Hverdagen...

lysengeln

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Hei :)
Jeg tenkte det kanskje kunne vært artig å bli litt bedre kjent med hverandre :)
Derfor tenkte jeg at de som vil, kan jo fortelle litt om hverdagen sin :)
Vet ikke helt om dette blir for dumt, men jeg tenkte det kunne være morro :)

Så dette er min hverdag:

Jeg er da ung mor på 25 med 2 unger på 9 og 5 år og venter min tredje :)
Jeg starter dagene med å enten høre på kranglingen til barna, eller at de storkoser seg sammens :)
Foretrekker det siste da :P
Så før jeg kjører de i bhg og skole, så forer vi hestene våre (vi har 2) så de er klare til utslipp når jeg kommer i retur :)
Jeg stortrives med morgen rutinene våre.
Nå har mannen i mitt liv tilrettelagt alt for meg, så jeg skal kunne gjøre alt med hestene alene på morgenen, for jeg sliter veldig med bekkenløsning og ødelagt rygg, noe som jeg har funnet ut er en dårlig kombo :P
Ellers så går dagene frem til barna skal hentes i husarbeid og kvalitetstid med den lille i magen, for når barna er hjemme så er de første prioritetet :)
Så blir det middagslaging og leksegjøring.
Og etter det er det kveldskos der vi ser barnetv, leker eller spiller brettspill som en samlet familie, noe jeg ikke bytter bort for alt i verden :)
Så er det kveldstell på barna og hestene, og etter da full avslapping og kvalitetstid med mannen ett par timer :)
Og sånn går hverdagene mine stort sett hele tiden, bortsett fra litt avveksling med kafè runde med venninner en dag i uka :)

Her er det litt "trist" hverdag fortiden. Mannen jobber MYE og går kveldsskole onsdag og torsdag. Eller er det også uvant at gullet mitt er i bhg, å siden jeg har blitt dagmamma må han i bhg tidlig og hentes sent (7.30-16.00). Men snart er desember her og jeg går ut i permisjon så da blir det mye adventskos på oss to i år :))) gleder meg enormt til jula i år! Mannen skal til og med ha fri hele romjula!! :D

Slettes ikke dumt, men jeg glemte bort hele tråden:)

Jeg er 31 år og bor i Oslo sammen med min kjære. Vi har vært sammen i 5 år og venter vårt første barn. Vi er 2 livsnytere som har hatt for vane å feire alt som er bra, feks: Nye sko? Ja da ,må vi ut å ta oss et glass vin:) Nå stiller jo den saken seg litt anderledes for meg om dagen, og jeg kjenner at det er helt ok. Savner ikke å drikke i det hele tatt. Men vi er veldig glad i være sosiale, og middag med venner er noe vi ofte har.

Ellers så er jeg hjelpepleier og jobber natt på et sykehjem. Jeg er fortsatt i jobb, og har til nå ikke hatt noen plager som er verdt å nevne. Var en koselig gammel dame som sa til meg igår natt " du kommer til å passe veldig godt i det her yrket". Det var da enda godt tenkte jeg inni meg, siden jeg allerede har jobbet med dette i 12 år! :)

Hverdagen er ikke lik hver dag, siden jeg jobber turnus og også har mange dager fri, men kan jo ta for meg en typisk dag når jeg jobber da. Vakta starter 21.45 og varer til 07.45. da går jeg rett hjem og legger meg og er vel dypt i drømmeland innen 10 min. Jeg sover til ca 14.00, slik at jeg får med meg litt av dagen. Min kjære kommer hjem i 16.00 tiden, og da har jeg enten laga middag, el så lager han middag el vi lager den sammen. Vi spiser og er litt sammen, også prøver jeg å sove litt mellom 19.00-21.00 igjen. Jeg jobber 3 netter den ene uka, og deretter 2 netter uka etter, og 2 netter uka etter der igjen også har jeg 9 dager fri. Noe som er fantastisk hærlig! Da bare koser jeg meg. Sover til jeg våkner hvis jeg vil det, er mye sammen med søsteren min som jobber på color line og jobber 2 uker på og 2 uker av, trener, er på kafe, rydder i heimen, tenker, planlegger og drømmer om hvordan hverdagen blir etter januar mnd...

Min samboer og jeg er begge veldig glad i musikk, og hjemme står det 2 pianoer, flere gitarer, bass, fløyte etc..( jeg spiller desverre ikke noe, men det gjør han), så nå om dagen hender det han tar frem gitaren også synger vi og koser oss en stund. " Blåmann" kan vi rimelig godt nå, og jeg gleder meg til å synge for lille jenta i magen når hun kommer.

(Blei jo reine stilen det her, og skjønner godt hvis du ikke gidder å lese alt, hahaha)

Her står vi opp mellopp 7.00 - 9.00 kommer ann på hvor lenge 2 åringen vil sove. Han våkner gjerne 7.00 når pappa`n drar på jobb og går ut døra. Jeg er for tiden blitt 100 % sykemeldt så jeg leverer i bhg og så prøver jeg å ta vare på meg selv mellom ting som må gjøres hjemme, Har begynt basseng trening 2 ganger i uken og det er fantastisk trening for bekkenet og fibromyalgien! Uten om det jobber jeg vanligvis i bhg til 2 åringen som fagarbeider og stortrives på avd 0-3 år. Jeg henter i bhg og lager stort sett ferdig middagen så vi kan kose oss som en familie når sambo kommer hjem fra jobb. Vi har vært sammen i snart 7 år faktisk! og er så glad jeg traff han. Litt kjedelig hverdag om dagen kanskje men sånn er det frem til føselen hehe Jeg koser meg da!  ;)

