Hverdagen til en førstegangsgravid PT

Da har jeg vært på jobb, og det gikk egentlig veldig fint i dag :D Hadde såpass med energi at jeg dristet meg til en tur på mølla også. Gikk i rask gange med stigning/litt rolig jogging i 3,5 km + kjørte gjennom noen svangerskapsøvelser jeg selv ofte gir til gravide :D

Har aktivitetsbånd på armen hele tiden, og tror i dag har vært den mest aktive dagen på flere uker. Både gått opp og ned til UL, tur med hunden og litt trening, så det føler jeg er veldig deilig :D

Nå nyter jeg en rolig kveld i sofaen med hunden i fanget, og tente lys mens mannen er på julebord :rolleyes:
 
Da er det hælj og vi er i gang med flyttinga. Eller, har ikke flyttet så mye foreløpig, men har begynt å gå gjennom klær - noe som kastes og veldig mye som gis til veldedighet :) Mannen har vært og vasket i nye leiligheten som frem til nå har vært full av byggestøv siden han pusset den opp.

Blir veldig rart å skulle flytte til en leilighet jeg vet vi ikke skal bli boende i, men samtidig godt å vite at vi (les: mannen) nå kan sette i gang å freshe opp den vi bor i nå sånn at den blir klar for salg i januar :D

Ellers har det vært mye kvalme siste døgnet, og puppene er så hovne og såre at jeg er helt fra meg :eek: Men er vel fint å ha litt plager, da vet jeg at det er noe som skjer i kroppen ;)

Nå er middagen i ovnen. Mørbrad av hjort som langtidsstekes/kokes i gryte sammen med mørkt øl, løk og purreløk (alkoholen er kokt bort for lengst). Skal lage god saus av krafta og servere med poteter, surkål (til mannen, jeg liker ikke :p ), kålrabistappe og tyttebær. Også blir det riskrem og rød saus til dessert :D :smiley-chores004
 
I dag har vært en nydelig dag :D

Har vært med en venninne og gått 4 timer i skogen, rundt Sognsvann først og deretter opp til Ullevålsseter og tilbake :D Hunden koste seg masse i snøen, og vi skravla og hadde det veldig hyggelig. Hadde litt vondt i bekkenet og livmora (?) en del av turen, og ble skikkelig våt på tærne, men storfornøyd med å ha gjennomført en såpass god "trening" som i dag :D Såå deilig å være ute i frisk luft!

I morgen er jeg ferdig med 25% av svangerskapet - føler det er en liten milepæl i seg selv! Nå gleder jeg meg bare veldig til jeg kan fortelle resten av familien om den hyggelige nyheten. Er spesielt spent og gleder meg til å fortelle det til den ene onkelen og tanta mi som ikke har egne barn. Dersom vi får gutt skal han oppkalles etter han ;)
 
Håper du har fått kommet igang med flytting. Deilig å gå tur. Fikk meg en 2 timers tur i helgen. Herlig!
 
Jobber fremdeles litt selv om jeg er sykmeldt, og kjenner jeg blir veldig stresset av situasjonen. Siden jeg er selvstendig næringsdrivende er jo den økonomiske delen helt annerledes enn om jeg hadde vært ansatt, så jeg føler liksom jeg ikke har noe annet valg enn å gå på jobb selv om jeg ikke orker.

Er jo ingen andre til å ta over noe ansvar om jeg ikke er der, og om kundene ikke får timene de har betalt for, er det jo jeg som må betale det tilbake. Skulle virkelig ønske jeg hadde hatt en fast jobb akkurat nå :(

Ellers har formen vært så som så… i hele natt har jeg ligget våken med skikkelig magekramper, luftsmerter og halsbrann, så har vært slitsomt utover dagen i dag. Likevel fikk jeg til en ørliten trening på kvelden, så det kjennes bra :)

Nå derimot, etter å ha spist middag, er jeg helt sykt kvalm - å herregud, trodde denne kvalmen snart skulle gi seg? :(

Uff, skikkelig klageinnlegg, men føles ikke som så veldig mye går veien om dagen...
 
