Hviler

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Jeg får inntrykk av at mange babyer starter dagen i 5 - 6 tiden. Det gjør min også. Det er fryktelig tidlig for oss voksne. I løpet av dagen sover hun maks en time tilsammen, fordelt på flere dupper. Resultatet er surskap fra tidlig ettermiddag til legging. Hun nærmer seg 4 mnd og jeg har lest at det nå er mulig å innføre faste soverutiner. Både nattesøvn og hviler. Nattesøvnen er grei. Men vi har ikke fått noen rutiner på hvilene hennes. Hvordan gjør dere det mtp søvn og rutiner? :)

Min er tydeligvis inne i en periode der han endrer søvnmønster. Tidligere sov han 3+3+1 time på dagtid og tok ikke kveld før nærmere 22. Natten varte fra 22-07 med 1-3 måltid. Nå sover han 2-3 timer til førsteduppen, men etter det har det bare vært tull med et par dupper på 1/2-1 time. Men nå sovner han for kvelden klokken 20! :) Og det er topp! Håper på 7-7 soving snart, slik som broren :)

Mini her våkner ca rundt kl åtte, men får mat i senga, også ligger vi og koser oss til vi sovner igjen ca en times tid senere. Sover da en-to timer før vi så står opp. Deretter har hun et par dupper på vanligvis ca mellom en halvtime og en time før hun tar kveld rundt kl syv. Vekker henne for å gi mat rundt elleve, deretter våkner hun mellom halv fire og halv seks for ny runde mat. (spiser hver annen time ca på dagtid)
De siste dagene har jeg sett noe endring, så blir spennende å se nå når vi skal begynne med grøt, om hun endrer noe ytterligere da :)

Nå har det blitt sånn at jeg legger henne mellom 19-20 på kvelden. Sover frem til mellom 5-7 om morgenen og får mat, deretter sover vi begge til 8-9tiden, av og til 10. Og er våken frem til 11 hvor hun får mat igjen. Prøver å ta meg en trille tur da sånn at hun får sovet, og hvis jeg merker hun er veldig trøtt kan jeg legge henne på sofaen så sovner hun etter en liten stund. Duppen kan vare alt fra 30min-2timer maks. Som oftest er det 30min.

Spiser igjen kl 14, er enten våken etter det eller sovner 10min i armene og våkner igjen frem til kl 17 hvor hun får mat. Prøver å ikke la henne sove for lenge etter det hvis hun sovner sånn at jeg får lagt henne igjen i 19-20 tiden

Jeg tror faste soverutiner er mulig å få inn enda tidligere. Her har hun lagt seg 7-8 i to måneder allerede.
MEN, så skal det sies at jeg har en real sovebaby også. 4 mnd gammel og sover, ja nå er hun vel nede i 17 timer cirka idøgnet.

Jeg tror faste soverutiner er mulig å få inn enda tidligere. Her har hun lagt seg 7-8 i to måneder allerede.
MEN, så skal det sies at jeg har en real sovebaby også. 4 mnd gammel og sover, ja nå er hun vel nede i 17 timer cirka idøgnet.
Samme er det med vår baby. Jeg priser meg lykkelig så lenge det varer, går bare og venter på at det skal forandre seg. Selv om det ikke er selvsagt heller. Håper han forblir like grei å ha med å gjøre ang legging som han er nå. Tar bare 10-15 om kvelden så sover han. *bank i bordet*

Back
Topp