Hvilepuls

Cookies

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvordan er hvilepulsen din? Har den endret seg eller Er den som normalt?

Jeg går på støttemedisiner frem til uke 11 pga ivf Og pulsen min har økt med ca 10 bpm. Lurer bare på om det er disse som gjør det eller om det er noen uten som opplever det samme?

Jeg tar blodtrykksmedisiner pga en hormonsykdom og sjekket dette hjemme i går, og undertrykket var under 70. (Jeg har normalt 82 ca) Så det er åpenbart at graviditeten gjør Store endringer i kroppen selv om jeg bare er 5+ 3 hvertfall :smiley-angelic003

Det er meningen at pulsen skal variere i syklusen og holde seg høy etter eggløsning og frem til TR. Hvis du blir gravid holder den seg høy, og stiger gjerne mer.

Men det er ikke en nøyaktig vitenskap, og pulsen kan variere masse uten at noe er galt hverken ene eller andre veien. Jeg har erfart, og ser andre erfarer, at pulsen oppfører seg mye mer uforutsigbar enn temperaturen i syklusen.

Jeg har tatt av fitbiten for å ikke stresse over pulsen. Det er fort gjort å tenke at fall i puls betyr SA, men googler man får man en drøss med folk som har opplevd det samme uten at noe er galt.

Jeg prøver ikke å skremme deg med å introdusere nok en ting å gruble over, altså. Budskapet mitt er egentlig at det er normalt med høyere puls som gravid, men at det ikke trenger å være noe unormalt at den ikke er høy. Og hvis man blir stresset at pulsen er det lurt å la vær å følge med på den. Ta av klokken, eller ta en prat med helsepersonell som kan berolige deg :happy:❤️

Min hvilepuls økte fra 65 ca til 75, kan se ut på fitbit som at den økte 2 dager etter antatt befruktning :)

Det er meningen at pulsen skal variere i syklusen og holde seg høy etter eggløsning og frem til TR. Hvis du blir gravid holder den seg høy, og stiger gjerne mer.

Men det er ikke en nøyaktig vitenskap, og pulsen kan variere masse uten at noe er galt hverken ene eller andre veien. Jeg har erfart, og ser andre erfarer, at pulsen oppfører seg mye mer uforutsigbar enn temperaturen i syklusen.

Jeg har tatt av fitbiten for å ikke stresse over pulsen. Det er fort gjort å tenke at fall i puls betyr SA, men googler man får man en drøss med folk som har opplevd det samme uten at noe er galt.

Jeg prøver ikke å skremme deg med å introdusere nok en ting å gruble over, altså. Budskapet mitt er egentlig at det er normalt med høyere puls som gravid, men at det ikke trenger å være noe unormalt at den ikke er høy. Og hvis man blir stresset at pulsen er det lurt å la vær å følge med på den. Ta av klokken, eller ta en prat med helsepersonell som kan berolige deg :happy:❤️
Takk for utfyllende svar :) jeg er ikke skremt egentlig, synes bare det er er litt interessant å se alt som blir påvirket av graviditeten. Og fordi jeg har gått på medisiner så lenge pga ivf så har jeg ikke hatt normal syklus siden februar og kanskje heller ikke normal puls. Skal slutte å følge med på den. Fitbiten bruker jeg for å tvinge meg selv til litt mer aktivitet

Back
Topp