Hvilke bæresele skal jeg velge?

om du vil ha en sele vil jeg anbefale Manduca, den kommer med spedbarnsinnlegg så den kan brukes fra dag 1. Alternativ til den er Ergo.

om du vil prøve litt mer alternative seler har du Meitai, fast panel med stropper som man knyter, lært på fem minutter ;)

for de som tar en utfordring er det veldig kos med elastisk sjal til nyfødt og så gå over til vevd sjal når de blir en 6-10kg alt ettersom hvor sterk man er (vevd sjal avlaster mors skuldre bedre, derfor skifter man når vekten til barnet øker) det gir et utall forskjellige løsninger og muligheter, blant annet kan man bære på rygg når barnet er sterk i nakken (ca 6mnd)

<3 bæring <3

bær alltid spedbarnet med ansiktet inn mot deg! det har ingen behov for å dingle feil vei som en galeonsfigur og "se seg rundt"...spedbarn blir overeksponert for inntrykk :)
Denne butikken har alt man trenger ;) http://lotusbarn.no/butikk/

Signerer fullt og helt på det hun over meg skriver :)
Formsydd som Ergo og Manduca er en vinner samme hva.

Elastisk er fantastisk i starten, jeg brukte bare elastisk sjal og ringslynge det første halve året og gikk over til vevd sjal, meitai og formsydd etter hvert. Bærer fortsatt minstemann på 3,5 år og 19 kg en del, stort sett i Ergo nå for tiden.

Vidunderbarn.no har fortsatt noen Ergoer til 699

Jeg har både Egobaby og Mei Tai med Sjalstropper. Litt mer stress med knyting men best til spedbarn syns jeg. Ergobaby har mye bedre spedbarnsinnlegg enn Manduca (den har jeg lånt og prøvd). Manduca bør brukes til 4mnd tidligst. Mens Ergobaby kan brukes tidligere. Men sånn all over syns jeg Ergobaby også er bedre til større barn også, så kjøpte den fremfor Manduca. Bærer jenta mi på 2,5 innimellom også. Ho elsker det. Vil helst bæres mage mot mage så jeg kan holde rundt ho også <3

Back
Topp