Jeg er 23 år og venter min første lille skatt :D
Dagene mine består av skole , skole og mer skole . Helgene pleier jeg og sambo kjærligheten og koser oss sammen <3 Vi er ikke så flinke til å finne på noe utenfor husets 4 vegger , noe jeg synes er litt kjedelig og reiser vi bort er det ofte til foreldrene hans eller mine . Enda ikke en ferie alene bare vi to , men håper vi får til kanskje en liten weekend tur før litjen kommer til verden :)
Det har vært kjedelig en periode nå siden sambo har vært på 2 jobbreiser på 3 uker og så må han kanskje på en uke til langt unna . Men ikke no sorger på forskudd så vi tar det som det kommer :) 

Hei!

Jeg er 23 år og bor i Bergen sammen med min kjære og vi venter vår første. Han jobber og jeg er student som jobber med masteren min. Hverdagene mine består stort sett av at jeg står opp tidlig, går på lesesalen rundt 7.30, sitter der og jobber med mitt til klokken blir rundt 15.30-16.00, så kommer jeg hjem til min kjære som også er hjemme rundt den tiden. Så lager vi middag og koser oss, før jeg må ta den nyinnførte, obligatoriske middagshvilen på sofaen. Deretter koser vi oss gjerne med noen gode serier eller filmer før det blir sengen rundt 23.00!:) 
(Nå i det siste har det også blitt mye rydding og tømming av leilighet - må jo nesten gjøre plass til den lille som kommer..) 

Jeg er 31 og bor fortiden i Oslo sammen med sambo, som jeg har vært sammen med i snart 13 år og vår lille datter på 2. 

Vanligvis starter dagen kl 06, da våkner snuppa og bikkja må ut. Vi bytter på hvem som tar bikkja og hvem som tar snuppa. Deretter er det å få levert henne i barnehagen til kl 0730, så jeg kan frese avgårde til jobb. Er realfags- og kontaktlærer på ungdomsskolen. Der er jeg til kl 16 før jeg freser avsted å henter snuppa igjen. Hjem for å lage middag til sambo kommer hjem, og han tar en tur med bikkja. Så er det lek og kos til snuppa skal sove.. Og når snuppa har lagt seg, så må jeg  igang med jobb igjen. Og slik går dagene.. Men for øyeblikket får jeg ikke lov til å jobbe. Blodtrykket mitt har en tendens til å bli for høyt under graviditet, så jeg må stort sett holde meg i ro :-/ Veldig kjedelig når man føler seg i god form..

Helgene koser vi oss samme som familie og sammen med venner. Søndager drar vi nesten alltid på tur i marka med boller og kakao. 

Nå bygger vi hus og flytter på nyåret, samt en liten en som kommer. Regner med dagene blir en del anderledes da. Gleder meg enormt til større plass!

24 år gammel, bosatt meg på sunnmøre da jeg startet å studere for 4 år siden. Er ferdig utdannet førskolelærer og samboer med min kjære på fjerde året. Venter vårt første barn. 
er for tiden 50% sykemeldt, men dagene pleier å gå slik: Stå opp og dra på jobb. Hjemme mellom kl 3-5 alt ettersom hvilken vakt jeg har. Lage middag også ut å trene på det lokale treningssenteret før jeg koser meg i sofaen resten av kvelden. 

Mannen jobber turnus, 2-3 døgn på jobb, 5-7 dager fri, så det er veldig deilig:) 

Jeg er gift og mamma til en herlig treåring, dagene er ikke kjedelige! Til vanlig jobber jeg i barnehage som pedagogisk leder. Lillingen går i en annen barnehage, han har nettopp begynt på storbarnsavdeling.

Nå for tiden er dagene litt kjedeligere enn til vanlig, jeg er sykemeldt med bekkenløsning. Lillingen våkner som oftest rundt 6, kan drøye til halv 7.. Så er det morgenstell og kos til vi drar i barnehagen før ti. Jeg er hos fysioterapeut 2 ganger i uken, som oftest på formiddagen. Trener og blir knadd litt på en times tid, så er det rett hjem og legge seg på sofaen eller i lenestolen. Jeg strikker, ser på tv og surfer på nettet. Og det er i grunnen det jeg klarer om dagene. Henter gutten min en gang mellom 14.30 og 15.30, hjem og lager middag og spiser når mannen kommer hjem. Ettermiddagene er det mannen som styrer showet, han og lillingen leker, ordner, fikser, reparerer og jobber både inne og i garasjen. I går og i dag har de bygd fuglehus og fuglebrett som de har satt opp i hagen. :) 

Tusen takk for all respons tilbake :D

Synes det er kjempe koslig å sitte å lese om hverdagene deres :)
Og jeg synes det er artig å høre hvor forskjellige vi damer er, selv om vi kanskje er ganske så like uansett :)

Idag så har vi hatt en kranglete dag med 5'åringen i huset :P
Han kan bli litt rampete og utfordrende enkelte dager, men går som oftes greit :)
Ellers så har vi kost oss med skikkelig frokost ilag med egg og bacon hele familien :)
så har vi gjort litt husarbeid i fellesskap, og laget middag med stek, poteter og grønnsaker :)
Og nå venter det beste :D milkshake til dessert :D
*glede seg til*

Back
Topp