerne, men det er kanskje for litt eldre barn.
 
5 åringen min er stor fan av pulverheksen! Ellers er faktabøker tingen, nå går det i universet, før det så var der kroppen han ville lese om.
Og bøker med litt spenning har han likt lenge, type dektektivbøker/spøkelse/monsterbøker for barn
 
Back
Topp