Hvilke av barnas leker liker ikke du?

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg hater ballonger! Hater å ta på dem, blåse dem opp, og lyden av ballonger mot forskjellige underlag. I nattens mulm og mørke utstyrer denne mammaen seg med saks/nål, og stikker hull på de jeg måtte finne, og håper at ungen har glemt at hun hadde ballonger dagen før. Så slem er jeg! emoticon

Også var det disse dukkene/bamsene med svæææære øyne, de er jo dritskumle! Kjøper aldri slike ting, og den ene hun fikk i julegave en gang ga vi bort i en svær sekk med leker til sykehuset. Jeg skal ikke engang nevne klovner... emoticon

Da jentungen var liten kjøpte vi en skikkelig fin prinsesse-gåbil som hun var veldig glad i. Men vi ble etter noen uker møkk lei av musikken og lydene som kom konstant fra den, for hun brukte den jo hele tiden. Løsningen ble å skru ut batteriene en kveld, og si at batteriene var gått. Dessverre hadde de ikke slike batteri på butikken emoticon , så det ble aldri mer lyd i den bilen. Slemme, slemme foreldre!

Jeg liker ikke når småbarn får trommesett. Haha : p
Gjett hva mannen skal kjøpe til jentungen når ho blir stor nok : O

Han har ikke noen leker jeg ikke liker akkurat nå, men er litt redd det kommer trommer eller andre bråkete leker i hus når han blir større. Jeg kommer ikke til å kjøpe det, men kan jo ikke bestemme hva venner og familie kjøper :p

Ballonger, jeg er rett og slett redd ballonger. Ellers er jeg så lei "popp og mio"-boka at jeg tror jeg spyr. 

NurseRozetta skrev:
Jeg liker ikke våpenleker, og heller ikke leker med skikkelig høy og irriterende lyd.

ikke jeg heller.  men de har fått noen til bursdager.

NurseRozetta skrev:
Jeg liker ikke våpenleker, og heller ikke leker med skikkelig høy og irriterende lyd.

Du sa det!

har ikke noen leker nå som jeg hatter
men en ting som gutten og jenta her var er en slik spilledåse som dy trukket på så beveget figurene seg rundt og så spilte den en sang. Ble rimelig dritt lei den sangen. kunne de ikke ha kuttet lyden og bare ahtt figurene som beveget seg

Liker ikke cars, og ballonger kommer ikke inn i huset, da jeg er livredd for de

Akuratt nå er det bilene, han har ca1000 og de skal kræsje, eksplodere og kjøre over alt...
De skal helst lage mest mulig lyd, og jeg må si ca 100 ganger om dagen at de ikke skal kjøre på bordet, veggen eller andre møbler, BARE på gulvet...
Bilteppet vi kjøpte er uintresangt, for der er det ingenting han kan bruke som hopp osv...
Til å bli sprø av...

Det er altid lyyyyd... 24/7 :P

Blokkfløyte...
Det MÅ være forbudt å kjøpe/eie blokkfløyte før man er over 15 år....
Den lyden gjør meg virkelig sprø!! I tillegg er minsten en plystremester ,men må man virkelig plystre - spille blokkfløyte - eller synge hver eneste våkne time i døgnet???
(Og blokkfløyten blir ryddet bort,gjemt osv. men han finner den bestandig igjen! Siden den tilhører eldstemann egentlig,og er en gave han fikk av sine oldeforeldre kan jeg ikke "miste" den heller...)

nathaniel fikk en hane. Og ikke nok med det at jeg har totalt noia for høns, denne bamsehanen er lydaktivert og danser til en oppjazza HØY versjon av old mcdonald om jeg feks stiler tåa i bordet og skriker "fa@& skjæra k&€ken blæra" om kvelden og om man tar den i "luggen" eller kvæler den lager den sånne "kvalt høne/hane" lyder. Jeg HATER den så sinnsykt at jeg ofte sitter å skuler på den om kvelden, men nadde elsker den så jeg har ikke hjerte til å ta ut batteriene heller.

MICAmor skrev:
Blokkfløyte...
Det MÅ være forbudt å kjøpe/eie blokkfløyte før man er over 15 år....
Den lyden gjør meg virkelig sprø!! I tillegg er minsten en plystremester ,men må man virkelig plystre - spille blokkfløyte - eller synge hver eneste våkne time i døgnet???
(Og blokkfløyten blir ryddet bort,gjemt osv. men han finner den bestandig igjen! Siden den tilhører eldstemann egentlig,og er en gave han fikk av sine oldeforeldre kan jeg ikke "miste" den heller...)

Nabo jenta vår fikk blokkfløyte. Hun spilte i Hagen og jeg hadde nesten lyst å tre fløyta opp i nesa hennes! Samtidig ble jeg fasinert, hun spilte i TO timer og det kom ikke EN eneste ren tone!!

Han har ingen leker som plager meg, faktisk! :)
Tror alle lydene bare går inn det ene øret og ut det andre.. enn sålenge, iallefall! ;)

Jeg var ikke så fryktelig glad i El-gitaren heller når mini fant ut det ville være genialt å vekke mamma med å bære forsterkeren bort og sette den rett ved siden av holdet mitt, fyre den på full guffe og dra det eneste lille riffet han kan...
Jeg tror aldri jeg har hoppa så fort opp av sofaen....

Å, herregud, blokkfløyte ja. Det burde blitt totalforbud mot blokkfløyte! Jeg tenker på min gru alle de barn som opp gjennom årene har fått drept sin musikkinteresse fordi de har måttet spille blokkfløyte på barneskolen.

Jeg liker ikke elektroniske leker. Både fordi det ikke er bra for miljøet, og fordi barna går fort lei av dem. De få elektroniske lekene vi har, har barna fått i presang av andre.

Og så sliter jeg med sånne dillete, rosa jenteleker. Håper inderlig ikke jenta mi blir besatt av prinsesser og feer og havfruer og andre grusomme greier. Og hvis hun blir det, så håper jeg den perioden blir kort.

Rekekreke skrev:
Jeg var ikke så fryktelig glad i El-gitaren heller når mini fant ut det ville være genialt å vekke mamma med å bære forsterkeren bort og sette den rett ved siden av holdet mitt, fyre den på full guffe og dra det eneste lille riffet han kan...
Jeg tror aldri jeg har hoppa så fort opp av sofaen....

Unnskyld at jeg ler, men emoticon

trommesett og lekevåpen er uaktuelt å ha i hus hos oss.
Men akkurat det med gåbilen var litt slemt ja. Kunne aldri funnet på å gjort det.
Leker som har mye lyd er tapet over der lyden kommer ut, med gaffatape hos oss. Så er lyden litt dempet iallefall.

Var skikkelig lei Fisherprice lekene som synger sanger en periode.
Ellers så har han vel ikke så mye jeg misliker...

var i utgangspunktet veldig imot lekevåpen, men med verdens største sabeltann fan ble det vanskelig å unngå. Nå har han både sabler og pistol. Men vi har lært han at det er strengt forbudt å peke det mot folk og dyr, så gjør han det tar vi det ifra han med en gang. Skjer så og si aldri lenger og han bruker det nesten bare mens han synger og danser til sabeltann sangene, så da er det greit :)

Ellers så har han fått en elektrisk motorsykkel som han kjører rundt på her som jeg HATER. Den bråker noe vanvittig mye.

Back
Topp