Hverdagslaks?

Snickers

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Noen som har kjappe, greie og sunne oppskrifter med laks? Begynner å bli litt lei favorittene, og synes ofte det er litt ymse hvordan det samker det jeg finner på nett. Noen som har en favoritt å dele?

Her er en av mine favoritter, riktignok ikke den sunneste varianten, men utrolig god!

Legg laksefileter i ildfast form med litt olje i bunn
Krydre med salt og pepper, evt noe annet spennede krydder du har for hånden
Skjær opp purre og tomater og strø over
Hell over en boks med kremfløte

Stek på 180 grader i 12-15 min.

Server med poteter

Sykt god middag på 30 min:)

Legg laksefilet i form, hell over olje, sitronsaft, salt, pepper og krydderblanding (sort boks med gull etikett) Strø over brødsmuler (grilljermel) Stek i ovnen på 180 grader i 30-45 minutter avhening av tykkelse og hvor godt stekt du vil ha den.

Serveres på klassisk vis med rømme kokte poteter og agurksalat.

Kjempe god og barnevennlig lakserett :)

laks med ovnsstekte grønnsaker brokkoli,gulrot, løk og paprika, og litt lime, salt og pepper over. serveres med kokte poteter evt med smelta smør med vårløk/purreløk oppi og litt rømme, eller føtesaus, men det var d vel litt lei av?
eller så kan man steke løk og laksen helle over creme fraische :)

flatbrød med smør, fisk og potet er også godt.

laks med avkado er også et alternativ :)

Legg laksefilet i form, hell over olje, sitronsaft, salt, pepper og krydderblanding (sort boks med gull etikett) Strø over brødsmuler (grilljermel) Stek i ovnen på 180 grader i 30-45 minutter avhening av tykkelse og hvor godt stekt du vil ha den.

Serveres på klassisk vis med rømme kokte poteter og agurksalat.

Kjempe god og barnevennlig lakserett :)
Mmmm! Det hørtes godt ut! Den krydderblandingen, er det typ "laksekrydder"? Eller fiskekrydder? jeg har et laksekrydder fra Tilbords, det er kjempegodt! Kom over det da jeg ammet, eneste krydderblandingen ( ihele verden, tror jeg:)) som er uten løk:D

laks med ovnsstekte grønnsaker brokkoli,gulrot, løk og paprika, og litt lime, salt og pepper over. serveres med kokte poteter evt med smelta smør med vårløk/purreløk oppi og litt rømme, eller føtesaus, men det var d vel litt lei av?
eller så kan man steke løk og laksen helle over creme fraische :)

flatbrød med smør, fisk og potet er også godt.

laks med avkado er også et alternativ :)
Laks med avokad? JEg er veldig glad i avokado og det er lille også. Hvordan gjør du det? Steker du avokadoen?

Laks med avokad? JEg er veldig glad i avokado og det er lille også. Hvordan gjør du det? Steker du avokadoen?
Vanlig kald avokado, enten biter eller most. tar salt,pepper og lime over. kan også ha med kald laks på knekkebrød eller noe sånt også hvis man har rester dagen etter eller noe sånt. :)

Mmmm! Det hørtes godt ut! Den krydderblandingen, er det typ "laksekrydder"? Eller fiskekrydder? jeg har et laksekrydder fra Tilbords, det er kjempegodt! Kom over det da jeg ammet, eneste krydderblandingen ( ihele verden, tror jeg:)) som er uten løk:D
Nei, er vel et altmulig krydder. Passer til det meste :)

pleier bare å putte laksefiletene i en form ha på litt soyasaus og sitronpepper og stek i ovnen og server med ris, brokkoli, rømme og sweet chili saus! namnam :)

Steke laks i panna med litt smør/olje, litt pepper og salt.. Hele over 1-2 beger creamfresh og en liten dæsj soyasaus, la koke sammen noen min å trekk av plata..

Steke laks i panna med smør/olje hel over 1-2 beger med creamfresh bandet med 2-3 ss currypulver og 2-3 ss mango chutny, la det koke sammen noen min..

Begge disse er veldig raske og super gode til ris,risotto,stekte grønnsaker osv

Bruker å skjære potet i skiver, purre, løk og paprika i skiver oppi ildfast form. Har på en boks fløte og krydrer, legger laks oppå og vips inni ovnen :-)

Back
Topp