hver 10.

Mammam5

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Novemberlykke2024❤️
er uføretrygda... ante ikke at tallet var så høyt! synes det er urovekkende mange jeg...

Oii, såpass.. Det trodde ikke jeg heller! Hvor har du fått det tallet fra?

ORIGINAL: rodstilk

Oii, såpass.. Det trodde ikke jeg heller! Hvor har du fått det tallet fra?

http://www.itromso.no/nyheter/article447519.ece

Hørte på nyhetene at 45% av de som var uføretrygdet var over 60 år. Og at det ikke har vært noen endring siden året før. 

ORIGINAL: TheGoodWife

Jeg er egentlig ikke overrasket. Tror dette er en god kombinasjon av flere ting.

Klart, en del er nok syke, men sannsynligvis ikke så mange. Vi har noen av de beste levekårene i verden, tross alt.

Tror en del folk burde hatt litt bedre moral, og arbeidsmoral.

Last edited:
såpass.. kjenner sikkert 10stk som er uføre.. og serr.. bare en av di har go nok grunn spør du meg..

Kan nok stemme det, kjenner vel 4stk. som er uføretrygdet som fint kunne jobbet hadde de finnet en jobb som fungerte for dem...

Kjenner en som har vært uføretrygdet i 4år, fordi han ikke kan jobbe med det han er utdannet til pga en skade, men han kunnet helt fint jobbet med masse andre jobber uten problem, men sier selv han ikke gidder hvis han ikke får jobbet med det han ønsker...
Bli kvalm av sånne holdninger til arbeid!

ORIGINAL: veteran

ORIGINAL: TheGoodWife

Jeg er egentlig ikke overrasket. Tror dette er en god kombinasjon av flere ting.

Klart, en del er nok syke, men sannsynligvis ikke så mange. Vi har noen av de beste levekårene i verden, tross alt.

Tror en del folk burde hatt litt bedre moral, og arbeidsmoral.

ja, spesielt mange yngre som jeg mener har svært dårlig arbeidsmoral! men jeg har virkelig problemer med å forstå at hver 10 skal være ute av stand til å jobbe! synes det er synd også for de som faktisk ikke kan jobbe, man blir jo nesten misstenkeligjort når prosentene kommer fram...

Aner dere hvor vanskelig det er å få uføretrygd i Norge? [8|]

overrasket. Tror dette er en god kombinasjon av flere ting. <br />
<br /

Last edited:
Det er søren meg ikke enkelt og få uføretrygd i dag, og man skal igjennom mye både behandling og yrkesrettede tiltak, vurdering av helsepersonell og nav konsulenter, så det er ikke slik at man bare kan skryte på seg en sykdom også er man uføretrygdet.

Er sykt vanskelig å bli uføretrygdet , bare så det er sagt...
Ikke alle KLARER å jobbe , og da er det den eneste utveien...

ORIGINAL: Susa87

såpass.. kjenner sikkert 10stk som er uføre.. og serr.. bare en av di har go nok grunn spør du meg..

Heldivis blir du ikke spurt[8|]

Hvis dere hører om ein person som ikkje har jobbet siden h*n var 23 år, og er nå nærmere 30år, kva tenker dere då??

Uten at dere gjerne veit om det feiler personen noko, det syns ikkje for det blotte auge.

oko, det syns ikkje for det blotte auge. <br />
<br />
<br />
</span><br />
</blockquote><br />
<br />
]

Last edited:
ORIGINAL: Drømmeren

Er sykt vanskelig å bli uføretrygdet , bare så det er sagt...
Ikke alle KLARER å jobbe , og da er det den eneste utveien...

Sign.
Nå er mannen arbeidsledig da, men pga sykdom så må han omskolere seg, og har endelig fått påvist sykdommen, men selv da er nav utrolig vanskelige på å hjelpe til.

Det er søren ikke enkelt å bli uføretrygdet heller.. Og ikke all sykdom synes så veldig godt på utsiden..

Vi har stoooooooor omgangskrefts og vi kjenner bare 2 stk som e uføre. Han ene er løsemiddelskadd og ho andre har kraftig gikt.

Back
Topp