hverdagsliv i kulden...

lima87

Gift med forumet
ja da var vi hjemme igjenn etter 2 utrolig fine uker i tyrkia...
det var kjempe varmt og deilig der nede, - til tider så varmt at jenny måtte holde seg i basenget hele dagen, men det hadde ikke hun noe imot [:)]

det var sjokk å komme hjemm igjennn til det grå/triste og sjokk-kalde norge igjenn[:'(]

....så jeg lurer på....
hva har de små på seg ute nå?
lue?
ullundertøy?
pose i vognen?
hvilken sko?
osv...

Mini går med body og bukse.
Av og til må han ha jakke på, de ecco skoa han har gått med hele sommer.
Solhatt, ettersom jeg synes vanlig lue er litt for varmt enda, gått med tynn lue 2 ganger, pga mye vind.

Samme i barnehagen.

Jeg synes ull er litt tidlig å begynne med nå, hva skal de da ha når det blir minus grader.
Men kan være det er litt kaldere hos dere enn her i sør da.

Ikke pose i vogn, sitter bare med ute klær og et fleece teppe når han sover.

Så deilig da, jeg har lurt på hvorfor bloggen din ikke har vært gjort noe med.
Har ikke fått med meg at dere skulle til tyrkia.
Hvor i Tyrkia var dere.

Heldig griser, jeg misunner dere.

ORIGINAL: Sharon

Mini går med body og bukse.
Av og til må han ha jakke på, de ecco skoa han har gått med hele sommer.
Solhatt, ettersom jeg synes vanlig lue er litt for varmt enda, gått med tynn lue 2 ganger, pga mye vind.

Samme i barnehagen.

Jeg synes ull er litt tidlig å begynne med nå, hva skal de da ha når det blir minus grader.
Men kan være det er litt kaldere hos dere enn her i sør da.

Ikke pose i vogn, sitter bare med ute klær og et fleece teppe når han sover.

Så deilig da, jeg har lurt på hvorfor bloggen din ikke har vært gjort noe med.
Har ikke fått med meg at dere skulle til tyrkia.
Hvor i Tyrkia var dere.

Heldig griser, jeg misunner dere.

hmm ok.. mulig det er litt kaldere her oppe [&:]
eller at det bare var en brå overgang [&:]
synst det var j*** kaldt her[&o]

joda.. bloggen blir nok oppdatert igejnn nå snart [;)]
vi var i side[:)] kjempe kos[:D] kunne tenkt meg 2-3 uker til der nede [:-]

Om et par dager har dere nok kommet over kuldesjokket og ikke synes det er så kaldt lenger [;)]

Vi har på oss body bukse sokker og vanlige skinnsko, en fleecejakke/valig utejakke oppå og en tynn bomullslue.

Synes det er vanskelig med påkledning om dagen jeg og, for det skifter så fort, og noen dager ser det helt fint ut med sol,
også er det skikkelig surt i lufta..

Voksipose i vogna, ullundertøy, ReimaTec høst/vårdress (evt med nøstebarndressen under), Joha hjelmlue+sydvest og joggesko/gummistøvler er hva det går i her oppe for tiden.  

ORIGINAL: Alpha

Voksipose i vogna, ullundertøy, ReimaTec høst/vårdress (evt med nøstebarndressen under), Joha hjelmlue+sydvest og joggesko/gummistøvler er hva det går i her oppe for tiden.  

WOW!!!!! jeg er så ufattelig glad for at jeg ikke bor i nord nå jah!!

her går vi i bukse og genser! hvis det regner er det på med regnjakke og hvis det blåser så er detpå med en hettegenser og en tynn bomulslue!

i dag går jeg i tskjorte!! VARMT! deeeilig

Her går det fortsatt i bukse og body/ genser.
Hvis det blåser mye blir det på med en jakke og tynn lue, men fortsatt litt sommer her enda.
Noen å 20 grader i sola i dag [;)]

ja ok... det var ikke så ille som jeg trodde alikavell.... var nokk bare sjokk den første dagen [:D]

her er det ikke så kaldt enda. går i bare genser eller body og joggebukse eller snekkerbukse. er mellom 20 og 25 grader på dagen så. men kulde sjokk får man når man kommer av flyet, kjenner til den.

ikke lue enda. går en del i kort erma også når sola står på.

og sandaler eller joggesko[:)] eller bare sokka om mamma ikke gidder å bøye den gravide magen for å ta på sko[:-] vel å merke får hun bare traske litt på grusen da før vi går inn.
tar på å være gravid gitt....stakkars jente som ikke alltid får ha på sko hehe[8D]

virket som dere koste dere i tyrkia da, deilig da.
svigers er å slikker sol der nå[:)]

Her i Bergen er det veeeldig opp og ned. Til nå har det klart seg med bukse, genser og en lue. Men sånn som i dag har vi måtta ha ullundertøy på, litt varmere bukse, skikkelig jakke og lue. Når eg leverte han i bhg i dag var det ikke mer enn 9 grader.. usssj.. Men plutselig kan det være deilig, og da er det lettere klær igjen [;)]
Har måtta putte vinterposen i vogna også nå, så er definitivt høst her[&:] Har jo ikke hatt noe sommer, kanskje en uke til sammen[:(]

ORIGINAL: Sha

ORIGINAL: Alpha

WOW!!!!! jeg er så ufattelig glad for at jeg ikke bor i nord nå jah!!

her går vi i bukse og genser! hvis det regner er det på med regnjakke og hvis det blåser så er detpå med en hettegenser og en tynn bomulslue!

i dag går jeg i tskjorte!! VARMT! deeeilig

kl 10.30 idag når jeg kjørte mini i bhg viste graderstokken 1,9 grader og PISSREGN. I love nordnorge!!!!!! NOT. Aner ikke hva tempen er nå, orker ikke røyse meg for da får jeg kramper i magen..

Back
Topp