Uff❤️ håper virkelig du blir bedre snart så du kan føle deg vel på jobb. Vet hvordan situasjonen din er, ble sykemeldt i nov. I fjor pga korsbånd og leddbåndskade i kneet, og var ute i 5 mnd. Uten lønn.. Sykt kjipt!

Godt du klarer å trene litt også. Jeg føler meg 1000ganger bedre etter en hard økt, enn før jeg drar å trener, så jeg unner deg å klare det snart :)
 
Uff❤️ håper virkelig du blir bedre snart så du kan føle deg vel på jobb. Vet hvordan situasjonen din er, ble sykemeldt i nov. I fjor pga korsbånd og leddbåndskade i kneet, og var ute i 5 mnd. Uten lønn.. Sykt kjipt!

Godt du klarer å trene litt også. Jeg føler meg 1000ganger bedre etter en hard økt, enn før jeg drar å trener, så jeg unner deg å klare det snart :)
Takk <3

Ja, er en ganske håpløs situasjon når legen sier "ikke jobb", men man har boliglån og en liten på vei som gjør at man må likkevel… Nå er jeg heldigvis over de første 16 dagene der man ikke får sykepenger, men er jo en papirmølle uten sidestykke når man er selvstendig og skal sende inn noe til NAV :confused: Så blir nok ingen sykepenger før etter jul likevel… Godt jeg kan leve litt på mannen så lenge ;)

Og helt enig - trening er verdens beste medisin! Tør jo ikke trene hardt siden jeg har fått beskjed om å ikke trene, men føler meg jo SÅ mye bedre med litt aktivitet i hverdagen enn uten :)
 
Takk <3

Ja, er en ganske håpløs situasjon når legen sier "ikke jobb", men man har boliglån og en liten på vei som gjør at man må likkevel… Nå er jeg heldigvis over de første 16 dagene der man ikke får sykepenger, men er jo en papirmølle uten sidestykke når man er selvstendig og skal sende inn noe til NAV :confused: Så blir nok ingen sykepenger før etter jul likevel… Godt jeg kan leve litt på mannen så lenge ;)

Og helt enig - trening er verdens beste medisin! Tør jo ikke trene hardt siden jeg har fått beskjed om å ikke trene, men føler meg jo SÅ mye bedre med litt aktivitet i hverdagen enn uten :)

Kjenner til hele den mølja ja :( føler sååå med deg! Men godt du kan Lene deg litt på mannen i mens :)

Ja, uansett hva du gjør er det nok bra for deg å komme deg ut :) legen min var faktisk veldig veldig fornøyd med at jeg fortsatt trente hockey, og synes jeg burde gjøre det så lenge som mulig. Ettersom man bruker muskler og gjør bevegelser man ellers ikke får tak i, og kroppen min er vant til det. Så det ble jeg glad for :p
 
Kjenner til hele den mølja ja :( føler sååå med deg! Men godt du kan Lene deg litt på mannen i mens :)

Ja, uansett hva du gjør er det nok bra for deg å komme deg ut :) legen min var faktisk veldig veldig fornøyd med at jeg fortsatt trente hockey, og synes jeg burde gjøre det så lenge som mulig. Ettersom man bruker muskler og gjør bevegelser man ellers ikke får tak i, og kroppen min er vant til det. Så det ble jeg glad for :p
Takk <3

Ja, det er litt det jeg føler også, jeg er jo vant til å trene, så føler det går bra, men virker ikke som om legen helt forstår de positive konsekvensene av trening. :p
 
Takk <3

Ja, det er litt det jeg føler også, jeg er jo vant til å trene, så føler det går bra, men virker ikke som om legen helt forstår de positive konsekvensene av trening. :p

Det er ganske typisk det! Legen jeg hadde da jeg var mindre skylte alltid på at jeg trente for mye da jeg var syk! Mente jeg burde slutte på NTG osv. Fant ut at det var fordi sønnen hans ikke kom inn på linjen jeg kom inn på :p haha!
 
Back
Topp