Hverdagsmiddager – hva er deres favoritter?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Det er ikke alltid like lett å være kreativ når middagen står for tur, og vi ender ofte opp med det samme – om og om igjen. Hjelp hverandre med å få litt variasjon, og del deres middagsfavoritter.
 
Elsker laks eller ørret med mangosalat, men dessverre er det bare minstemann og jeg som liker der. Ellers er jeg glad i all form for pasta med tomatsaus.
 
Til hverdags er jeg svak for pasta i alle former, spesielt lasagne :)
 
Alt med fisk :p
 
Blant mine favoritter er nå

Fiskeboller i hvit saus (karri i også) med potet og grønnsaker.

Lettsalta kokt torsk med gulrotstuing, potet og bacon med smelta smør.

Hjemmelaga kinesisk pepperkylling (eller oksekjøtt) med nudler og diverse grønnsaker til.

Komle med salt lammekjøtt, tjukke pølser og hjemmelaga kålrabbistappe med smelta smør.

Pølselapskaus med flatbrød er jeg også glad i altså :p
 
Barnas favoritter er vertfall hjemmelaget tomatsuppe, honninglaks, pannekaker med bacon, betasuppe med pølse, kjøttkaker med ertestuing, kyllinggryte og selvfølgelig pølse med brød eller potetmos;)

Jeg er glad i pastasalat, lapskaus med kjøtt, lettsaltet torsk, stekt makrell, gratinert blomkål, wok i forskjellige former, absolutt ingenting med pølser;p
 
Barna våre elsker fiskegrateng, så det er alltid en slager (de er mer glad i det en taco, pizza osv)
Ellers er vi glade i alle slags gryter, mannen lager mye forskjellig. Jeg liker best med kylling, grønnsaker og karri. Ungene er glad i med kjøttboller og tomatbasert saus :)
 
Makaroni bolognese! Utrolig lett å lage, og veldig godt :)
 
Vi har fire ukers middagsplan som går igjen :)
Hender vi bytter og prøver litt nytt utifra hva som er på tilbud osv :)
 

Vedlegg

  • received_1946019818815472.jpeg
    received_1946019818815472.jpeg
    22,2 KB · Visninger: 28
Back
Topp