Hvert på helsestasjonen idag og da sa helsesøster...

jcecilie

Gift med forumet
At nå kan hun spise alt vi får. også saus av posepakker. for det er ikke mye salt de får i seg. Men jeg behøvde ikke å salte unødvendig i maten feks. potetene noe vi ikke gjør fra før[:)]

Når hun blir 1 år kunne jeg kutte ut mme. og bytte ut med vanlig melk. så da blir kveldsflasken byttet ut med vanlig melk[:)]. Men hun kunne få melk til maten nå også siden det ikke er så mye hun får. blir bare noen slurker[:)]

Andre som har fått samme beskjed?  [:)][:)]

ORIGINAL: babyensmamma

Bra informasjon! [:)]

Selv om det sikkert er delte meninger blant helsesøstrene våre! [:D]

hehe ja det er det nok[:)] Det gjelder leger også[:)][:)]

Kan ikke huske å ha fått noe slik info.
Var der i dag bare for å veie og måle Oliver, blir stående å snakke med ei av disse hs, og sier at jeg har kutta ut mme og gir han vanlig melk til frokost og etterhvert til kvelds også. Trodde jeg skulle få den skyllebøtta, men hun reagerte knapt. Sa bare at det viktigste er at de får i seg kalsium. Og så påpekte hun at det var viktig å pusse tennene nå som de har variert med maten.

HS her har sagt til meg at jeg kan begynne med melk nå som han er 10 mnd... vet ikke helt om jeg skal stole på det.. [8|]

ORIGINAL: ruth_85

HS her har sagt til meg at jeg kan begynne med melk nå som han er 10 mnd... vet ikke helt om jeg skal stole på det.. [8|]

Viktigste er at du selv føler om det blir riktig eller ikke. Selv om hs sier det er greit, så er det best å følge sin egen magefølse på om det er riktig for ditt barn.

Oliver startet med et par skjeer med melk, fikk det ikke hver dag. Når får han under en halv dl hver dag.

trur ikke det gjør noe om de får litt av alt nå[:)] Det er jo ikke så store mengder de får enda[:)]

Eneste hun nevnte var at det var lurt å tilvenne til melk etterhvert nå. Ikke bare bråstarte.

Sa ikke noe om middager, bare at det var viktig med ett variert kosthold.

Jeg har fått beskjed om man kunne begynne med vanlig melk i matlagingen,og at de kan få yoghurt og syrna melk som biola. Vanlig melk å drikke kunne hun få fra 1 år.

det fikk eg beskjed om på barneklinikken.
lege der så til meg at etter 10 mnd kan de få vanlig melk.

ORIGINAL: Bolla85

Siden helsesøstre ofte ikke er så veldig oppdaterte at det gjør noe, så syns jeg det er tryggest å følge offentlige anbefalninger om jeg er usikker på noe[:)]

Her pleier jeg å se ang mat (masse nyttig info):

http://www.helsedirektoratet.no/ernaering/spedbarnsern_ring/

Har også merket at de er veldig forskjellige på ting angående barn. Selv der vi går er det forskjell på dem, er 3 stk der og to av dem holder seg bra oppdatert med hva som anbefales med barn, mens hun ene som er av den gamle typen (går sikkert av med pensjon snart) er ikke oppdatert et sekund, og tror alle som har henne er misfornøyd. Glad hun vi har er en av de to som holder seg oppdatert.

ORIGINAL: linko

Jeg har fått beskjed om man kunne begynne med vanlig melk i matlagingen,og at de kan få yoghurt og syrna melk som biola. Vanlig melk å drikke kunne hun få fra 1 år.

adrian har fått hjemmelaget hvit saus en god stund han nå [8|] Og den er d jo masse melk i. Han lever da fortsatt [8D]

Jeg har fått info ang melk ihvertfall, at hun kan spise melkeprod, og at jeg kan bruke det i mat, og sukker kan hun få, men selvfølgelig med måte... ! Hun kan også få i seg litte bitte salt, men ganske små mengder.. Det sa hun når jeg spurte om smør og sånn, siden det er salt i det osv.. Og feks pinnekjøtt.. Går greit hun spiser det, men vi skal ikke tilsette salt i tillegg..[:)]

Tror dette med melk kan lett bli litt overdrevent....man må se ann barnet sitt...og som nevnt tiligere gi gradvis. Når jeg var baby ble jeg gitt melk fra jeg var 6 mnd gammel....er da forsåvitt normal jeg [:D]

Back
Topp