Hverdagen er her igjen, og jeg er ikke klar! Flere?

Krösa Maja

Forumet er livet
Ferien er over, det kom litt brått på. Denne sommeren har vært fantastisk, har kost meg med ungene, vi har ikke hatt rutiner for første gang og vi har hatt lange stille rolige morgener.
I går skulle egentlig barna i barnehagen, og SFO tilvenning den 1.8. Jobben er i gang for oss begge, men vi er fortsatt i feriemodus. Så jeg har tatt en uke ferie til på ungene, men vi voksne hadde ikke mulighet til det. Denne sommeren gikk så altfor fort og jeg har nå plutselig to barn på skolen. Gruer meg til det, da barnehagetilværelsen er så mye bedre og mer kos. Flere som er ferdig med ferie her? Er dere klare for hverdagen? [emoji5]
 
Her har vi heldigvis mer ferie. Samboer har 2 uker til før han begynner.
Storebror 3 uker igjen før skolestart.

Frøkna begynner såvidt på Sfo neste uke.

Jeg er sykmeldt, så vi er i feriemodus en god stund til [emoji4]
 
Her har vi heldigvis mer ferie. Samboer har 2 uker til før han begynner.
Storebror 3 uker igjen før skolestart.

Frøkna begynner såvidt på Sfo neste uke.

Jeg er sykmeldt, så vi er i feriemodus en god stund til [emoji4]

Håper du blir frisk igjen snart, men deilig å kunne være litt i feriemodus en stund til [emoji5]Kjenner jeg kunne trengt noen uker til med familien, det gikk for fort for oss rett og slett[emoji4]Klar for at begge barna begynner på skolen? [emoji85]
 
Begynte på ferien min i går, men har eigentleg følt på feriefølelsen lenge, takka vere fantastisk vær.
 
Jeg har heldigvis 2 uker igjen før hverdagen starter. Da har jeg kun 6 uker med jobb før permisjon, så det skal nok gå fint! Forstår at hverdagen kom brått på, ferie er herlig! :)
 
Jeg er igang med min andre uke på jobb. Men mannen er hjemme enda, ut denne uken er det vel sånn ca (ferien hans ble utsatt)

Ungene er derved hjemme.
Yngste begynte i bhg igjen i går da, hun har hatt fire uker fri og trivdes ikke hjemme når jeg jobbet.
Mellomste skal så smått på Sfo fra i morgen og eldstemann har ikke Sfo lenger så han blir litt her og litt der de neste ukene. Han begynner i femte klasse, ikke helt gammel nok til å være alene hjemme hele dagene i tre uker synes vi, men er hedige sånn. Vi har mamma som er hjemmerende så han kan være der.

Hverdagen kommer så smått sigende på, men så sakte siden jeg først hadde en uke da bare jeg skulle ut av huset på morgenen. Deretter noen dager med bare meg og lillemor og så blir det flere og flere som skal ut av huset hver morgen så fra neste uke er det litt. Men Hverdagen kommer ikke før skolen starter. Med lekser, og oppstart av fotball og korps og kulturskole og speider, og alle foreldremøtene som er i august og september.
 
Ferien er over, det kom litt brått på. Denne sommeren har vært fantastisk, har kost meg med ungene, vi har ikke hatt rutiner for første gang og vi har hatt lange stille rolige morgener.
I går skulle egentlig barna i barnehagen, og SFO tilvenning den 1.8. Jobben er i gang for oss begge, men vi er fortsatt i feriemodus. Så jeg har tatt en uke ferie til på ungene, men vi voksne hadde ikke mulighet til det. Denne sommeren gikk så altfor fort og jeg har nå plutselig to barn på skolen. Gruer meg til det, da barnehagetilværelsen er så mye bedre og mer kos. Flere som er ferdig med ferie her? Er dere klare for hverdagen? [emoji5]
Jeg har vært i permisjon i 13 måneder nå. Begynner på jobb igjen på mandag og det er med skrekkblandet fryd!
 
Begynte på ferien min i går, men har eigentleg følt på feriefølelsen lenge, takka vere fantastisk vær.

Heldig med været i sommer ja, er nok derfor det er litt ekstra tungt å begynne nå. Er klar for flere late dager, med bading, sol og lett mat[emoji41]
Deilig med litt sein ferie også vil jeg tro.
 
