Hvilepuls?

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hva ligger hvilepulsen deres på?
Før jeg ble gravid hadde jeg hvilepuls på alt fra 56-62... i dag er den helt oppe i 73!

Jeg har veldig lav hvilepuls, gravid eller ei; men Jeg kan periodevis får hjertebank/høy puls pga stress.

hvilepuls på 40-50 til vanlig :)

Hva ligger hvilepulsen deres på?
Før jeg ble gravid hadde jeg hvilepuls på alt fra 56-62... i dag er den helt oppe i 73!

men kroppen vår lager jo 40% mer blod volum og forlanger mer arbeid av kroppen så antar at høyere puls er en side effekt av ekstra arbeidet? :)

men kroppen vår lager jo 40% mer blod volum og forlanger mer arbeid av kroppen så antar at høyere puls er en side effekt av ekstra arbeidet? :)

ja vet:) så har det sikkert noe med inaktivitet å gjøre og da:P men er litt nysgjerrig på andres hvilepuls. Og hvor høyt er greit ?

Det med hvilepuls er veldig individuelt. Noen har "naturlig" lavere hvilepuls enn andre, uavhengig av fysisk form. Det til en viss grad trenbart, men jeg har aldri målt under 64 i hvilepuls (målt under søvn), uansett hvor godt eller dårlig trent jeg har vært:). Varierer mye fra person til person hvor mye hvilepulsen påvirkes av fysisk form.

Hvilepulsen min før jeg ble gravid lå rundt 60, men med en gang jeg ble gravid steg den til rundt 70-80.

Jeg lå på rundt 63-65 før jeg ble gravid. Så gjorde den et hopp til 73-74. Nå har det stabilisert seg på rundt 70.

Back
Topp