Hvilende nattevakt

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen her som jobber som hvilende nattevakt? Vurderer å søke en stilling som er 88%. Slik jeg forstår det så får man bare delvis betalt når man er hvilende?
Hvordan synes dere det er å jobbe sånn og ha barn?
Jeg er i mammapermisjon nå, så de første 14 ukene vil jeg jo ikke være alene med barnet når jeg kommer hjem, så jeg får jo slappet av.

Tenker at det kan være en fordel at jeg får vært mer med far og barn, men man kan jo bli sliten også...

Husker ikke hvordan det var med betaling, men man fikk ikke for de 10 timene man var på jobb. Der jeg jobbet fikk vi hvile mellom 01-0530.

Sent from my iPhone using BV Forum

Du får som hvilende nattevakt betalt 15 min av hver time og hvis du må gjøre noe så får du fult betalt time for time. F.eks er det vanlig at vakten begynner kl. 22 og at en er våken til kl. 00:00. Da får du betalt for de timene. Også er det vanlig dersom dagvakten kommer 08 at en er våken fra 06:00 og jobber 2 timer.

Dersom vakten din ser slik ut som beskrevet ovenfor og du jobber 22 - 08. Får du betalt for 4 timer fullt og 6 timer får du 15 min av.

Dersom en pasient/bruker da våkner eller du må være våken lenger får du betalt for hver påbegynte time. Full time.

Slik var det hvertfall for meg.

Eg syns det er topp! Får sove fra 12-06! Men blir vekt ett par ganger om natten stortsett

Passende for noen sikkert...Selv kunne jeg ikke tenkt meg det.
Der hvor jeg jobber syns jeg forholdene ligger dårlig til rette for hvilende nattevakt, og man får ikke sovet spesielt godt og lønnen er ikke noe å juble over. Så for meg blir det minus + minus:P Jeg hadde sikkert vært mer pos. med annen erfaring;)

Betalingen hos oss er den samme som en over her nevner.

Husk at å hvile ikle nødvendigvis betyr at du får sove da..!

Back
Topp