Hvile spill spiller dere mar barna?

mamma*88

Gift med forumet
hvilke spill spiller dere med barna og hvilken alder på dem?

Trenger litt ideer her :) nå tenker jeg på brettspill. ikke sånn tv eller video spill.

Her er junior enda såpass liten(24 mnd) at det blir ikke no særlig brettspill. Men i barnehagen der jeg jobba, var jakten på den forsvunnede diamant veeeeeeeeeeeldig populært :)
Og stigespillet :)

Ludo, yatzy, memory og kort.
Jentene mine er 4 og straks 6 år.

Og toystory og hello kitty brettspill

bildelotto
yatzi
stigespille
klosmajor
vri åtter

Monopol,Den forsvunnede diamant,Risk,alias mm med guttene 11 og 15 år:-) Blir bare memory med få brikker enda med eldste snuppa på 2 år:-)

Å! yatsy har jeg ikke tenkt på en gang jo! det var jo veldig lurt.
Han er lei ludo og stigespillet. Så siste dagene har vi egentlig bare spillt sjakk.

Så har vi ett mikke mus og ett Cars spill jeg ikke finner bilde av :)
Han er 6år og begynner på skolen nå. Mikke, Cars og Elias har vi hatt siden han var 4år. Vi begynte tidlig med brettspill ;)
Har ett par sånne memo spill og, men de har han aldri helt fått interessen for.

Spiller Lille larven aldri mett med jentene mine på 3 og 4 år. :) 3-åringen finner på sine egne regler, hehe, men 4-åringen henger med! :)

rodstilk skrev:
Spiller Lille larven aldri mett med jentene mine på 3 og 4 år. :) 3-åringen finner på sine egne regler, hehe, men 4-åringen henger med! :)

oi, hva er det for no? det har jeg aldri hørt om! :)

Vi har memo som vi spiller når niese er på besøk, men ettåringen syns det er mye smartere å sutte på hjørnet av kortet, så han er litt liten. Jeg derimot syns memo er dritkultemoticon

Lillesøster på 20 mnd spiller:
-Fange ballongene
-Se hva jeg kan. Puslelotto for små genier.
-Memory

Storebror på 3,5 år spiller de samme, og i tillegg:
-Stigespill
-Zoo yatzy
-Med nebb og klør
-Den lille larven aldri mett
-Se hva jeg kan. Mitt første kunnskapsspill.
-Lesespill

rodstilk skrev:

haha. min på 5 prøver å finne på regler når han holde på  å tape. I sjakk så så han at jeg holdt på å vinne, så da mente han plutselig at løperen kunne blåse noen ned!

Sukkertopp skrev:
Lillesøster på 20 mnd spiller:
-Fange ballongene
-Se hva jeg kan. Puslelotto for små genier.
-Memory

Storebror på 3,5 år spiller de samme, og i tillegg:
-Stigespill
-Zoo yatzy
-Med nebb og klør
-Den lille larven aldri mett
-Se hva jeg kan. Mitt første kunnskapsspill.
-Lesespill

hvor har du kjøpt det? -Se hva jeg kan. Mitt første kunnskapsspill? Det virket jo veldig greit da. Det skulle jeg gjerne hatt ^^

besnik skrev:
Monopol,Den forsvunnede diamant,Risk,alias mm med guttene 11 og 15 år:-) Blir bare memory med få brikker enda med eldste snuppa på 2 år:-)

Min på 5 kan jeg spille den forsvunnede diamant og monopol med, men å det hadde vært gøy om han hadde klart å spille Risk da!

Uno er veldig populært her for tiden (han er 4 år)
Ellers så knuser han meg i alle typer Memo spill.

stigespillet har vi spilt fra han var 4... nå er han 6..

topsy the turtle

junior alias

elias-spillet

uno

junior scrabble

yatzy

mamiii skrev:

rodstilk skrev:

oi, hva er det for no? det har jeg aldri hørt om! :)

Står litt om det her. :) Mest fokus på telling da, 1-4 - men de synes jo også at det er spennende og forsøke å vinne! :)

Min gutt er jo litt liten til å spille spill. Men i barnehagen elsker de eldste å spille "den forsvunne diamant."

Back
Topp