Hvilke allergipiller bruker du?

OMG, trodde det sto angrepiller :P

De jeg kjenner bruker forresten zyrtec og cetirizin og blir trøtte av det :P

Forsøker Telfal eller noe sånt som er ganske ny. Den skal man ikke bli så trøtt av. Og jeg merker vel ikke det. Men nå bruker jeg medisiner som kan ha litt motsatt virkning også da.
Men ang trøtthet er det noe alle sier de ikke skal gi så mye av når de kommer på markedet. Vissnok sa de det om Zyrtec og :P

Jeg bruker Atarax, som er allergimedisin, men jeg bruker den for å få ro i hodet og for å få sove (angstdempende er en bieffekt av de). Jeg blir ekstremt trøtt av dem, og er det i 24 timer etter en tablett, de har varseltrekant og er reseptbelagte.
 Regner med at du vil ha noen du IKKE blir trøtt av, så for all del ikke velg disse.

bruker zyrtec som jeg blir trøtt av, men har god effekt ellers.....heldigvis er allergien min så godt som forsvunnet så bruker bare tabletter viss jeg kjenner noe. Hadde jeg forsatt vært plaget hadde jeg tatt vaksine.

Har fått utskrevet Polaramin fra legen da jeg fikk beskjed om å ikke bruke zyrtec eller noe annet man kunne kjøpe uten resept, om man var gravid.

Har blitt mye bedre av pollenallergien i graviditetene, men de siste dagene har vært ille. Men så er jeg allergisk mot støv og katter også, som vi har to av. Så jeg trenger virkelig piller som fungerer godt, helst uten ekstra trøtthet. Er trøtt nok fra før, med baby som spiser om natten OG en storesøster som vil stå opp før fuglene fiser. *gjeeeesp*

Jeg bruker Aerius, de er de eneste jeg ikke blir trøtt av! Har prøvd tre andre (husker ikke navn), men ingen er så god som Aerius syns jeg.

Jeg bruker cetrizin og blir trøtt av den, men effekten er god på meg så får bare være trøtt.
Jeg er nemlig lei av å prøve ut andre merker og så har de ikke effekt på meg (jeg er nemlig sengeliggende uten medisiner).

Bruker telfast 120mg har tidligere brukt 180mg men den er de gått bort fra, den gis kun til behandling av elveblest. men jeg har brukt telfast de siste 7 årene nå og har ikke merka noe til tretthet. denne kan jeg også bruke nå som jeg er gravid, sist gang fikk jeg poleramin 6mg men de ble jeg bare ekstra trøtt av.

cetirezin. blir ikke trøtt av den! meeeeen måtte slutte å ta de nå pga frøet i magen!!
kan si det sånn at jeg nyser ca 100 ganger om dagen :P

Bruker Aerius. Den eneste som hjelper og som man ikke blitt trøtt av.

Den er også anbefalt for gravide, selv om det er ganske nylig. Tidligere måtte man ha godkjenning fra folketrygden, for den er ganske dyr å få dekket. Fra 1. mai i år slipper man det.
Ville spurt legen om du kan bytte til den.

Før anbefalte de gravide å ta dem man ble så trøtt av, men nå har de snudd på det. Mer om det kan du lese her eller google det

http://www.fastlegen.no/hjem/Allergimedisiner+til+gravide+og+ammende+%E2%88%92+trygt+%C3%A5+bruke.12856.cms

Løsa skrev:
OMG, trodde det sto angrepiller :P

De jeg kjenner bruker forresten zyrtec og cetirizin og blir trøtte av det :P

HAHA Det trodde jeg og hahaha :p

Nå er det lenge siden jeg brukte piller, men brukte versal og aerius og ble ikke trøtt.
Nå orker jeg ikke piller hver dag+ at jeg synes ikke de har like god effekt og tar heller allergi sprøyta som varer i 3 mnd :) Blir ikke trøtt av den.

Når jeg har brukt øyedråper og piller og nesespray tidligere så har jeg hvert veldig tett og da har jeg blitt noe sliten og trøtt, men om det er pgr medesinene eller været vet jeg ikke.

Henhan skrev:
Har fått utskrevet Polaramin fra legen da jeg fikk beskjed om å ikke bruke zyrtec eller noe annet man kunne kjøpe uten resept, om man var gravid.

Det har jeg og fått...
Men ellers bruker jeg telfast, den blir jeg ikke noe særlig trøtt av.

jc skrev:
Jeg bruker Aerius, de er de eneste jeg ikke blir trøtt av! Har prøvd tre andre (husker ikke navn), men ingen er så god som Aerius syns jeg.

Samme her

citrizid el ka det skrivast. funka lite no når graset er på topp... og blir ikkje trøtt

TulleHøna skrev:
cetirezin. blir ikke trøtt av den! meeeeen måtte slutte å ta de nå pga frøet i magen!!
kan si det sånn at jeg nyser ca 100 ganger om dagen :P

hmmm legen min sa at jeg kan ta de selv om jeg er gravid....rart at de sier så forskjellig??

Back
Topp