Hvilepuls

Vela❤️

Forumet er livet
Marsipanene 2019
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Dere som bruker pulsklokke/aktivitetsarmbånd: hva ligger hvilepulsen deres på? Hvor langt er dere på vei? Hvor gamle er dere? Vet dere endringen på hvilepulsen underveis i svangerskapet?

Fikk meg aktivitetsarmbånd med pulsmåling for en uke siden og syntes det er interessant å følge med på:happy:
 
Nå ligger min på mellom 59 og 70.
Før graviditeten lå den på mellom 49 og 58 ca.

den steg veldig rundt IKM. Etter det har den gått mye opp og ned, men aldri under 59.

jeg er 8+5 idag og 25år
 
Ooh jeg må lade opp min å sjekke. Veldig lavt før... 43-50. Mistenker myyyye høyere nå :bag:
 
Sniker
Lå vel på 76 før svangerskapet, nå er den på 97 :hilarious:
 
Nå ligger min på mellom 59 og 70.
Før graviditeten lå den på mellom 49 og 58 ca.

den steg veldig rundt IKM. Etter det har den gått mye opp og ned, men aldri under 59.

jeg er 8+5 idag og 25år
Ooh jeg må lade opp min å sjekke. Veldig lavt før... 43-50. Mistenker myyyye høyere nå :bag:
Whaat! Er dere ekstremt toppidrettsutøvere eller?:hilarious::hilarious: De tallene er ikke på den oversikten jeg har funnet engang:hilarious: 8B19B687-8931-4280-8DD1-73E8BBDCB302.png
 
31+2

Hvilepuls på ca 100
Hvilepuls før gravid 60-70
 
Gratulerer med ny pulsklokke :) Jeg syntes det er interessant med puls og klokker, har brukt Apple watch til trening og pulsbelte på skimaraton osv. Batteriet var så dårlig til slutt og når jeg ble gravid og kvalm, så la :depressed:den i skuffen. Men jeg kjøpte en ny mer diskré og enkel versjon (garmin vivomove HR rosegold) som har en «gammeldags» urskive, syntes denne er så fin og den er litt «enklere» men likevel de viktigste funksjonene. Jeg er 28 uker på vei med nr.2, 30 år. Har vanligvis en hvilepuls på 60 i gjennomsnitt, men nå har den vært på 69 siste tiden. Her er link med litt interessant info om hvilepuls i svangerskapet:
https://spurt.no/hvilepuls-gravid/

Den listen du la ut med gjennomsnittspuls og alder er riktig, så litt usikker på hvorfor pulsen til Snuppeguri og Littlehunt er såpass lav, hvis de ikke er toppidrettsutøvere..? Nå er jo ikke pulsklokker 100% korrekte, så man skal ta det med en klype salt. Hvis den virkelig er så lav, hadde jeg nok tatt meg en tur til legen i hvert fall. Men er nok bare pulsklokkene som ikke er helt optimale tenker jeg? Legger ved link her også, ikke for å skremme, men bare for å være obs:

https://www.google.com/amp/s/www.lo...kel/unormal-lav-puls--bradykardi/68995393/amp
 
Hahaha! Absolutt ikke! Jeg har ikke trent siden i fjor. Og ikke trent kondisjon på flere år. Så tror ikke den oversikten du fant er helt riktig :hilarious::hilarious:
Nei altså sånn kan det gå når man googler:hilarious: men 40-50 er fortsatt under normalen da så da er nok mange av de som er det godt trent. Så bare at jeg ligger på over gjennomsnitt og gjennomsnitt jeg og tenkte at det sikkert stemmer:hilarious:
 
Gratulerer med ny pulsklokke :) Jeg syntes det er interessant med puls og klokker, har brukt Apple watch til trening og pulsbelte på skimaraton osv. Batteriet var så dårlig til slutt og når jeg ble gravid og kvalm, så la :depressed:den i skuffen. Men jeg kjøpte en ny mer diskré og enkel versjon (garmin vivomove HR rosegold) som har en «gammeldags» urskive, syntes denne er så fin og den er litt «enklere» men likevel de viktigste funksjonene. Jeg er 28 uker på vei med nr.2, 30 år. Har vanligvis en hvilepuls på 60 i gjennomsnitt, men nå har den vært på 69 siste tiden. Her er link med litt interessant info om hvilepuls i svangerskapet:
https://spurt.no/hvilepuls-gravid/

Den listen du la ut med gjennomsnittspuls og alder er riktig, så litt usikker på hvorfor pulsen til Snuppeguri og Littlehunt er såpass lav, hvis de ikke er toppidrettsutøvere..? Nå er jo ikke pulsklokker 100% korrekte, så man skal ta det med en klype salt. Hvis den virkelig er så lav, hadde jeg nok tatt meg en tur til legen i hvert fall. Men er nok bare pulsklokkene som ikke er helt optimale tenker jeg? Legger ved link her også, ikke for å skremme, men bare for å være obs:

https://www.google.com/amp/s/www.lo...kel/unormal-lav-puls--bradykardi/68995393/amp
Ja, jeg har fattet interesse for dette. Men sånn er de med alt nytt jeg foretar meg. Ser du ligger ganske likt som meg, hvilepulsen min er i snitt 72 i uken, men varier dag til dag fra 68-75. Jeg aner ikke hva den var før svangerskapet, men vil tippe den var mye høyere for jeg har blitt i mye bedre form de siste ukene enn jeg har vært på veldig lenge. Blir spennende å følge med i hvert fall.

Da svigerfaren min fikk dobbeltsidig blodpropp i lungene og holdt på å stryke med på en gåtur var det faktisk pulsklokken som hjalp legene med å finne ut når problemene startet og de fikk koblet det til oppstart av en ny medisin han begynte med da som hadde økt sjanse for blodpropp. De så en dramaturgisk endring i hvilepulsen hans. Så ja, interessant å følge med. Og jeg ser at den listen jeg fant ikke var helt på tryne allikevel og ser at jeg varier mellom over gjennomsnitt og gjennomsnitt noe jeg er fornøyd med som straks 28 uker på vei selv.
 
Jeg lå på mellom 68 og 70 ca I hvilepuls før jeg ble gravid nå ligger den på 76 til 78. Har økt gradvis, men ligget ganske stabilt der siste måneden.
Spennende å følge med:happy:
 
Måler du med klokke eller hos lege? Har sett det tidligere at du har fått så høy hvilepuls. Må være fryktelig slitsomt :/
Begge deler. Gått lite med klokke nå (for varmt) - men ligger på 102-122 i «hvilepuls» hos legen/jordmor/sykehus.
Var grusomt i starten, nå har kroppen vent seg til det tror jeg. Føler ikke på høy puls før over 110 i alle fall.
 
Har alltid hatt høy puls, men orker ikke sjekke med klokke for da blir jeg manisk. Tror ikke det er sunt å tenke på så mange kroppslige attributter, iallefall ikke for min egen del :p
 
Whaat! Er dere ekstremt toppidrettsutøvere eller?:hilarious::hilarious: De tallene er ikke på den oversikten jeg har funnet engang:hilarious: Vis vedlegget 329709

Nope. Men puster veldig rolig. Har drevet mye med Wim Hoff osv. Jeg fikk noen andre til å bruke klokka for å dobbeltsjekke og den viser ikke samme tall på andre. Har tvilt selv også for jeg er ikke topptrent som du nevner men må ha noe med evnen til å roe ned å gjøre tenker jeg. Det er mange som puster veldig kraftig i hvilende stilling naturlig.
 
Det kan selvsagt også være feilmargin selv om andre har brukt klokka :happy:
 
Back
Topp