Hvem vet om graviditeten?

cambita

Blir kjent med forumet
Har dere begynt å fortelle noen om graviditeten? Her er det bare meg og mannen som vet det foreløpig (7+4). Forrige gang fortalte vi ingen før i uke 12, litt usikker på hva vi skal gjøre nå. Jeg har lyst til å fortelle kommende besteforeldre, samtidig er det koselig å ha hemmeligheten litt for seg selv også ;)

Vi fortalte det til kommende besteforeldre når jeg var 5 uker på vei, da vi er midt i oppussing hjemme og de har hjulpet oss såpass mye og merket at jeg har vært så sliten;) Mine beste venninner får vite det til uken når jeg er 6+4, dette har vært et tema i gjengen i over et år og de vet vi nettopp hadde begynt å prøve:) Snakket lenge med samboeren min om det å fortelle de nærmeste såpass tidlig, og vi kom frem til at dersom noe skjer ønsker vi å ha deres støtte når det eventuelt skjer. Men for mange er nok det beste å holde det hemmelig til uke 12, det tror jeg man bare må kjenne på selv:) Gratulerer så mye med spiren!

Første gang ventet vi til uke 12. Sist gang ventet vi til uke 19, og det har vi lyst til nå også, om det går :-) Litt oversized t-skjorter og holde inn magen på stranda. Haha. Det var iallfall veldig koselig å si det i uke 19. Da var det allerede en baby som sparket, og var få uker fra "overlevelse", samt at vente tiden for andre ikke ble så lang:-)

Bare jeg og mannen som vet det. Har ikke lyst til å fortelle det på lenge, men siden vi skal reise på ferie med min mor om to uker kommer hun nok til å få vite det da. Vanskelig å holde skjult når vi skal bo sammen en uke...

Her er det jeg og mannen selvfølgelig, og to av mine beste venninner :) Jeg har lyst til å si det til alle :p Men heldigvis holder mannen meg igjen, for han vil ikke so det til noen enda, det er for tidlig :) (5+5)

Her vet kommende oldeforeldre, besteforeldre, onkler, tanter og ett par venner. Det er ikke så hemmelig lenger, regner med det sprer seg raskt:)

Her er det bare meg og mannen som vet :) Tenker ikke å si noe før uke 12. Men sliter med og skjule magen alt, er så oppblåst :P 7+4

Et vennepar vet. De vet at vi har prøvd lenge, og var god støtte da vi mistet sist. Godt å ha noen å lene seg litt på mens mannen er på jobb.

Jordmora mi vet det da (hun er familie) :)

Kjæresten, 3 av mine nærmeste venner og pappa'n til datteren min. Er 6+4. Måtte si det til han, da denne graviditeten innebærer flytting nesten 50 min unna. Men ellers har vi tenkt å vente til uke 12 :)

Bare eg og kjæresten som veit om det enda, har lyst å holde det hemmelig så lenge som mogleg:)

Kun samboer som veit det her i huset :)Har lyst til å fortelle det til alle jeg møter, men vi har bestemt oss for å vente til uke 12, minst. ;) Er 9+0 i dag, så det er ikke så fryktelig lenge til vi kan dele nyheten med familien. Som jeg GLEDER meg!

Vi fortalte ca uke 9 til de aller nærmeste familien. Kunne ikke vente lengre hehe ;P Var veldig godt å fortelle det synes jeg sånn at jeg kunne snakke med mamma om alt mulig som jeg gikk og tenkte på. For min del føltes det viktigere enn å holde det hemmelig <3

Mamma og en bestevenninne... og mannen da :p

Her er det bare to bekjente av meg som vet det, og de måtte få vite det av praktiske årsaker i forbindelse med korpset jeg spiller i, orka ikke å komme på unnskyldninger. Sa det i uke 6. Har tenkt å holde det helt hemmelig til vi har vært på ultralyd hvertfall. Skal i uke 9 og 12, så får se etter hvilken det blir, men blir mest sannsynlig den siste siden det er diagnostikk på sykehuset. Liker å holde det litt for oss selv og :)

Har mistet 3 ganger allerede, så orker bare ikke at så mange vet noe på en god stund, hvertfall ikke før jeg vet at alt ser bra ut. Vi bor langt fra begges familier, så de ser vi sjelden, og jeg har ikke noe nært forhold til min familie, så føles mest naturlig å ikke dele noe så tidlig.

Nå vet foreldrene og søsken det. Pluss en kamerat! Mannen må ha en kompis å kunne prate med. Kameraten har to barn selv, så han vet litt hva vi går til ;)

Da har vi fortalt det til foreldre å søsken. Reaksjonen til mor min var: skulle du liksom sjokkere meg nå? Det har jeg sett på deg lenge.. Hallo? Har jo ikke fått mage.. Men vet hun så det med mine to forrige også.. Hun sa da at jeg forandret meg sånn i ansiktet..hmm..

Har bestilt body med tekst til kommende storebror i dag etter å ha sett et bankende hjerte <3 Så da blir det å ta på han den og invitere familien på besøk, så får vi se hvor fort de ser det :-)

Vi offentliggjorde på fb i dag. Ca 10 uker. Fordi jeg bor på en liten plass også mange vet nå. At jeg ville si noe selv:) vet det er tidlig. Men valgte å stole på gyn som sa det var like stor sjanse for at det gikk bra nå som om to uker på ul for et par dager siden:-)

Ja, det har sklidd litt ut i det siste, så nå er det en del som vet det. 10+1 i dag. Har fortalt det til foreldrene mine, søstrene mine og to venninner. Pluss ungene.

Familiene våre vet det nå, og noen venner :)
Ikke sagt noe på fb, og vet ikke om vi gjør det denne gangen heller. Er ikke de store fb-hengerene:p

• Liker
Reactions: SMI
Back
Topp