Hvem vet?

Kulenr3

Glad i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Har dere sagt det til mange? Evnt noen som venter av ulike grunner? Er det noen som feks legger ut på fb eller ig?

Jeg har akkurat bikket 12 uker nå. Sjefen min, et par venninner og foreldrene mine vet. Sa det til de to kommende storesøskene for en stund siden også. Men føler jeg må ha en eller annen form for bekreftelse før andre skal vite. Kanskje kontroll hos jordmor og høre hjertelyd feks. Siden jeg er tredjegangs og helsevesenet er i en spesiell situasjon for tiden mente hun jeg ikke trengte komme på første sjekk før i uke 15 :wacky:

Venter nr 4. Her vet alle de nærmeste det og de fleste på jobb vet det. Så skal vi poste på face og ig i dag ❤️ Har vært på ul og har doppler hjemme. Men her var det så uvist om vi fikk timen til ultralyd pga tilstanden vi lever i nå ar vi fortalte det til søsken og familien en uke før vi.

Her vet de fleste i familien det og noen venner, samt sjefen min. Vi fortalte de nærmeste det tidlig i tilfelle vi skulle miste igjen, så hadde vi trengt den støtten :Heartred Skal på ultralyd nummer 3 neste uke og om alt ser bra ut da forteller vi det nok til kommende storebror. Å legge ut noe på Facebook gjør vi ikke før etter oul, men det er liksom ikke hemmelig lenger selvom det ikke er lagt ut offentlig :)

Venter nr 4, og bikker 15 uker om to dager. Her er det kun nærmeste familie som vet. Hverken arbeidsgiver eller venner vet. Har ingen planer om å annonsere det på sosiale medier i nærmeste fremtid. Hvis det skjer blir det muligens etter uke 26 eller noe :p

Ingen vet her enda.håpet på å kunne skjule det til oul men vi får se om magen syns godt før uke 20 :hilarious: redd jeg går på en smell der ja haha

Venter nr. 3 og er i uke 14. Vi fortalte det til folk i uke 12. Så her vet familie og venner det. Mine nærmeste kollegaer og sjefen har visst det siden uke 8, men det var fordi eg ble 50 % sykemeldt grunnet kvalme og oppkast. De eneste som ikke vet det er ungene på 2 og 4. Tenkte å fortelle de det etter ordinær ultralyd 04.mai :happy:

Jeg føler jeg har fortalt det til ganske mange, så begynner smått å få litt angst for at noe skal være galt på første ultralyd..

Her vet alle rundt oss det. Vi hadde ikke noe valg når jeg ble innlagt med HG i uke 8, så siden det har bare flere og flere "hørt ryktene". Men legger ikke ut på facebook før etter OUL.
Med andremann fikk også folk vite det fra uke 8 pga HG.
Mens med førstemann spredde vi ryktene etter uke 12, fortalte det da først til foreldre, søsken og gode venner, og så spredde ryktene seg videre av seg selv. Facebook har vi aldri delt det før etter OUL.

Kollegaer og sjefen har visst det siden starten, og familien har fått vite litt etter litt, venner har også visst det en stund. Har ingen interesse av å legge det ut på Facebook osv før evt ungen er ute.

Fortalte det til pappa og svigermor, oldemor tippoldemor da jeg fant ut at jeg er gravid.
Så delte vi det med resten av familien da jeg fikk vite at jeg ikke var bærer av alvorlig x-bunden genfeil.

Så delte vi det på fb og Instagram etter tul i uke 6+3

Nærmeste familie og sjefene på jobb vet det. Og 4 venninner. Resten av familie og venner får vite det etterhvert. Her blir det ikke annonsering på sosiale medier, har ikke gjort det med de to andre barna heller.

Mannen vet det, sjefen og 3 kollegaer og den ene kommende tanta, resten får vite det etter ultralyden neste uke :)

Her fikk sjefen og noen få kolleger vite det ved uke 9, familien og nære venner i uke 12 og andre venner vi har kontakt med har fått vite det i de 2 ukene etterpå. Har ikke tenkt å legge ut noe på face eller insta. Samboer har nevnt det 1 gang at han ønsker å legge det ut på face på en morsom måte etter OUL, så tenker at det er greit om det er noe han ønsker.

Her vet besteforeldre og mine søsken og noen få venner og sjefen.. Skulle anonsere det til resten av hans søsken og venner etter tildlig ul men ble utsatt grunnet avvik.. Så vi sier det nok etter torsdag når vi vet utfallet. Da sier vi om utfall er bra til fam og venner.. Om utfallet er dårlig blir det fam og de nærmeste vennene som jeg føler jeg kan dele slikt med for å få støtt i såfall.
Vi annonsere ikke på sosiale medier før eventuelt den lille er født. Slik gjorde vi det sist og!

Her har vi sagt det til alle sammen egentlig. Er idag 15uker,og måtte gå ut med det på jobb før 12uker pga jobben jeg har er det mye jeg ikke kunne gjøre lengere. Det ble veldig godt mottatt da, selv om sjefen har vist om det siden uke 8. Så fant vi ut at vi skulle ha det litt morro, så vi la det faktisk ut på fb 1 april, så fikk folk tro det var en spøk for de som ikke viste det. Men det var også en grunn til at vi la det ut akkurat den datoen. Nå har jeg ikke sjans å skjule det lengere, så nå er det helt greit. Er jo ikke så lenge til oul heller. ❤️

Jeg er 14 uker på vei. Foreldrene mine, sjefen min og mine 2 nærmeste venninner vet det. Ellers har jeg tenkt å holde det skjult til etter ordinær ulralyd. Sist jeg var gravid mistet jeg i uke 19, og føler derfor på en like stor utrygghet i uke 14 som andre gjør i uke 4. Føles helt unaturlig å skulle dele det enda, så her venter vi <3

Kun sjefen, en kollega og ei venninne som vet. De på jobb var kun fordi jeg var så mye dårlig og derfor en del borte i starten. Er nå 13 fullgåtte uker. Skal til legen for blodprøver denne uken nå, han har doppler så er spent på å lytte. Vet egentlig ikke når vi forteller familien, har liksom blitt en hemmelighet vi holder for oss selv enn så lenge. Kom som en overraskelse på oss denne gangen, sikkert derfor:p

15+0 i dag. Våre familier og nærmeste venner vet, ikke fortalt det på jobb enda siden de fleste ink. sjefen har hjemmekontor og hadde ikke lyst til å gå ut med det midt i alt corona-styret som ledelse måtte holde på med. Magen vises ikke enda med løse klær så venter noen uker til før jeg forteller sjefen. Ikke foreløpig noen planer om å legge det ut på sosiale medier heller.

Akkurat når jeg ble gravid ble vi invitert til 3 fester 3 helger på rad, ble vanskelig å skjule, da de som kjenner meg vet jeg ikke holder meg edru ellers om vi er på festligheter☺️ Ble vell gjettet av de fleste fra uke 5-6. Fortalte det til «alle» i familien etter ultralyd uke 8. For da skulle kommende storesøster få vite det ☺️

Back
Topp