Hvilke ansiktskremer kan jeg bruke nå?

Jente1985

Andre møte med forumet
Fant jo ut i dag at min nyinnkjøpte ansiktskrem inneholder noe som kalles PEG som kan skade fosteret så nå ble jeg redd. Leste rundt på nett og sånt men ble bare mer og mer forvirret over alle kremer og stoffer som finnes.

Kan noen anbefale en god krem til en rimelig penge for tørr hud?

Neutral? Rudolph care? Derma? Weleda?

Dersom det ikke står noen advarsler på pakken, kan det brukes av gravide også. :)
Det er så lite polyetylenglykol (PEG) i kremen du har kjøpt, at det vil ikke kunne skade fosteret.
Dessuten skal det veldig mye til for at det trekker gjennom huden din og inn til fosteret, uansett hva du smører deg med av vanlige kremer.
Tenk bare på dem som tar tattoveringer under svangerskapet, eller smører seg med alskens oljer og kremer fordi de tror det hjelper mot strekkmerker. ;)
Det lureste er å spørre på apoteket om du lurer på et produkt, og ikke lese så mye selv, for da høres fort alle kjemikalier skumle ut. ;)

Movicol (avføringsmiddel) f.eks, kan brukes under svangerskapet, men inneholder PEG. ;)

Prøv å ikke tenke så mye, det blir det bare ball av. ;)

Såpass lave grenser med hvor mye sommer tillatt å ha i produkter du bruker på huden. Så skal MYE til for at det skjer noe ;)
Vil du likevel unngå det vet jeg at Oway sine produkter er uten. Få salonger som selger det, bare noen utvalgte frisør og hudpleie salonger. Flest i Oslo, men fins noen spredt her og der i landet :)

Back
Topp