Hverdagen?

smurf-i-magen

Flørter med forumet
Hvordan ser hverdagen deres ut? Nå er babyene ca 1 mnd. Hva gjør dere om dagene? Noen som har kommet i noen form for rutine?

Her er snuppa bare 8 dager, så vi har ingen hverdag enda;-) Går stort sett i amming, pumping, lett husarbeid, barselvisitter og soving.. Prøver å holde hverdagen til storesøster så normal som mulig, men det er ikke så lett..

Her starter dagen med amming ca kl 7 og så er han våken fram til ca 10-1030. Da ligger vi litt på gulvet, hermer og ser på verden :) Så er det litt mat, før han slukner og sover i en tre-fire timer. Da benytter jeg anledningen til å være ute i stallen og gå tur med hunden. Sååå deilig med mild vinter! :)

Ettermiddagen går i amming med ulike mellomrom og noen smådupper. Legger han i 2130 tida, og da sover han gjerne til ett-to før han spiser litt og sovner til puppen. :-P Kan ha et par korte påfyll i løpet av natta, men han sovner så fort at jeg merker det nesten ikke :) Merker at han følger døgnrytmen han hadde i magen, og det passser meg utmerket:)

Han er 5 uker nå, og hverdagen er godt igang :) levere storebror i bhg til frokosten 8.15, så hjem å kanskje sove litt før den uendelige klesvasken må taes fatt ;) så generelt er det mye husarbeid og "plikter" denne gangen. Håper det blir mer babytreff å sånn fremover :)

Her er ikkje mini tre veker enda, men dagen er å hjelpe litt til å få kledd på storebror om morgonen, så leverar sambo han, og reiser på jobb. Da sover gjerne eg og mini fram til i ti tiden. No har me stort sett hatt besøk her, så heilt normal kvardag har me ikkje hatt enda. Men håpar det blir ein trilletur, husarbeid og så lage middag til dei to kjem heim, pluss litt lunsjar her og der:)

Føler ikke helt at hverdagen har truffet oss ennå... mye sykdom og innleggelse på barneklinikken.
Og i dag kommer mamma oog skal være ei uke. Men neste uke når hun er reist igjen, så regner jeg med at hverdagen treffer meg som et lyn :confused:
Men jeg gleder meg til å komme i en rutine med levering og henting i barnehage, trilleturer, amming og soving:)

Pga at jentene er premature ble vi fort "tvunget" inn i en rytme (like greit egentlig...). De spiser hver 3. time ca på dagen, og kveldsmaten spises halv elleve. Da sover de vanligvis til mellom kl fem og seks, spiser litt, og sover videre til kl ti. Herlig! Vi har hatt "hverdag" i flere uker, og det går heldigvis greit. Eneste som virker uoverkommelig (!!!) er den enorme haugen med rent, tørt tøy som skal legges sammen og inn i klesskapene - den blir bare større og større :happy118 Huff å huff...

Her står me opp rundt kl 10.00, har då hatt amming rundt kl 03.00 og rundt kl 07.00. Er vaken eit par timar då. Utover ettermiddagen er det litt ulikt korti og kor lenge han er vaken, men pleier å ha ein lenger vakenperiode utpå kvelden. Ellers er det mykje eting og soving det går i fremdeles :)

Her erdetopp enten 7 eller 9 alt etter hvor lyst jeg har å stå opp:) rolige morgener- alle søsken ordner seg selv!
Frokost, peis og litt morgentv til ammingen- liten lur mens jeg pusler rundt.
Så triller vi tur en times tid før eller etter lunsj. Koser oss med litt trening på gulv for mamma og knøtt- så kommer paps og det blir middag:)
Føler vi har en luxus tilværelse iom at søsken er så store. .vi kan liksom bare kose oss:) sover gjerne en lur på dagen jeg og!! Må til gjengjeld amme et par ganger om natta da:)
Har nok tid til div besøk og ærender innimellom..

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

står opp 07.50 hver morgen, beordere de 2 eldste til å stelle seg og spise, mens jeg ordner lillemann, så kjører jeg de i bhg'en og skolen, drar enten hjem igjenn eller på "bakkan" (sentrum), der jeg kan treffe venner eller bare handler litt så hjem. vel hjemme blir det sofasliting til rundt 14 tiden ca, så husarbeid og middagslaging, siden jeg har mest energi på ettermiddagene :)
så kommer mannen hjem med barna, og da er det middag, kosing med de 2 eldste, så fjøsstell, kveldsmat så seng på de 2 eldste :)
så legger jeg meg og gjerne mellom 23-01..
Og mellom alt det der så ammer jeg og skifter tusen bleier for dagen :P
Oh oh og ja, på kveldene sløver jeg bare :P

Back
Topp