Hvem vet om graviditeten?

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
... Og når tenker dere å fortelle det til de som er aktuelle?

Her vet ingen om det, faktisk - ikke en gang mannen. Jeg kjenner at jeg ser på positiv test på ikm (i helga) som den endelige bekreftelsen, til tross for positiv test i dag og, og gleder meg litt over å ha denne lille hemmeligheten for meg sjøl akkurat nå. Men til helga får han vite. Jeg har litt lyst til å vente med å fortelle familien denne gangen, ikke nødvendigvis til uke 12, men vente litt. Jobbmessig er det bare 3 uker igjen før sommerferie så der kan jeg fint vente til høsten egentlig, men synes egentlig det er fair å fortelle før ferien.

Sist fikk mannen vite samme dag som jeg fant ut, og foreldrene våre og søsken dagene etter. Jeg klarte ikke å vente rett og slett. Sjefen fikk vite ved 7 uker pga jobbtur til utlandet.

Her vet flere det alt, noe jeg angrer litt på, for har mistet flere ganger før. De nærmeste venninnene vet det. Et par pratet jeg med før jeg testet, for jeg var så sikker på at jeg var det. En annen gjettet(!) det (mente hun kunne se gløden), og siden jeg ikke eier pokerfjes så avslørte jeg meg selv rimelig raskt. Svigermor vet det også. Ellers vet ingen det, og sånn skal det være en god stund fremover :)

Der er jeg og - hvis noen skulle foreslå det direkte eller bare snakke om graviditet generelt kommer jeg ikke til å klare å la være å avsløre det på et vis.
Forrige gang dro jeg på jobb etter positiv test, og i lunsjen hadde en kollega med sønnen sin på 10mnd vel. Han satt seg ved siden av meg, og jeg fikk i oppdrag å gi babyen litt mat, hadde han på fanget og dulla. Da var det flere kommentarer fra kolleger ala "dette kledde du", "ja, når tenker dere å få barn da?" og lignende, og jeg ble jo sprut rød, men klarte heldigvis å snakke meg bort. Er skikkelig dårlig på å juge. Ble paff, hva var oddsen liksom, samme dag som jeg hadde funnet ut at jeg var gravid?

Er alltid noe sånt, og så føler man jo selv at det nesten lyser av en. Jeg føler i hvertfall det :P Venninnen min bare buste ut med "du er gravid du <3 ". Jeg prøvde å ro meg bort og spille dum, men neh.. Avslørt :)

Her vet bare jeg og pappaen det. Kommer nok til å fortelle de nærmeste venninnene mine så snart det kommer naturlig i en samtale.
Forrige gang var det kun et par venninner av meg og en kamerat av samboeren som visste før vi fortalte til familien i uke 18/19 (på julaften). Kommer nok ikke til å fortelle noe særlig tidligere denne gangen heller hvis det ikke blir veldig synlig før.
På jobben fortalte jeg rundt uke 21 forrige gang.

Nå er det bare jeg og mannen som vet det:) Kjenner at jeg ikke har så stort behov for å "rope det ut" denne gangen;)
Vi har bestilt tidlig UL i uke 10, så mulig vi prøver å vente til det er overstått for å være sikker på at alt er bra. Men faller det seg naturlig, så forteller vi det til familien:) Søsken skal få vite det etter uke 12-13, for å gjøre ventetiden kortere;)

Bare meg og sambo. Prøver å holde det hemmelig til uke 12.. Klarte det sist:)

Bare meg og mannen min som vet det, og sånn kommer det til å forbli til rundt uke 12. Sist venta vi også til uke 12, men noen gjetta det før, og da klarer jeg ikke å lyve:wacky:

Siden vi har gått igjennom ivf så vet alle våre nærmeste det + de på jobben. Nesten umulig å holde noe hemmelig på min jobb hehe :)

Bare jeg og mannen. Har mistet så mange ganger før, og synes det er like kjipt hver gang å måtte fortelle folk at jeg har mistet:/ Så kommer til å holde det hemmelig så lenge som mulig, i hvert fall til uke 12, ved mindre magen kommer før sånn at det blir vanskelig å holde det hemmelig :)

Kjæresten min, mine to bestevenninner, to av mine kusiner, tanta mi, faren, ene broren min og svigerinna mi. Tre av disse fortalte jeg det ikke til selv. Skal fortelle kjærestens familie skal få vite etter tidlig ul og mine to resterende søsken etter uke 12 :)

Mannen og jobben (flere grunner til at jeg sa det på jobben tidlig)

Ingen andre, og slik vil jeg ha det så lenge som mulig. Mamma og de blir så bekymret, pappa er syk og har nok med sitt akkurat nå, svigermor kommer til p mase så j..... Og når ikke de får vite det kan jo ingen mindre informeres heller

Mamma kommer på besøk i morgen. Om å gjøre å spille frisk og fin!

Syns det er super praktisk at sommeferien sluker siste del av første trimester! Jeg tror jeg er 12 uker når jeg er tilbake på jobb, og da kommer jeg nok til å si det :)

har ikke sagt noe til noen ennå, bortsett fra mannen da. Jeg kommer til å dele med et par nærmeste venninner, og mine foreldre, men vet ikke om jeg skal si det før eller etter sommerferien på jobben.

Samboeren min og nærmeste venninne :) De andre gangene gledet jeg meg veldig til å si det, men den gangen gruer jeg meg… Tror det blir mye "negativ" respons :( jeg blir snart 39 og har to barn fra før (5 og 2). Skal på sommerfest med kollegaer om 2 uker og vet ikke hvordan jeg skal unngå å røpe meg. Er bare 4 uker idag og magen er allerede ballong! (så oppblåst allerede….) Og jeg bor for nærme hjemme til at det blir vanskelig å unskylde meg med at jeg ikke vil ha vin eller noe…. :P

Nå har jeg vært på fest hos et vennepar, så nå vet et par venninner det også. Orket ikke å trikse med vinen og styre med å holde det hemmelig.

Kun samboer, stesøster, mamma og bestevenninne

Han jeg bor med og foreldrene mine. Forteller det ikke til ungene før uke 12. De er ikke så flinke til å holde på hemmeligheter ;) Regner med at jobben også får vite da.

Samboeren min og nærmeste venninne :) De andre gangene gledet jeg meg veldig til å si det, men den gangen gruer jeg meg… Tror det blir mye "negativ" respons :( jeg blir snart 39 og har to barn fra før (5 og 2). Skal på sommerfest med kollegaer om 2 uker og vet ikke hvordan jeg skal unngå å røpe meg. Er bare 4 uker idag og magen er allerede ballong! (så oppblåst allerede….) Og jeg bor for nærme hjemme til at det blir vanskelig å unskylde meg med at jeg ikke vil ha vin eller noe…. :P
Jeg var på fest i helgen, og hadde med meg en hvitvinsflaske som jeg hadde utvannet eplejuice på! Ingen som fattet mistanke da :p

Back
Topp