Hvilepuls før og nå

Beibii

Glad i forumet
Januarlykke 2020
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har hvilepulsen deres endra seg etter dere ble gravid?

Min har økt masse de siste dagene. Jeg har fått økt hjertebank og ser nå på fitbiten at pulsen ligger mellom 75 og 85 når jeg ligger rett ut på sofaen. Før jeg ble gravid var hvilepulsen rundt 55.
 
Last edited:
Min maks hvilepuls før den brukte å synke 5 dager før mens, lå på toppen 67. Etter positiv test har den ligget på 68 i fem dager før den i dag økte til 70. Er 4+0 i dag :)
 
Merker det godt, at hjertet slår fortere og tyngre!
Spesielt når jeg skal sove!
+ jeg blir veldig fort anpusten iforhold til vanlig!
Tydeligvis vanlig, siden flere merker det allerede :)
 
Jeg har det også slik i tillegg til at jeg tidvis er småsvimmel og andpusten.

Med førstemann fikk jeg også ekstrasystoler (vanlig) og var på hjerteutredning for sikkerhets skyld. Hadde også lavere blodtrykk enn normalt for meg (100/60 nesten hele svangerskapet).
 
Har ikke sjekket, men kjenner jeg blir fortere andpusten, hjertet jobber raskere og blir lett svimmel.
 
Følger litt med på Fitbit, pulsen økte mye i den første uka, men nå går den mye nedover igjen, den begynte å gå nedover etter jeg slutta å røyke, så håper det er derfor :angelic:
 
Jeg følger også med på Fitbit, men tror kanskje jeg må ta den av meg for å ikke bli stresset :p Min hvilepuls gikk høyt opp etter eggløsning, og så gikk den bare nedover og nedover som vanlig. Bunnivået kom litt over ei uke etter eggløsning. Etter det har den gått opp 1-2 pulsslag.

Så ingen skyhøy puls her foreløpig. Jeg er 4+0 i dag. Jeg hadde ikke fitbit i forrige svangerskap, men da dunket til tider hjertet så hardt at jeg ikke fikk sove.
 
Jeg ligge mellom 75-78 i hvilepuls målt om natten. Har skikkelig hjertebank. Sånn at jeg begynner å hoste og sliter med å puste. Ikke bra.
Håper det er medisinene jeg går på og ikke graviditeten.
 
Back
Topp