hvert hos jordmor idag :-D

Leilei24

Flørter med forumet
Idag var det time hos jordmor og var spent om det var modent siden det virket kjent med masse nedpress og vode kynnere osv og det var det!! Godt modnet, 2-3 cm åpning og livmor halsen forkortet til 2 cm :-) så god grund til at jeg har hatt mye plager. Kan jo gå lenge sånn. Men virker som det snart blir bebis her :-D

Åå, spennende dager i møte:D

Sent from my iPhone using BV Forum

Så greit da!!:-) Vet du om dette har noe å si på hvordan fødselen vil utarte seg tidsmessig? Jeg tenker siden det allerede er åpning, kanskje det vil gå raskt?

Var på kontroll idag uke 38+3, tenkte ikkje på å spør om å sjekke modning >.< hvor mange uker er du på vei?:)

Er 37+5 tror jeg :-P mine 2 andre fødsler har hvert raske! ! Men har ikke sjekket åpning så tidlig før. Men mest sannsynlig så går nokk denna og raskt :-) hodet var festet og lå godt nedi bekkenet :-)

Festet hode på 3 fødsel, godt jobba! Min har hvertfall nærmet seg bekkenet nå.
Turte ikke spørre om å sjekke modning jeg... Kanskje tør jeg neste gang..

Det må jo vere god modning so tidlig!;) neste sjekk er dagen før termin så da skal eg ivertfall huske å spør:)

Så bra! Med tredjemann kan man gå lenge med 2-3 cm åpning, men trenger jo ikke gjøre det... Men det betyr jo bare at når det skjer, så går jo ting litt fortere!!

Om jeg ikke har født før neste kontroll til uken tror jeg at jeg må få jormord til å sjekke meg også!!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Er dette vanlig rutine av jordmor eller må man be om dette spesifikt selv?

Jeg er i uke 40 i morgen, og hadde legesjekk i går. Hun sjekket ikke underlivet mitt, men sa at hodet lå godt festet og at det nå kunne skje når som helst...

Skal til jordmor igjen om en uke, dersom jeg ikke hat født. Blir det var da at hun sjekker om jeg er "moden" osv?

Er ny i gamet, som du sikkert skjønner:)

Er dette vanlig rutine av jordmor eller må man be om dette spesifikt selv?

Jeg er i uke 40 i morgen, og hadde legesjekk i går. Hun sjekket ikke underlivet mitt, men sa at hodet lå godt festet og at det nå kunne skje når som helst...

Skal til jordmor igjen om en uke, dersom jeg ikke hat født. Blir det var da at hun sjekker om jeg er "moden" osv?

Er ny i gamet, som du sikkert skjønner:)
Jeg er også førstegangsfødende her. Har hat mye kynner, mensenmurring, stikking og nedpress. Startet litt for ca en mnd siden og gikk ned fra ca hvert 30 min til ca hvert 10 min for to uker siden. Jm sa at det var uvanlig for førstegangsfødende og derfor tilbød hun seg å sjekke og evt strekke litt. Hun sa at det var tydelig at kynnene hadde virkning med at jeg har 2-3 cm åpning :) så hun trodde fødselen ville ikke vær så langt unna med alle kynnene mine ;) dessverre var det for vondt å strekke, så hvis jeg ikke har født til neste uke, så får hun prøve på nytt ;)
Men det virket ikke som om hun pleide å sjekke modning på førstegangsfødende med mindre det virket som om det var en grunn til det. Men vil tro hvis du spør så vil ikke det være noe problem for hun å sjekke ;)

Man spør :-) jeg sjekket ikke åpning før rett før termin på nr 1 og med nr 2 en uke før ca :-) bare og spør om de kan sjekke :-)

Ja det er supert det :-D sitter med modingssmerter nå. Venter nesten på at vannet eller proppen går den når det presser og gjør litt vondt i mage/rygg ;-)

Så spennende!

Jeg har masse kinnene om dagen og skikkelig nedpress. Kjennes ut som en nål som stikker nedover noen ganger. Men håper ikke det skjer noe riktig enda. Er bare 35+2..

Skulle ønske jeg også kjente noen som helst tegn til at ting snart begynte å skje....

Back
Topp