Hvilepuls

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hva er egentlig normal hvilepuls for oss gravide?

Har de siste 3 timene kjent at pulsen er høy. Først i badekaret når jeg halvsov, da var den vel rundt 125 når jeg målte.

Nå har jeg funnet sengen, men den ligger fremdeles på 115. Vet ikke helt hva den normalt sett ligger på, men synes det var rart at jeg kjenner sånn på den nå..

Vet ikke hva som er vanlig. Jeg svinger mellom 75 og 93. Over 100 var vel litt mye, men aner virkelig ikke hva som er normalen...

Jeg har også ganske høy hvilepuls nå, men jeg har i utgangspunktet høy puls til vanlig også:p Men er så dårlig til å måle det selv! Men merker det bra at blodpumpa jobber mer nå, ja;)

jeg har alltid hatt veldig lav hvilepuls, mellom 57-59 ( nope ikke særlig trent) men ser nå at hvilepulsen min bygger seg oppover siden jeg slutta å gi blod, ( kan jo ha noe med graviditeten å gjøre også) nå ligger jeg på 67 sist gang jeg var inne...

hm, fikk den ned i 95 etter å ha ligget enda 2 timer på sengen, men synes virkelig den er for høy.
Har såklart dyttet pulsen opp igjen i 120, men det er fordi jeg har vært ute å gått med hunden litt :P

Får ringe legekontoret i morgen å spørre hva som er ok før jeg skal reagere. Er ikke så flink til å måle den, men jeg vet at jeg er i ekstremt dårlig form da jeg ikke har kunnet trent eller bevegd meg særlig dette svangerskapet, så noe forhøyet er jo normalt. Men synes jo at over 100 er ekstremt.

Lillemor i magen beveger seg som normalt, og ellers føler jeg meg fin utenom den dundrene pulsen, så da kan jeg nok vente med å ta kontakt med legen til i morgen, så lenge det ikke forverrer seg :)

Syns over 100 høres mye ut når du ikke er i aktivitet. Min lå nå på 73 :-) nå ligger jeg på senga og slapper av. Ta kontakt med legen og forhør deg ;-)

Ja, skal ringe legen i morgen ang sykemelding så da skal jeg spørre om pulsen også! :)

Min lå på omtrent 86-87 nå, etter hva jeg klarte å måle selv:-P Ligger på sofaen og glor tv;) Men som sagt, jeg har som regel litt høy puls i utgangspunktet, så tror jeg er innenfor normalen+gravidtillegg for min del;)

Oppdatering:

Legen kunne ikke svare, så ringte føden og fikk beskjed om å komme inn for å ta ekg, måle stoffskiftet og blodprosent.
Så får vi se om de finner noe, eller om det bare er normalt for min ekstremt dårlige trente kropp :)

Oppdatering:

Legen kunne ikke svare, så ringte føden og fikk beskjed om å komme inn for å ta ekg, måle stoffskiftet og blodprosent.
Så får vi se om de finner noe, eller om det bare er normalt for min ekstremt dårlige trente kropp :)

Håper det går bra med dere to;)

Oppdatering:

Så bra de tar det på alvor! Lykke te på sjukehuset <3

Lykke til ja! :) Ja de er flinke til å ta det på alvor, det er bra =)

Takk takk! :)

Ble sendt hjem igjen nå - det var godt! =) Har økt sinusrytme/puls, noe høyere enn ønsket, men de fant ingen andre funn utenom et svakt utslag på leukocytter i urin og blod, og alt ser ut til å være bra med den lille i magen. Så da fikk jeg reise hjem, med streng beskjed om at ved nye symptomer eller mer økning i pulsen skulle jeg ringe med en gang, og ikke vente til dagen etterpå :) Skal på kontroll på sykehuset igjen på fredag!

Er veldig godt når en blir tatt så alvorlig, og så godt ivaretatt! Det gir en økt trygghet og ro for meg hvertfall! :)

Så bra! Deilig å få det sjekket opp så slipper du å være bekymret =)

Så bra at alt var som det skulle! :-) Og betryggende når de ønsker å følge deg opp mer da, det viser at de tar deg på alvor:-) Masse lykke til videre!:-)

tusen takk alle sammen :)

Ja er utrolig betryggende med videre oppfølging og at de tar meg alvorlig! :) - De tar det nesten litt mer alvorlig enn hva jeg gjorde. Men fant ut etter hva som ble skrevet her, og for å betrygge min samboer at jeg skulle ringe å høre med føden idag. Veldig godt at jeg gjorde det, så fikk jeg utelukket alvorlig sykdom :)

Back
Topp