hviilket tema kan man skrive om

EJ&AS

Gift med forumet
når man får setninga:
Å finne de rette ordene.

Det skal være en novelle..!
Noen ideer?

ORIGINAL: FABU12

Å fortelle at noen har dødd/skal dø? Å skulle slå opp med noen? Kanskje teite forslag, men hvertfall et forslag! [:)]

har tenkt på de temaene selv, men de aller fleste velger disse temaene, så ville prøve å finne et annet, så de ikke så lett kan sammenlignes.

Oppgaven går ut på at språk er viktig. Å det å finne de rette ordene.

Foreldre som skal fortelle barnet sitt at det egentlig er adoptert?!?!

Fortelle en veninne at du har oppdaget at samboeren hennes er utro?

Forskjeller og likheter på forskjellige språk? Altså for eksempel hvordan språket kan være en barriere, men også en måte å komme i kontakt med andre på?

Ellers ser eg for meg en litt halvgammel mann som skal svare på en kontaktannonse, men som ikke heeelt finner de rette ordene[:)] 

skriv om at du har vært utro, og du skal fortelle det til samboeren din? Der gjelder det om å finne de rette ordene

Du kan og skrive om en mamma/bestemor som mister sitt ene barn og det er du som skal fortelle det?

Jeg skrev om ei jente som hoppet ut fra et stup, vridde historien litt så det ikke ble en fortelling, men tanker og flashbacks samt nåærende hendelser... fikk 5+ på den så det er nok en fin måte å skrive på. Start med et pang og slutt med et pang.. la det være ubesvarte spørsmål og la leseren fantasere vidre

Å fortelle at man har vært utro
Å fortelle at man er gravid
Å fortelle mannen at barnet er ikke hans
Å gjøre det slutt

kanskje klisje...men å fortelle noen hvor mye de faktisk betyr for deg...før det kan være for sent.[:)]

Trenger man alltid ord? Er så mange ting som kan sies uten ord også!:)  Istedet for å legge ut til alt og alle om at du er glad i dem, elsker dem, bryr deg om dem; En klem sier så mye mer!:)

(Bare en måte å vinkle novella på)

takk takk jenter..[:D]
Noen flere tips..?![8|]
Fortsatt ikke kommet i gang..
Kjenner meg motløs å lei av  både skolen og graviditeten akkurat pr. nå!![&:]

Det første jeg tenkte var å finne de rette orden når noen er i en krise situasjon. Hva sier en til de som har opplevd å mistet barne sitt eller er kritisk syk?
Husker godt da vår jente var prematur å kritisk syk som regel viste ikke folk va de skulle si. så da ble de gjerne til det "går sikkert bra". Noe jeg likte dårlig for følte andre ikke forsto alvåre at hun faktisk var nær å dø.. 

ORIGINAL: Tutta 86

Det første jeg tenkte var å finne de rette orden når noen er i en krise situasjon. Hva sier en til de som har opplevd å mistet barne sitt eller er kritisk syk?
Husker godt da vår jente var prematur å kritisk syk som regel viste ikke folk va de skulle si. så da ble de gjerne til det "går sikkert bra". Noe jeg likte dårlig for følte andre ikke forsto alvåre at hun faktisk var nær å dø.. 

jepp, har tengt på temaet, men tenker det er så vanskelig å tenke sånn nå, som jeg har 2 uker igjen til termin...

Aha de tenkte ikke jeg på [8D] 
Men om du skulle velge det tema så har jeg skreve ned noen tanker jeg hadde da jeg var neonatal med min jente som kanksje kunna ha vøre til hjelp?
men muligens bedre å ha en mer humoristisk vri på det som andre her har nemt om Forskjeller og likheter på forskjellige språk. Eller du kan ha om dialekter, som kan føre til problemer.

ORIGINAL: Tutta 86

Aha de tenkte ikke jeg på [8D] 
Men om du skulle velge det tema så har jeg skreve ned noen tanker jeg hadde da jeg var neonatal med min jente som kanksje kunna ha vøre til hjelp?
men muligens bedre å ha en mer humoristisk vri på det som andre her har nemt om Forskjeller og likheter på forskjellige språk. Eller du kan ha om dialekter, som kan føre til problemer.

ja, hadde jo vært fint;D

*poff*

[:(]
Flink du er å skrive..
Du kan bare ta den bort nå!!
Tusen takk for hjelpen[:D]

Back
Topp