Jeg har blitt bedt om av jordmor på sykehuset å skrive opp alt jeg vil og ikke vil i forbindelse med fødsel.
Har ganske heftig fødselsangst, og hun er så snill at hun vil hjelpe meg med å roes ned ved at vi snakker om fødselen og mine ønsker så de kan bli hørt.
Jeg har masse tanker, men noen av dem er vanskelig å få ned på papiret, så leter etter litt " inspirasjon" og tips på den fronten og lurer på hva dere tenker om deres fødsel?
Jeg vet allerede at jeg ønsker:
☆ Å få all den bedøvelsen jeg vil ha. Har blitt lovt å få epiduralen tidlig.
★ Har blitt lovt at hvis jeg freaker helt ut, så skal jeg få KS, noe som er beroligende å tenke på.
☆ Å få bruke badekar i begynnelsen.
★ Vil ikke ha studenter og unødvendig med folk der.
☆ Å få ekstra oppfølging ang amming etterpå.
★ At navlestrengen klippes etter at den er ferdig å pulsere.
☆ At hvis de må sy, at de tar seg GOD tid til det sånn at det ikke blir slurv.
★ Har snakket om at det er greit at jeg har på meg de klærne jeg vil så jeg kan være så tildekket jeg ønsker.
☆ At de forteller meg undeveis hva de gjør og holder på med og hva som skjer, så jeg har mest mulig kontroll.
★ Hadde blitt gla for familierom etterpå.
☆ At jordmor er veldig støttende og til stede og hjelper meg med å kontrollere pusten min så jeg ikke får panikk.
Dere da?
Har ganske heftig fødselsangst, og hun er så snill at hun vil hjelpe meg med å roes ned ved at vi snakker om fødselen og mine ønsker så de kan bli hørt.
Jeg har masse tanker, men noen av dem er vanskelig å få ned på papiret, så leter etter litt " inspirasjon" og tips på den fronten og lurer på hva dere tenker om deres fødsel?
Jeg vet allerede at jeg ønsker:
☆ Å få all den bedøvelsen jeg vil ha. Har blitt lovt å få epiduralen tidlig.
★ Har blitt lovt at hvis jeg freaker helt ut, så skal jeg få KS, noe som er beroligende å tenke på.
☆ Å få bruke badekar i begynnelsen.
★ Vil ikke ha studenter og unødvendig med folk der.
☆ Å få ekstra oppfølging ang amming etterpå.
★ At navlestrengen klippes etter at den er ferdig å pulsere.
☆ At hvis de må sy, at de tar seg GOD tid til det sånn at det ikke blir slurv.
★ Har snakket om at det er greit at jeg har på meg de klærne jeg vil så jeg kan være så tildekket jeg ønsker.
☆ At de forteller meg undeveis hva de gjør og holder på med og hva som skjer, så jeg har mest mulig kontroll.
★ Hadde blitt gla for familierom etterpå.
☆ At jordmor er veldig støttende og til stede og hjelper meg med å kontrollere pusten min så jeg ikke får panikk.
Dere da?