Hverdagen...

Rudi83

Blir kjent med forumet
Dere som har flere barn? Hvordan fordeler dere oppgavene mellom Dere? Her har jeg begge unga morgen og ettermiddag, altså både leverer og henter storesøster i barnehagen... Vi har kun en bil, og sambo pendler med buss. syns det er så slitsomt å måtte ut i bil både morgen og ettermiddag, så da er det sjeldent vi orker så mange andre utflukter i tillegg.... Ellers deler vi ganske likt når vi er hjemme begge to. Sambo lager mest mat, og jeg gjør mest husarbeid, men alt med unga bytter vi på med ;)

Jeg tar våkennetter, husarbeid gjør for det meste jeg. Sambo legger noen ganger sammen klær. Ellers er han flink til og sette i og ta ut av oppvaskmaskina:D jeg har ikke førerkort, så han leverer og henter i bhgen. Jeg lager stort sett middag i ukedagene, han i helgen:) Som regel han som legger barna på kvelden også, siden jeg må pumpe meg:)

Jeg synes vi har god deling her nå som Lillebror også har litt fastere rutiner på kvelden.
Vi har alltid lagt storebroren annenhver kveld. PAppaen er mye borte, og det har vært det enkleste for guttungen å forholde seg til da han i perioder har favorisert en av oss pga mye savn til pappaen og slikt.
Nå har vi da også begynt å stelle lillebror annenhver kveld også (motsatt av storebroren), slik at vi i løpet av kvelden har stelt ett barn hver. Han stelles etter storebroren og er stort sett i seng til 21.
Men pga amming har jeg naturlig nok en god del mer å gjøre med babyen, han ammes mye på kveld og natt og jeg tar alt på natten siden jeg likevel må være våken for å mate.
Vi har bhg likeved og det hender mannen leverer storebroren før han reiser på jobb. Men da må de opp så tidlig, så jeg pleier å ta det 3-4 dager i uken. Så bytter vi på å hente.

Ja, jeg ammer også, Så natta faller på meg;) men syns det stort sett er kos;)

Jeg pumper på dagen og ammer på natta. Har ikke nok melk, så han får mme i tillegg til mm:)

Back
Topp