Hverdagsmat

Actrine

Forumet er livet
Potetstappe og grønnsaker i form

Kok poteter og lag potetstappe (kan også kjøpe ferdigpose)
Kok valgfrie grønnsaker (eller kjøp frosne)
Stek kjøttdeig og løk (evt bacon)

Legg kjøttdeig i bunn, grønnsaker over der og potetstappen øverst. Så topper du dette med ost. Putt det i ovnen ca 200gr og så er det ferdig når osten er gyllen!

Makaroniform

Stek kjøttdeig og løk. Bland i et glass med IDUN pizzasaus. Legg dette i bunn på en form
Kok makaroni og legg over kjøttdeigen.
Så toppes dette med ost.

ca 200grader i ovnen til osten er gyllen![:D]

Grønnsaker og kyllingfilet i ovn

Del opp det du selv liker av grønnsaker; poteter, gulrøtter, løk, purre, hvitløk, squash, tomat, broccoli, etc. og legg i en ildfast form. Legg gjerne de grønnsakene som trenger lengst koketid nederst, da de vil bli liggende i kokesjy og bli deilig møre. Krydre litt underveis, slik at ikke bare grønnsakene på toppen blir krydret (bare salt og pepper, paprikapulver, urter, chili, hva du måtte like) og legg kyllingfiletene øverst (om man vil kan man snitte et hull i dem og ha ost (norvegia, jarlsberg, blue costello...) inni, og man kan gjerne snurre baconskiver rundt

Stekes i ovnen på 200 grader til grønnsakene er møre - om ikke kyllingen har blitt deilig stekt kan man ha litt grillvarme på slutten

pisk fløte og en hel flaske heinz chillisaus til den blir sånn ca krem, stek en pakke bacon (klipp gjerne opp skivene, slik at de blir litt korte) og stek litt kylling (så mye du vil) og legg i en ildfast form, ta gjerne litt ekstra paprikakrydder i.
server med ris til, og salat., og hvitløksbaguetter kanskje?

det høres helt grusomt ut.. [8D] men jeg fikk det servert hos en venninne for mange år siden, og det var innmari godt.. [:D]

ORIGINAL: Trillemor82

pisk fløte og heinz chillisaus til den blir sånn ca krem, stek en pakke bacon (klipp gjerne opp skivene, slik at de blir litt korte) og stek litt kylling (så mye du vil) og legg i en ildfast form, ta gjerne litt ekstra paprikakrydder i.
server med ris til, og salat., og hvitløksbaguetter kanskje?

det høres helt grusomt ut.. [8D] men jeg fikk det servert hos en venninne for mange år siden, og det var innmari godt.. [:D]

OH! Dette kan jo jeg og spise.. YUM! Dette skal prøves! (sånn sett bortfra risen og hvitløksbaguettene da..) [:D]

Bidra med noe jeg og da:

Kok tagliatelle

Stek finhakka løk og bog skinke.
Ha over en pk med fløte, og tilsett vanlige grønne erter.
Salt og pepper etter smak.

Bland dette sammen med tagliatellen.

fikk denne oppskriften av en venninne nå:
KYLLINGGGRYTE:

4 kyllingbryst
1 pk bacon
1\2 pakke soppblanding fra Rema 1000
1\2 rødløk
1\2 rød paprika
1\2 brokkoli
6 jalapenos-ringer fra glass
1 boks seterrømme