Hverdagslykke

Fab4

Elsker forumet
VIP
Hva er lykke i hverdagen for deg?

Har du kjent på lykkefølelsen i dag?

Å hverdagslykke er såååå mye.
At ungene spiser frokost uten å krangle. At noen henter ungene i bhg og skole. At noen har laget middag. At noen vasker gulvene osv osv.
I dag har jeg kjent hverdagslykke med noen timer alenetid ;)

De små øyeblikkene med god kontakt med ungene. God øyekontakt og smil :)

- en strålende blir unge kl 06 om morran!

- en god dag på jobben hvor alt bare går på skinner!

- en blid unge som kommer løpende mot meg når jeg henter i barnehagen!

- at mannen vasker opp etter middag!

- tid til kos og lek etter middag!

- en liten trøtt bylt i armkroken mens man leser før leggetid.

- alenetid i sofaen med mannen om kvelden!

...mye hverdagslykke her i huset når man bare tillater seg selv å kjenne etter. :rolleyes:

- å få dusje og bruke så lang tid på badet jeg bare vil, uten barn og mann.

- Glade, fornøyde barn

- strikketøyet mitt

- at noen henter i bhg, lager middag, osv.

-få høre på musikk (alene hehe) :)
-kjenne sola i ansiktet og se kidden løpe rundt i hagen og "grave" og "plante blomster" sånn som du gjør <3
- En klem
- salg på smågodt hehe
- se ungen min sååå glad og å se at andre er glad i han og tuller og leker med han
- å se at det vokser massemasse løvetann opp av grusen foran huset
- soooove!!
- å ta av stramme klær og sko når man kommer inn døren
- å spise utelunsj uplanlagt

I dag besto min hverdagslykke
- stå opp til ferdig bygget hytte i sofaen av eldste.
- mannen laget middag.
- Ingen krangling under middagen.
- Yngste sovnet 5 min etter hun var i seng. ( kan ta 2-3 timer).
- chips, cola og Stratos til kvelds på mor!

Jeg kjenner veldig på hverdagslykken om dagen. :) Jeg var ferdig med vårens eksamener på mandag, og fikk A på de to jeg har fått svar på. Utrolig deilig følelse, og jeg har tatt sommerferie med god samvittighet. Nå er skuldrene senket, og det merkes på alle måter. Vesla er blid og fornøyd og vi koser oss sammen, mannen har vært kjempestøttende i eksamensperioden og viser meg tydelig at han er glad for at jeg er "tilbake", jeg fikk endelig laget ordentlig og sunn middag i dag og vesla spiste masse, hunden har fått et sårt etterlengtet bad og jeg har vasket hele andre etasje på huset. I tillegg har jeg fått sove litt, noe som er så fantastisk deilig! :D Det er med andre ord høy hverdagslykkefaktor her i huset om dagen. :)

I dag har lykken bestått av:

Ein kompis som er lege skreiv ut resept på øyedråper til eldstemann sånn at me slapp to timars kø på legevakten:)

Minstemann hadde ein lang samtale med besta i leiketelefonen sin;)

Begge ungane åt både middag OG kveldsmat;)

Huset vart vaska mens eg leika med, og fekk ungane i seng:)

Mannen overraska med god kveldsmat:)

Minste hadde konsert med gitaren sin

Eldste forklarte meg om babyer og kor dei kom fra, eg holdt på å le meg ihjel, har litt å læra fra oss der gitt;)

Sikkert mykje meir og, nok ein god dag:)

Jeg kjenner veldig på hverdagslykken om dagen. :) Jeg var ferdig med vårens eksamener på mandag, og fikk A på de to jeg har fått svar på. Utrolig deilig følelse, og jeg har tatt sommerferie med god samvittighet. Nå er skuldrene senket, og det merkes på alle måter. Vesla er blid og fornøyd og vi koser oss sammen, mannen har vært kjempestøttende i eksamensperioden og viser meg tydelig at han er glad for at jeg er "tilbake", jeg fikk endelig laget ordentlig og sunn middag i dag og vesla spiste masse, hunden har fått et sårt etterlengtet bad og jeg har vasket hele andre etasje på huset. I tillegg har jeg fått sove litt, noe som er så fantastisk deilig! :D Det er med andre ord høy hverdagslykkefaktor her i huset om dagen. :)
Gratulera med kjemperesultat:)

Hverdagslykke for meg nå er når mini ligger på babygymmen og koser seg. Eller når han ligger på brystet mitt og koser. Han er 3 uker i morgen :)

I går var det fotballglede, så gøy å se barna på banen som viser så stor glede over å spille :)

å våkne med jenta mi ved siden av meg i senga hver dag:)
og så bruker vi lang til på badet, koser oss veldig:)

Barnelatter og å få klem fra jenta mi ♡

Ja. Når man jobber halv dag på jobb og kan hente unger tidlig i bhg og kose oss ekstra lenge hjemme sammen :D

Alle fine stundene med lillemor på 6,5 mnd. Trenger bare et smil for å redde dagen min <3

En kaffi etter en natt lite søvn er heller ikke dumt ;)

Back
Topp