Jeg er igang med min andre uke på jobb. Men mannen er hjemme enda, ut denne uken er det vel sånn ca (ferien hans ble utsatt)

Ungene er derved hjemme.
Yngste begynte i bhg igjen i går da, hun har hatt fire uker fri og trivdes ikke hjemme når jeg jobbet.
Mellomste skal så smått på Sfo fra i morgen og eldstemann har ikke Sfo lenger så han blir litt her og litt der de neste ukene. Han begynner i femte klasse, ikke helt gammel nok til å være alene hjemme hele dagene i tre uker synes vi, men er hedige sånn. Vi har mamma som er hjemmerende så han kan være der.

Hverdagen kommer så smått sigende på, men så sakte siden jeg først hadde en uke da bare jeg skulle ut av huset på morgenen. Deretter noen dager med bare meg og lillemor og så blir det flere og flere som skal ut av huset hver morgen så fra neste uke er det litt. Men Hverdagen kommer ikke før skolen starter. Med lekser, og oppstart av fotball og korps og kulturskole og speider, og alle foreldremøtene som er i august og september.

Ja, den kommer liksom mer og mer for hver dag som går. Skulle ønske vi kunne bremset opp litt [emoji28]
Her må 5 klassingene være alene når vi er på jobb, har ingen han kan være hos. Heldigvis så takler han det bra, men vi må ringe hjem for å si at det må spises litt i blant [emoji41]
 
Ja, den kommer liksom mer og mer for hver dag som går. Skulle ønske vi kunne bremset opp litt [emoji28]
Her må 5 klassingene være alene når vi er på jobb, har ingen han kan være hos. Heldigvis så takler han det bra, men vi må ringe hjem for å si at det må spises litt i blant [emoji41]
Ja. Det med å huske å spise er et av problemene. Definitivt. Derfor greit at han er hos min mor noen dager. Mindre skjerm og regelmessig mat.
 
Jeg er i permisjon, mini begynner i barnehagen igjen på mandag og eldste begynner i 5.klasse rundt 20.august, så her er det fortsatt feriemodus.
Mannen er ferdig med ferien for et par uker siden, men han blir jo hjemme to uker så fort frøkna velger å komme seg ut.
 
Skal vi se. Det er tirsdag i dag, altså er det 13 dager til jeg starter på jobb og 15 dager til mini starter i barnehagen. Jeg har ikke vært på jobb siden starten av mai 2017, da ble jeg sykemeldt resten av svangerskapet og har vært i permisjon fram til midten av juli - og tatt ut ferie etter det igjen. Nå er vi snart klare for en helt ny hverdag med barnehagebarn [emoji7]
 
Har en uke igjen av ferien og savner overhode ikke jobben. :p Kunne hatt ferie i en måned til...
 
Hadde 3 uker ferie.. vil igrunn ikke kalle det ferie. Vært en uke med mannen og da måtte alt gjøres som gjøres må. Så ikke mye avslapping. Hverdag og hverdagsrutiner. De små er 1,5 og 3,5 så ikke veldig ferie. Kanskje neste år
 
Jeg hadde kun ei ferieuke, så jeg rakk vel aldri å komme i feriemodus:p Blir verre for samboer når han begynner på jobb igjen 20.aug. Da har han først hatt permisjon fra mai, også ferie f.o.m. førstkommende onsdag. Men jeg fikk endelig oppleve både Fløibanen og gå opp til Gaustatoppen i ferieuka mi, så jeg er fornøyd:D
 
Blir alltid litt småtrist` når sommerferien er over, alltid blitt det :confused: Men mange fine dager (forhåpentligvis ) i august , september osv :happy: Høsten kan være veldig fin den også selv om vi har hatt tidens sommer :) Rett og slett en helt fantastisk fin sommer :smug:
 
Jeg gleder meg til hverdagen jeg. Det blir så deilig å jobbe igjen :D
 
Jeg er helt enig! Kunne lett hatt to uker til med ferie altså, for en fantastisk sommer dette har vært! Nå har jeg fortsatt permisjon da, så sånnsett kan vi jo fortsette ferien, men "alle" andre begynner på jobb igjen og da kommer liksom hverdagen snikende for oss ogsp. Vi er reist hjem fra min familie på Sørlandet og pappaen er tilbake på jobb. Jeg vurderer dog sterkt å pakke bagene og reise sørover igjen med frøkna:p
 
Back
Topp